pawel2208 Napisano 2 Listopada 2018 Napisano 2 Listopada 2018 Kompletuję nowy napęd do nowej ramy, w której mogę użyć przerzutki tylko z ciągiem bocznym. Najbardziej optymalny napęd dla mnie to 2x10. Korba z dużą zębatką 38t koniecznie. Obowiązkowo manetki Sram Trigger, bo miałem SLX 11rz i dużo lepiej korzysta mi się z tych pierwszych. Pewnie kwestia przyzwyczajenia. Trochę poszukałem i mam takie warianty do wyboru: 1. Korba SRAM GX 2x10 38/24T, kaseta 11-36T, przerzutka Sram GX 2x10 SGS, triggery. Tutaj jest mały zgrzyt, bo SRAM GX 2x10 nie ma przerzutki z bocznym ciągiem. Musiałbym użyć 2x11 i tutaj pytanie - o ile węższy może być wózek w zmieniarce 2x11 od 2x10? Pewnie jakieś ocieranie by się wcześniej pojawiło, ale czy znacząca jest różnica? 2. Korba Shimano SLX M7000 38/28T, przerzutka przednia SLX M7000, kaseta SRAM 11-36, przerzutka tył SRAM GX 2x10, triggery - raczej nie powinno być problemu z kompatybilnością przedniej przerzutki SLX z manetką Sram, chyba, że jestem w błędzie. Za drugim wariantem przemawia lepsza dostępność tarcz do korby i ich cena (100zł do 38T SLX vs 260zł 38T Truvativ) Tereny u mnie płaskie więc często korzystałbym z tarczy 38T dlatego urodził się jeszcze jeden wariant 3. Korba Sram GX 2x11 36/24, przerzutka tylna Sram GX 2x11 SGS, kaseta NX 11-42, triggery Z korby zdemontowałbym obie tarcze i kupił NW Banless lub HCC 38T. Jeżli jednak okazałoby się zbyt twardo to dokupiłbym przednią zmieniarkę i lewą manetkę. Wadą jest to, że miałbym największą zębatkę 36T. Ktoś ma jakieś sugestie lub ciekawsze rozwiązanie? Uprzedzając pytania - zakup szosy planuję w przyszłym roku. W lesie nie mieszkam i trzeba trochę asfaltami dojechać
cervandes Napisano 3 Listopada 2018 Napisano 3 Listopada 2018 Skoro upierasz się na 36T kasetę i 38T korbę to ja bym zrobił inaczej. Korba M6000 38 28 bo: Deore jest o włos cięższe niż SLX a tańsze. Różnice są znikome, rodzina Deore, SLX i XT to wręcz te same korby tylko wykończenie inne. Przerzutka przednia M6020 bo potrzebujesz przedniej side swing. Kaseta... 11-36 bo potrzebujesz 10rz. Może to być HG500, może być XT jak masz szmal. Zaletą XT jest waga i możliwość zmiany samych zużytych koronek. Przerzutka tylna XT 786 bo mocna sprężyna i sprzęgło. No i manetki, skoro chcesz triggery to masz do wyboru M6000 lub M780. Jedno i drugie to 10 rzędów, tylko Deore są tańsze i nie mają cudeniek a M780 to XT i mają instant release i dual release - bardzo fajne funkcje. Ja co prawda na 11rz jeżdżę ale mam XT i nie wyobrażam sobie powrotu do manetek bez tych opcji. Co do ostatniej Twojej propozycji to nie podoba mi się kaseta NX bo waży tyle co pół kowadła. A czemu nie Sram? Bo Sram zawsze jest droższy w eksploatacji, bo dostępność części jest o wiele krótsza i o wiele mniejsza. Zmienia się to powoli ale opornie im idzie. Sam widzisz jakie są ceny gratów, głupi blat to 100vs 280pln a do Deore zębatki kupisz jeszcze taniej: 38/28 za komplet płacisz stówę!!
woojj Napisano 3 Listopada 2018 Napisano 3 Listopada 2018 22 godziny temu, pawel2208 napisał: Z korby zdemontowałbym obie tarcze i kupił NW Banless lub HCC 38T. +kaseta sunrace 11-42 (niska waga i przyzwoita trwałość oraz zestopniowanie) i będzie ok. Na góry -jeśli takowe zaistnieją zmieniasz zębatkę NW na odpowiednią. Przerzutka GX robi dobrą robotę - u mnie z gripshiftem. (moje preferencje) Masz o wiele mniej skomplikowany i bezawaryjny napęd. Piękny w formie i przejrzysty. Czysty kokpit ;-)) Co do kosztów utrzymania - nie widzę jakichś różnic. Zębatki NW są trwałe- można je kupić w dowolnych rozstawach pasujących do dowolnej korby. Łańcuchy 11rz mają przyzwoitą trwałość (testowałem srama , obecnie YBN).
