Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

 

Noszę się z zakupem datrmoor primal pro. Ma być to rower do jazdy po wszystkim z przewagą wycieczek asfaltowych, żadnych zwodów. Czy ktoś może się podzielić wrażeniami z użytkowania zanim wydam ciężki pieniądz? 

 

pozdrawiam

Napisano
19 godzin temu, poliglota napisał:

z przewagą wycieczek asfaltowych

 

13 godzin temu, poliglota napisał:

Rower ma solidny amor, obie osie sztywne

I chcesz nam powiedzieć, że na wycieczki asfaltem potrzebne są sztywne osie i "solidny amor" :):):) 

A może odwróćmy pytanie - czy ten rower będzie widział jakikolwiek teren? 

  • +1 pomógł 1
Napisano

I przede wszystkim co pytający rozumie przez teren. Dla jednych teren to polna czy leśna ubita ścieżka i szutrówka dla innych korzeń na korzeniu i góry i doliny :)

 

Napisano

Eh Panowie. Szukam roweru do rekraacyjnej jazdy. Ze względu na wagę 100 kg chciałbym aby był solidny amor i sztywne osie, ewentualnie progresywna rama. Wybór padł na ten model bo te kryteria spełnia. Jak czytam że rower za 5 tysi ma amor sprężynowy srebrny i osprzęt deore to słabo to wygląda. Teren, no cóż lasy i łąki. Mamy strefy mtb i srebrną górę. Moje wątpliwości to napęd 11,nie wiem czy nam nogę taka silną. Dlatego pytam co Waszym zdaniem warto pominąć w co jest niezbędne w rowerze. Rowery strasznie ostatnio okroili w sklepach i nie ma możliwości przejechać się na danym modelu. 

Napisano

Znalazłem jeszcze bulls copperhead, specialized fuse, giant fathom 2. Jestem rozdarty. Czy w sklepach można zamieniać komponenty które nie odpowiadają. Macie jakieś doświadczenia. Może jest ktoś z Dolnego Śląska i może jakiś sklep polecić. 

Napisano (edytowane)

Czy ten spec to typ kół 3.0? Bo jeśli tak to nie bardzo to widzę w zastosowaniu polno szosowym. Minus napęd jeśli nie jesteś przekonany. co do fathoma to fajniej by było zamiast sztycy regulowanej dać mu sztywną os z tyłu. Bulls był wielokrotnie polecany, fajny rower (nie typ trail w jaki celujesz) ale tylna piasta jest qr. Przy 100kg możesz czuć wiotkosc tyłu. (możesz nie musisz, zależy od jeżdżenia) seryjnie montowane 1x11wyklucza modyfikacje w sklepie, czasem zamienia zestaw napędowy np na wyższy model (dotyczyło to dwóch zębatek) lub kasetę lub hamulce. 

Dobra opcja może być gate 50 ok Kellysa. Są ciągle rabaty, dobry osprzęt i wg mnie (plus znajomych ujezdzajacych ten i modele 90) fajny rower na spokojne kręcenie. 

Edytowane przez lederfox34
Napisano

Dzięki za podpowiedzi. Nie byłoby problemu gdyby nie moje złe doświadczenia z poprzednimi doborami sprzętu gdzie popłynąłem da doinwestowywaniu słabego modelu. Obecnie każdemu rowerowi czegoś brakuje i tu mam wrażenie celowe działanie producentów. Fajny rower a tu np. najniższy model hamulców, albo bardzo wąskie obręcze. Wiadomo że od razu trzeba to zmienić i kasa leci, a w piwnicy zaczyna brakować miejsca. Nie wspomnę już o jak dla mnie wywindowanych cenach w kosmos. Teraz tylko muszę cierpliwie czekać na wyprzedaże i coś upolować. 

Napisano

Chyba masz za duże wymagania do roweru do jazdy rekreacyjnej. Czy na pewno jest Ci potrzebny typu Trail ?? Dzikie ścieżki z mnóstwem korzeni i kamieni ?? Czy zwykły szuter

Deore na pewno Ci wystarczy. Amortyzator spręzynowy rzeczywiście sobie odpuść. To zbyt duża oszczedność producentów w tych czasach.

Obęcze za wąskie ?? Dla Ciebie czy 19.5. czy 22,5 mm niema znaczenia bo opona układa się podobnie i nie zauważysz ze ma inny profil. >> 25mm to dla opon plus.

Poszedłbym w Rower XC np unibkie Filte/Expert lub krossa i kel;=lys gate co kolega wyżej polecał. Ewentualnie https://www.orbea.com/pl-pl/rowery/mtb/alma/cat/alma-29-h30-XT-19

ale to już osprzętowo słabiej wypada szczególnie amor, ale może wygląd Ci się podoba ??

Napisano

Własnie już nie chciałam wtrącać podobnego zdania, ale to co podajesz pod siebie spokojnie ogarnia sprzet linkowany. Skupiłam się na sztywnych osiach powietrznym amortyzatorze i przyzwoitym sprzęcie. I Gate i Unibike spełniają to bardzo dobrze. Czego im wg Ciebie brakuje? Kwestia wizualna moze faktycznie. Rowery typu xc spokojenie znoszą obciązenia ciała jak również załadunku jaki im przychodzi dzwigać, nie trzeba do tego opon +. Jedyne co to opcje bez karbonu. (wg mnie) Podawane przez Ciebie argumenty na przyszłość o upgradowaniu jak dla mnie mijają się z celem, przekroczysz budzet, zostaniesz z przeciętnym osprzetem do odsprzedania i wydasz w sumie więcej niż zakładasz. Lepiej kupić coś porządnego i cieszyc się po prostu z jazdy.

Napisano

Panowie. Namówiliście mnie na tego unibike expert. Faktycznie cena dobra, poniżej zakładanej. Osprzętowo też nieźle i jest dostępny w jednym ze sklepów we Wrocławiu. Martwi mnie tylko ten amor, w niespełna rok wykończyłem taki sam w poprzednim rowerze.  

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...