Skocz do zawartości

[dylemat] Jaki rower wybrać? - potrzebna pomoc


Matiii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Z chciałem powiedzieć, że ten post jest pierwszym jaki umieściłem na tym forum i z góry przepraszam za jakieś błędy.

Jestem tutaj nowy i nie za bardzo orientuje się w temacie, coś tam o roweruch wiem, ale nie mam jakiejś wysokiej wiedzy i właśnie dlatego zamieszczam zapytanie na forum, aby zasięgnąć wiedzy osoby ogarniętej w temacie . Jaki rower enduro byłby dobry dla mnie? Ważę 60 kg i mam 174 cm wzrostu oraz chciałbym dodać ze mam 15 lat we wrześniu skończone (nie wiesz czy to coś zmienia ale wołałem napisać). Tutaj dam parę linków, byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi doradził i ewentualnie podesłał jakieś swoje propozycje. Oto co znalazłem:

https://www.olx.pl/oferta/rower-enduro-mtb-canyon-strive-al-6-0-CID767-IDwNtyw.html#3daf095845

https://www.olx.pl/oferta/dartmoor-wish-enduro-fr-dh-marzocchi-shimano-zee-nowe-czesci-CID767-IDvVr3y.html

https://www.olx.pl/oferta/rower-enduro-ctm-scroll-pro-27-5-rozmiar-m-rs-pike-sram-1x11-CID767-IDvSjJ8.html

https://www.olx.pl/oferta/specialized-enduro-expert-karbon-fox-34-sram-nx-11s-CID767-IDxsZ6n.html

https://www.olx.pl/oferta/cannondale-claymore-fox-36-dyad-rt2-m-enduro-fr-dh-CID767-IDx5tE9.html

Jeśli byłby problem z linkami to mogę wysłać jeszcze raz :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem zdania, że CTM i Canyon mają największy potencjał. Speca można sobie odpuścić już z powodu kół 26 cali, i widelca z goleniami 34. Jak gość dał za niego 24 bańki w 2018 roku, to dał się nieźle zrobić w bambuko. Ten rower był tyle wart może w 2010 roku. Canondale to dziadek pod każdym względem, stary widelec, małe koła, nie ma mykmyka i napęd 2x. Za połowę tej kwoty bym go nie chciał. Wish to ciężki kloc, zwyczajny jednozawias, który kopie na zjazdach. Do tego za słabe hamulce do enduro.

Szukając roweru do enduro zwróć przede wszystkim jednak uwagę by rozmiar ramy Ci jak najbardziej pasował, potem patrz na wyposażenie. Kiedyś się tak naciąłem, że pod sklepem rama była ok, a w terenie już nie i szybko się musiałem rozstać z nowym rowerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, zwrócę uwagę na ramę oraz na to z czego skalda się rowerek. Czy moglibyście mi podpowiedzieć lub dać link z jakimś przykładowym rowerem, na którym mógłbym się oprzeć w poszukiwaniach mojej maszynki, aby tak jak Ty lIlia napisałeś/łaś. Czy powiedzielibyście mi na co w szczególności zwrócić uwagę, np. tak jak z tym Canondale, żeby po prostu nie kupić jakieś starej maszynki.

A i czy lepiej szukać dampera na jednozawiasie czy czterozawiase, oraz czy skok musi wynosic ponad 200mm czy można zejść ponieżej tej wartości ?>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytałem ogólnie czy raczej szukać enduro z przednim amorem oraz damperem na skoku powyżej 200, czy raczej mogę również zwracać uwagę na rowery które posiadać niższy skok

 