pawel2208 Napisano 4 Listopada 2018 Autor Napisano 4 Listopada 2018 Od 2014r korzystam z napędów SRAM'a i bardzo przyzwyczaiłem się do pracy manetek tego producenta. Kupiłem teraz rower z napędem SLX M7000 i po prostu nie pasuje mi to jak zmienia się biegi w Shimano. Jeżeli chodzi o tarcze korby to różnica w cenie znacząca, ale z drugiej strony w obecnej korbie od 2015 nie wymieniałem tarczy, która jeszcze sporo posłuży. Zwłaszcza jak zdecyduję się na Narrow Wide to problem jest jeszcze mniej odczuwalny.
Arni220 Napisano 4 Listopada 2018 Napisano 4 Listopada 2018 Korba 38/24 lub lepiej 38/26, a do tego kaseta 11-42 11s. Nie ma nic lepszego. Taka konfiguracja pokrywa całe zapotrzebowanie zakresu dla roweru MTB, nie zbraknie ani z góry ani z dołu. Korby 38/28 nie dają już tego samego, potrzebowały by kaset 11-46. S kolei korba 36/26 nie da tak twardego biegu na szybkie zjazdy i trzeba by wcisnąć kasetę Srama 10-42. Stopniowanie korby 12z jest już bardzo fajnym stopniowaniem, wcale nie trzeba iść w 10z, bo to ogranicza już zakres biegów jak widać. Aaa, jeszcze jedno. Warto tak skonfigurować napęd, by blat korby był równy lub mniejszy niż największa koronka kasety. W przypadku korby 38/2X i kasety 11-36 nie mamy zachowanej tej zasady, a jazda będzie mniej przypominać jazdę jak na napędzie 1xX co w praktyce oznacza częstsze zmiany biegu na korbie. Konfigurując zatem napęd oparty o korbę 38/26 i kasetę 11-42 lub 36/24 i 11-36 zachowamy tę zasadę i jazda praktycznie niewiele będzie się różnić od jazdy na 1xX. Osobiście wybrał bym 38/26 + 11-42, bo to moim zdaniem ideał napędu 2x11.
pawel2208 Napisano 4 Listopada 2018 Autor Napisano 4 Listopada 2018 @Arni220 Problem jest tylko taki, że do napędu 2x11, a taki planowałem na początku, nie ma korby właśnie z blatem 38/24. Jest 36/24, a to już trochę mało. Obecnie mam 39/26 + 11-36 i jestem zadowolony. Rower z tym napędem idzie na sprzedaż i kompletuję napęd dla drugiego roweru. Zdecyduję się chyba na 2x10 tak jak mam teraz z korbą 38/24 + 11-36. Mam tylko dylemat odnośnie przedniej przerzutki. Musiałbym taką kupić z napędu 2x11 i nie wiem ile węższa jest jej klatka w stosunku do 2x10 i ile wcześniej pojawiać się będzie ocieranie łańcucha. Obawiam się też, że ta z napędu 2x11 może mi nie obsłużyć blatów 38/24, bo teoretycznie GX w 2x11 ma tylko korbę 36/24.
Arni220 Napisano 4 Listopada 2018 Napisano 4 Listopada 2018 Ależ ja wiem, że nie ma. Musisz modować i jest raczej spora szansa na zagranie tego. Korbę dajesz od 10s i wtedy są rozmiary 38/26. Do tego musi iść przerzutka przednia od 2x10, a wiedząc jednocześnie, iż łańcuch 11rz jest o raptem 0,3mm (jak pamiętam dobrze) węższy, to istnieje ogromna szansa, że wszystko zadziała poprawnie. Pozostaje jedynie sprawdzić pojemność napędu i wybrać odpowiednią tylną przerzutkę czyli SS lub GS. Innych problemów nie widzę. Pewnie, że przerzutka od 2x11 nie obsłuży ci korby 14z, one mają pojemność 10z tylko. Oczywiście ze możesz też pozostać z 2x10, są nawet kasety 11-42. Dasz wtedy też korbę 38/26 i bedzie prawie to samo co z proponowanym 2x11. Słowem klucz jest tu jednak to Prawie, prawie czyli nie to samo. 10rz kaseta 11-42 ma dziurę w stopniowaniu, jest... 15/18... a w kasetach 11-36 oraz w 11rz 11-42 pozbyto się tej wady. Dla tego by czerpnąć pełną chochlą z tego co można uzyskać z systemu 2xX, najlepiej zbudować napęd 2x11 w takiej konfiguracji jak podałem.
