Tredu Napisano 2 Listopada 2018 Napisano 2 Listopada 2018 Witam, w moim amortyzatorze znajdują się gąbki smarujące czy dodatkowo muszę smarować uszczelki np. Wazeliną techniczną ???
Mod Team sznib Napisano 2 Listopada 2018 Mod Team Napisano 2 Listopada 2018 Tak. Uszczelki najlepiej smarować dedykowanym smarem (np. Slick Rick, Sram Butter), a gąbki nasącza się w oleju do amortyzatorów, najlepiej 15W.
ACTIVIA Napisano 2 Listopada 2018 Napisano 2 Listopada 2018 Wcześniej nasączałem gabki olejem 15W lecz teraz przeszedłem na coś innego gdyż biorąc krople tego oleju na palec dociskając drugim to po próbie posuwu pracują jak ABS czyli skokowo a nie gładko, tak samo dolne lagi w tych wyższych modelach już także zalewam innym olejem, który polecili mi z instytutu
Tredu Napisano 2 Listopada 2018 Autor Napisano 2 Listopada 2018 Ok, dzięki za odpowiedź, jeszcze tak offtop, Czy tłumik motion control musi być skręcony maksymalnie na -- lub na + czy nie ma to najmniejszego znaczenia przy rozbieraniu go ??
Mod Team durnykot Napisano 2 Listopada 2018 Mod Team Napisano 2 Listopada 2018 Activia, może jakoś bardziej po polsku? Musiałem 3 razy przeczytać posta ,zanim zrozumiałem przekaz. Warto pamiętać, że oleje samochodowe pracują optymalnie przy wyższych temperaturach niż 20 stopni ( o ciśnieniu i tolerancjach pasowania nie wspomnę ). Teraz, Tredu napisał: Czy tłumik motion control musi być skręcony maksymalnie na -- lub na + czy nie ma to najmniejszego znaczenia ?? Spróbuj w terenie na każdym ustawieniu i poobserwuj różnice w pracy na skrajnych ustawieniach. MC to prosta regulacji wolnej kompresji- czyli, bardzo upraszczając, zmieniając ustawienia bardziej na plus amorek będzie potrzebował większej siły do ugięcia. Na sucho może to nie być aż tak wyczuwalne.
Tredu Napisano 2 Listopada 2018 Autor Napisano 2 Listopada 2018 Dzięki za odpowiedź, ale zapomniałem dopisać że rozbieram amortyzator mój błąd, teraz na internecie zobaczyłem że domain 318 coil ma jeszcze pokrętło na dole prawej lagi ja takiego nie posiadam, czy mogę posłużyć się imbusem ??
Mod Team durnykot Napisano 2 Listopada 2018 Mod Team Napisano 2 Listopada 2018 Zacznijmy od początku- jaki masz amorek i co chcesz zrobić?
Tredu Napisano 2 Listopada 2018 Autor Napisano 2 Listopada 2018 Rock shox Domain 318 coil 2010 . Chcę ogólnie przeserwisować cały amortyzator z wymianą uszczelek na nowe. Jeszcze pytanie czy można smarować towetem (ŁT-43) Sprężyne i sprężyne negatywną
Mod Team sznib Napisano 2 Listopada 2018 Mod Team Napisano 2 Listopada 2018 Godzinę temu, Tredu napisał: teraz na internecie zobaczyłem że domain 318 coil ma jeszcze pokrętło na dole prawej lagi ja takiego nie posiadam, czy mogę posłużyć się imbusem ?? To regulacja tłumienia powrotu. Słynna z tego ze łatwo ją zgubić. Możesz użyć imbusa.
Mod Team durnykot Napisano 2 Listopada 2018 Mod Team Napisano 2 Listopada 2018 2 godziny temu, Tredu napisał: Jeszcze pytanie czy można smarować towetem (ŁT-43) Sprężyne i sprężyne negatywną Jeśli już to towotem. Zasadniczo można- w końcu to Twój amorek. Ale ŁT nie jest dedykowany do takich zastosowań- to smar do łożysk , więc jest stosunkowo gęsty.. W teorii nie powinno się nic stać, ale lepiej zakupić smar typu SRAM Butter lub Slickoleum ,które mają inną konsystencję i parametry "ślizgowe" .
GrzesPL Napisano 2 Listopada 2018 Napisano 2 Listopada 2018 Dobry wieczór Wazeliniarstwo (czyt. jak chcesz) jest w porządku, bo konserwuje i zamyka pory (pory gumy)... Nawet to kosmetyczne (osobiście używam rewelacyjnej/ kosmetycznej/ szminka starej) i bez podtekstów [było] Co do gąbek to nie wiem...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.