Oraz czy mógłbyś mi doradzić na co w szczególności zwracać uwagę, aby nie kupić "dziadka rowerowego" ze starym osprzętem i rozwiązaniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie kupić dziadka to koła 27,5" najlepiej boost, rama z poszerzaną główką, sztywne osie, amortyzator z goleniami 35-36mm. Do DH jednozawias się nada ze względu na trwałość i brak potrzeby bardziej wyrafinowanych rozwiązań (i tu 200mm skoku jest ok). Do wszystkiego innego wolałbym czterozawiasowca. Napęd 2x10-11 lub 1x11. Pamiętaj, że enduro to dosyć ogólna definicja i w zależności od zastosowania różnica nie polega tylko na skoku zawieszenia ale będzie totalnie inna geometria. Jak nie znasz zastosowań docelowych to odpuść zakup i zastanów się gdzie będziesz jeździł i czy na pewno potrzebujesz enduro. Utrzymanie (koszty wymaganych serwisów zgodnie z interwalami podanymi przez producenta) takiego roweru jest kilka x droższe niż hardtaila ATB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też polecam szukać czterozawiasowca, sam na takim jeżdżę. Ewentualnie coś takiego jak Maestro w Giancie. Nie napalaj się na zbyt duży skok zawieszenia, bo jak nie będziesz miał gdzie go wykorzystać to będzie ono bardziej przeszkadzać niż pomagać. Za mały z kolei to też nie dobrze, bo będzie utrudniał jazdę. Jeśli chcesz poszaleć w górach, ale interesuje Cię jazda w górę i w dół do DH sobie odpuść. Takie typowe enduro to 150-160 mm skoku. Jak chcesz używać też roweru na co dzień, a w górach jesteś tylko czasami to 130 - 140 mm skoku zawieszenia powinno wystarczyć. Jak zamierzasz startować w zawodach enduro z aspiracjami na wysokie wyniki to według mnie tylko pełnokrwiste enduro 160 mm. Ja kiedyś wystartowałem w zawodach enduro ale bez napinania się na wynik, to na fullu 120/115 mm dałem radę spokojnie przetrwać trasę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No napaliłem się, muszę przyznać heh. A czy nie są to stare konstrukcje tak jak w przypadku canondale? Zależy mi, żeby jakaś osoba dość ogarnięta w temacie powiedziała mi czy te rowery mają wystarczające "podzespoły", typu: hamulce, przerzutki, amory czy rama nie jest stara itp. A czy według Ciebie te rowery są godne zainteresowania ? Wiem, że tro zalezy od osoby która będzie tych rowerów używała, ale chodzi mi o takie ogólne zdanie. I czy te 2 rowery są warte swojej ceny? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trek z X9 i napędem 2x10 trochę trąci myszą, ale z kolei ma sprawdzoną ramę, którą więcej osób chwali niż na nią narzeka. Z kolei Kross ma praktycznie nowszy cały osprzęt i to same górnolotne części, za to niektórzy narzekali kiedyś na pękające śruby w ramie. Rzekomo to zostało poprawione, ale czy przed 2016 czy po to nie wiem. Widzę w innym ogłoszeniu, że gość sprzedaje też samą ramę, bo jest za mała dla niego, czyli raczej jest zadowolony.

Ja bym jednak ostrożnie podchodził do tego roweru i kupował go z kimś kto się zna. Ci co sprzedają rowery w pełni sprawdzone i odpicowane zazwyczaj robią tak bo mocno eksploatują sprzęt i muszą go doprowadzić do jako takiego stanu by go sprzedać, a nie dbają o klienta. Gość nawet ma zapasowy wahacz na miejscu, mnie jeszcze nigdy nie udało się rozwalić wahacza.

Ja ostatnio kupiłem rower od sklepu. Rzekomo lekko używany z gwarancją i td. Na miejscu wyszło, że zawieszenie nie widziało nigdy serwisu, a rzekomo miał być. Napęd miał mieć max 100 km przebiegu, a miał może 1000 km. Do tego zorcentrowane koła i parę innych problemów wyszło po kupnie. Gdyby nie to, że sam mogę to sobie ogarnąć taniej niż im go zawieść i przywieść ( ja z pod Wrocławia, oni z Warszawy) to bym im go zwrócił.

Jak będziesz kupował rower używany to spisz też umowę kupna/sprzedaży np. jak na samochód, gdzie sprzedający mniej więcej określa jaki jest stan roweru i gdzie treść ogłoszenia stanowi ofertę sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednym słowem muszę być bardzo uważny, bo czasem trafię na perełkę, a czasem na minę wydatkową :/

To który rower byście mi bardziej polecili, w pierwszej sytuacji mówię głównie o samym modelu czy trek czy kross. Natomiast w drugiej o wysłanych na górze ofertach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba można polecić. Ktoś powie, że Trek to sprawdzona konstrukcja i dużo osób ją chwali, ale z doświadczenia wiem, że psują się równie dobrze jak inne. Kross z kolei nie jest jakąś światową marką, ale mistrzostwa enduro Polski wygrał gość na Krossie czyli też daje radę.

Z tych dwóch dla siebie wybrałbym Krossa. Lepsze części, z ewentualnym serwisem poradziłbym sobie sam, i wiedziałbym na co patrzeć przy kupnie by nie zaliczyć wtopy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkretnej marki Ci nie podam, bo różne marki mają swoich ulubieńców. Jedne rowery są proste w budowie, inne mają efektywne zawieszenie, jeszcze inne są wytrzymałe i td. Przede wszystkim polecam szukać roweru z zawieszeniem czterozawiasowym lub wirtualnym punktem obrotu wahacza (np Giant, BMC) Nie przypominam sobie by ktoś na takie narzekał.

