Skocz do zawartości

[Serwis] Gąbki smarujące a dodatkowe smarowanie uszczelek


Tredu

Rekomendowane odpowiedzi

Wcześniej nasączałem gabki olejem 15W lecz teraz przeszedłem na coś innego gdyż biorąc krople tego oleju na palec dociskając drugim to po próbie posuwu pracują jak ABS czyli skokowo a nie gładko, tak samo dolne lagi w tych wyższych modelach już także zalewam innym olejem, który polecili mi z instytutu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Activia, może jakoś bardziej po polsku? Musiałem 3 razy przeczytać posta ,zanim zrozumiałem przekaz.

Warto pamiętać, że oleje samochodowe pracują optymalnie przy wyższych temperaturach niż 20 stopni ( o ciśnieniu i tolerancjach pasowania nie wspomnę ). 

Teraz, Tredu napisał:

Czy tłumik motion control musi być skręcony maksymalnie na -- lub na + czy nie ma to najmniejszego znaczenia ??

Spróbuj w terenie na każdym ustawieniu i poobserwuj różnice w pracy na skrajnych ustawieniach. MC to prosta regulacji wolnej kompresji- czyli, bardzo upraszczając, zmieniając ustawienia bardziej na plus amorek będzie potrzebował większej siły do ugięcia. Na sucho może to nie być aż tak wyczuwalne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, ale zapomniałem dopisać że rozbieram amortyzator mój błąd, teraz na internecie zobaczyłem że domain 318 coil ma jeszcze pokrętło na dole prawej lagi ja takiego nie posiadam, czy mogę posłużyć się imbusem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Godzinę temu, Tredu napisał:

teraz na internecie zobaczyłem że domain 318 coil ma jeszcze pokrętło na dole prawej lagi ja takiego nie posiadam, czy mogę posłużyć się imbusem ??

To regulacja tłumienia powrotu. Słynna z tego ze łatwo ją zgubić. Możesz użyć imbusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
2 godziny temu, Tredu napisał:

Jeszcze pytanie czy można smarować towetem (ŁT-43) Sprężyne i sprężyne negatywną

Jeśli już to towotem.

Zasadniczo można- w końcu to Twój amorek. Ale ŁT nie jest dedykowany do takich zastosowań- to smar do łożysk , więc jest stosunkowo gęsty.. W teorii nie powinno się nic stać, ale lepiej zakupić smar typu SRAM Butter lub Slickoleum ,które mają inną konsystencję i parametry "ślizgowe" . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór

Wazeliniarstwo (czyt. jak chcesz)  jest w porządku, bo konserwuje i zamyka pory (pory gumy)... Nawet to kosmetyczne (osobiście używam rewelacyjnej/ kosmetycznej/ szminka starej) i bez podtekstów ;) [było] Co do gąbek to nie wiem... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...