pawel2208 Napisano 4 Listopada 2018 Autor Napisano 4 Listopada 2018 Problem jest, bo w grupie Sram GX do napędu 10rz nie ma przerzutki z przednim ciągiem. Jak w 2x11 nie ma odpowiednio dużej korby to w 2x10 nie ma przerzutki z odpowiednim ciągiem linki. Jakbym nie kombinował to coś jest nie tak. Skąd informacja o pojemności 10z? W 2x11 różnica w tarczach to 12z. W 2x10 14z i 12z w zależności od korby. Może jednak by zadziałało?
Arni220 Napisano 5 Listopada 2018 Napisano 5 Listopada 2018 W 2x11 różnica w tarczach Shimano to 10z!!! a więc i przerzutki mają pojemność 10z. Innej nie znajdziesz. A ten odpowiedni ciąg to jaki, boczny? Są Deore od 2x10 z serii m612 z bocznym i wszelkimi mocowaniami + pojemność 14z, w czym problem? Dajesz korbę 38/26 i po problemie, z łańcuchem 11s na 90% to zagra.
pawel2208 Napisano 5 Listopada 2018 Autor Napisano 5 Listopada 2018 @Arni220 Nieporozumienie Myslalem na początku o korbie SLX, ale w ostatnim poście pisałem o korbach Sram GX 2x10 i przedniej przerzutce Sram GX 2x11 i jej pojemności. Ciąg Front Pull wyłącznie.
pawel2208 Napisano 10 Listopada 2018 Autor Napisano 10 Listopada 2018 Myślałem, myślałem i wymyśliłem taki zestaw: korba SLX FC-M7000 38/28 przerzutka przednia Shimano SLX FD-M7020 2x11 Side Swing łańcuch KMC X11.93 11-speed Kaseta Shimano SLX CS-M7000 11-sp 11-40T lub SUNRACE MX8 11-40 Przerzutka tylna SRAM GX Type 3 2x11 średni wózek Manetki SRAM GX Trigger 2x11 Chyba powinno się wszystko zgrać.
cervandes Napisano 10 Listopada 2018 Napisano 10 Listopada 2018 Nie kupiłbym kasety Sunrace, zwróć uwagę, że do shimano możesz kupić koronki luzem i reanimować tym samym nawet zatyraną kasetę za 30-50-80pln w zależności od tego ile koronek będziesz zużywał. Dla mnie to główny argument przy drogich kasetach.
c1ach Napisano 10 Listopada 2018 Napisano 10 Listopada 2018 Jesteś uprzedzony i tyle. Kaseta Sunrace to najlepsze co mi się ostatnio przydarzyło w rowerze. Wysoka trwałość, znakomita alternatywa dla Shimano. Od jakiej grupy Shimano ma wymienne zębatki? Wspomniany SLX wygląda jak niżej, to nie są nity?
pawel2208 Napisano 12 Listopada 2018 Autor Napisano 12 Listopada 2018 Ostatnie pytanie, bo dzisiaj muszę złożyć zamówienie Mam na stanie przerzutkę SRAM GX 2x11. W tej grupie korba dostępna jest w wariancie 36-24t, więc pojemność przerzutki wynosi 12t. Kupuję korbę SLX 38-28t, która wymaga pojemności 10t. Wiem z poprzednich postów, że przerzutka 10t z korbą o różnicy zębów 12t nie zadziała dobrze, ale jak wygląda sytuacja jeżeli będę miał korbę o różnicy zębów 10t i przerzutkę o pojemności 12t? Zadziała to, czy przerzutka będzie schodzić zbyt nisko na mniejszej tarczy, nawet jeżeli ustawię ją trochę wyżej na 38t? Pytam, bo zamontuję tego GX'a, albo kupię z resztą gratów przerzutkę SLX.
Arni220 Napisano 12 Listopada 2018 Napisano 12 Listopada 2018 Jest duża szansa że tak, ale wiadomo, 100% gwarancji nie ma tym bardziej, że rozmiary tarcz się zmienią. Na moje lepiej kup SLXa, w nim cała klatka będzie przystosowana do działania z taką korbą.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.