Druga ważna kwestia to by rama jak najbardziej pasowała do Ciebie. W rowerze który jeździ głównie po płaskim, mogę dopasować do siebie wiele ram. W rowerze enduro tylko na jednym konkretnym rozmiarze jeździ mi się dobrze. W jeździe pod górę i agresywnej jeździe w dół liczy się niemal każdy wymiar. Jeśli jesteś na granicy rozmiarów kieruj się ku większej ramie, jeśli tylko sztyce regulowaną możesz wysunąć na maksa i usiąść na siodełko. Potem ewentualnie możesz dać krótszy mostek, inną kierę i td. W drugą stronę to niestety nie działa. Dając na przykład mostek dłuższy niż 6 cm możesz totalnie pochrzanić rozkład masy podczas jazdy.

Napęd szukałbym 1x11 lub 1x12. W poprzednim rowerze miałem 2x10 i ciągłe zmienianie obydwoma manetkami podczas jazdy było uciążliwe. Nie oznacza to jednak, że totalnie skreślam taki napęd. W ścieżkowcu do szwędania się w różnorakim terenie jest dla mnie ok.

Co do zawieszenia, nie musi to być topowy model danego producenta by się fajnie jeździło. Do tego np. taki Revelation czy Yari są dosyć łatwe w serwisie. A będziesz musiał je robić co jakieś 50 godzin jazdy jeśli nie chcesz wydać full szmalu na to.

I na koniec sztyca regulowana to totalny must have w takim rowerze. Nawet niektórzy w sztywniakach do XC takie używają. Lepiej mieć gorszy napęd, czy hamulce ale mieć sztycę regulowaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogłeś mi, heh. Teraz przynajmniej wiem na co uważać i na co zwrócić uwagę przy wyborze roweru. Gdybym miał jeszcze jakieś pytanie to zamieszczę je na tym forum lub, gdy znajdę jakiś ciekawy rower to wrzucę link, aby się upewnić, że dobrze wybrałem. 

Zastosuję się do Twoich rad, to na pewno znajdę coś dla siebie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poszukałem w internecie i teraz nie jestem pewny co do tego Kross Moon 3.0 bo znalazłem dość sporo innych (według mnie) całkiem wartych zwrócenia uwagi rowerach.

Oto co znalazłem:

https://www.olx.pl/oferta/mondraker-dune-xr-2013-fox-36-180mm-kashima-rs-reverb-enduro-dh-fr-CID767-IDxF5eV.html

https://www.olx.pl/oferta/rower-enduro-canyon-CID767-IDwyd8d.html

https://www.olx.pl/oferta/rower-enduro-mtb-canyon-strive-al-6-0-CID767-IDwNtyw.html

https://www.olx.pl/oferta/canyon-spectral-160-140-roz-m-enduro-CID767-IDxsoQZ.html

I ten krosik - https://www.olx.pl/oferta/kross-moon-3-0-2016r-rama-r-l-do-tzw-enduro-nie-reign-remedy-genius-CID767-IDxeppa.html

 

Co sądzicie o tych znaleziskach? Czy warto się nimi zainteresować, zastanowić czy może któreś z nich będzie godne uwagi...

Chciałbym żebyście mi opisali po krótce wady i zalety danego modelu (jeśli to możliwe) i wskazali najlepszy wariant spośród wysłanych powyżej

Z góry dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Matiii napisał:

To warto się nimi zainteresować ?

I jeśli tak to którym z nim najbardziej 

Tak. Jeśli ich ceny zostaną obniżone o 20-30%. Poza tym (ciągle odnośnie canyonów) to różne modele do różnych zastosowań. Jeśli nadal nie wiesz jakiego roweru potrzebujesz to wstrzymaj się z zakupami. No chyba, że główne kryterium to full na osprzęcie z wysokich grup i będziesz się na nim lansował jeżdżąc wokół komina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak najbardziej ogólnie to raczej będę ten rower wykorzystywał do zjazdów. Wiadomo, że czasem zdarzy się, że pojadę takim rowerem po bułki do sklepu :P

Ciągle jednak skupiając się na zjazdach i podjazdach i terenie, po mieście również będę jeździł, ale wiadomo, że nie będę kupował roweru enduro oraz do miasta :P

*zapomniałem dodać, że najlepiej by było jakby to był rower typu enduro*

Więc jednym słowem nie mam szczęścia do rowerów... A czy wy macie jakiś propozycje, czy oferty dla mnie, poniżej 7k i musi to być full. 

 

A czy wszystkie te rowery są zbyt drogie w zamian za to co oferują ?

Czy mówicie to tylko canyonach?

Jakie macie zdanie o krosie i tym pierwszym

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...