Skocz do zawartości

[Napęd] Wymiana napędu wolnobieg na kasetę


czarnasm

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Obecnie mam w już dość wysłużonym rowerze używanym głównie do zwykłej jazdy, bez szaleństw typu las, skoki itp. wolnobieg 7 stopniowy i chciałbym zająć się wymianą wolnobiegu na kasetę oraz chciałbym zmienić korbę. W serwisie dali mi dość wysokie ceny za części, dzięki bogu wymiana + serwis to jedynie 80zł, ale jednak za całość tj. kaseta 8 stopniowa (chyba taka będzie najrozsądniejsza w moim przypadku), korba z 3 zębatkami, manetki do przerzutek, piasta i łańcuch zażądali 600zł. Może da się obniżyć te koszta kupując oddzielnie części, dlatego zwracam się do was. Patrzyłem już na różne napędy, ale nigdy nie znalazłem szczegółowego porządnego poradnika jak pozbierać wszystkie części oraz jaka jest kompatybilność elementów kupowanych oddzielnie.

Napisano

Jak już chcesz przechodzić na kasetę z wyższą ilością biegów to poszedłbym już w 10rz. Alivio/Deore i napęd masz na lata. Chyba ze robisz 100 000 km rocznie :-) Tylko niewiem czy rama rpzyjmie Ci taką właśnie. Mozę się okazac ze łańcuch na najniższej zębatce bedzie Ci haczył o ramę. Oprócz tego przy zmianie z wolnobiegu na kasetę masz do wymiany piastę bo inny bębenek. Przemysl opłacalność. Może za 1000 PLN kupisz nowszy rower :-)

Napisano

Jeśli zmieniasz korbę to trzeba policzyć jakie stopniowanie ( ile zębów ) miała stara korba. Nowa jeśli będzie miała tyle samo to przednia przerzutka będzie mogła zostać. Ewentualnie podaj model przedniej przerzutki ( na wózku najprawdopodobniej jest wygrawerowane ) i będziemy wiedzieli jakie korby obsługuje. Druga sprawa to sama korba - ( najlepiej wiedzieć jaki model był do tej pory - żeby wiedzieć jakiej długości oś ma suport korby. Można też to zmierzyć po zdjęciu korby prawej i lewej. Podaj rozmiar kół i budżet. Przy kasecie 7/8/9 przerzutka tylna może zostać dla 10 biegów z tyłu musisz zmienić również tylną przerzutkę ( która nei jest tania ) więc najpewniej o 10 sp zapomnij. Waham się ( w zależności jaką miałeś korbę, przerzutkę przednią ) pomiędzy 8 a 9 sp. ( również na częściach używanych w bdb stanie - np. manetki czy przednia przerzutka, a nawet korba ). Jaki masz budżet na części ? Czy masz osobno manetki i klamki hamulca na kierownicy czy klamkomanetki ? Co to za rower - widelec cztywny czy amortyzator ma ? Jakiś najtańszy model roweru czy trochę lepszy, ale wciąż na wolnobiegu ?

Napisano
Godzinę temu, czarnasm napisał:

kaseta 8 stopniowa (chyba taka będzie najrozsądniejsza w moim przypadku), korba z 3 zębatkami, manetki do przerzutek, piasta i łańcuch

Skoro kupujesz piastę, to koło ma być przeplatane. Czyli byc może trzeba doliczyć koszt szprych i nypli. Skoro to rower budżetowy, to pewnie nie masz tam super obręczy, więc tańsze może być kupienie gotowego tylnego koła pod kasetę.

Napisano

Korba: Shimano SG-X. Stopnie korby: 44-32-22. Przednia przerzutka: Saiguan. Przerzutka tylnia Shimano SIS https://roweroweporady.pl/dlaczego-rowery-szosowe-sa-drogie/przerzutka-shimano-sis/ . Rama 21 cali (mam 188cm wzrostu wiec nwm czy nie za mala, ale dobrze mi sie siedzi). Rozmiar kół 26 cali. Mam osobno manetki i klamki hamulca. Widelec jest z amortyzatorem, który już po latach zrobił się sztywny i się nie rusza (może da się to serwisować bo pamiętam jak przez pierwszych parę lat działał :P). Rower to tani model sprzed ponad 10 lat, takie jak tu: http://www.bikestats.pl/rowery/XXtreme_9394_7670.html . Budżet to właśnie niech będzie te 600zł, chyba, że amortyzator też do naprawy itp to 700zł. 10 biegów nie potrzebuję bo i tak jeżdżę na biegach 1,4,5,6,7. Z przodu zazwyczaj na 1 i 3, dwójki nie używam. Klamki i linki hamulcowe wymienione na nowe. Obręcze kół są wzmacniane, aczkolwiek chyba tylne koło ma luz na piaście bo "buja" nim. Hamulce tył to zaciski, przód tarcza.

Napisano
Teraz, dovectra napisał:

Kup coś normalnego,

albo nie kombinuj tylko wymień wielotryb i łańcuch.

Nie mam paru tysięcy na zmianę roweru, ten mi się podoba i chcę, żeby został, ale z nowymi bebechami. To, że ten rower według ciebie jest słaby, to ja ci powiem, że 11 lat na nim jeżdżę i nic większego, poza luzem na pedałach się z nim nie działo, a kilometrów to już ma trochę. 

Napisano

Dlatego podejdź rozsądnie. Masz w zasadzie dwie opcje. 

1. Kupujesz koło pod kasetę 100zl plus kasetę z łańcuchem 7s za jakieś 90 (liczę dobry łańcuch). I na tym koniec. Poprawi się na pewno. Suma ~200zł

2. Przechodzisz na 9s (zarówno 8 jak i 10 nie mają sensu w Twoim przypadku). Kupujesz to samo koło tyle że kasetę i łańcuch na 9s około 140zl, wymienisz manetkę za 90zł przerzutki na starsze wersje alivio za kolejne 120zł. Suma ~ 450zł

 

Korba w obu przypadkach o ile ma zdrowe zęby nie wymaga wymiany.

 

Ps. Opcją z kupnem używki wyższej klasy za 700zł bije na głowę wszystkie modernizacje

Napisano

Koła, kaseta plus amortyzator ( amor jest z rurą 1 1/8 cala  ahead )  : 130 plus wysyłka

https://www.olx.pl/oferta/kola-26-lx-deore-shimano-komplet-2-kola-CID767-IDvhWYK.html

łańcuch : ( 50 z wysyłka )

https://allegro.pl/kmc-lancuch-x9-73-9rz-116-oem-spinka-cl566r-jrk-i7275525003.html

korba : 75 + kw

https://www.olx.pl/oferta/korba-lx-deore-shimano-pedala-w-zestawie-CID767-IDvhWJa.html

suport : 19 z wysyłką

https://allegro.pl/suport-shimano-fsa-rpm-bb-7420-kwadrat-113mm-i7506076069.html

kaseta ( jeśli stara nie przyjmie nowego łańcucha ) 60 z wysyłką :

https://allegro.pl/kaseta-9-rzedowa-acs-hg-200-hyperglide-shimano-i7526333875.html

manetka prawa: 50 + kw

https://www.olx.pl/oferta/manetka-prawa-shimano-deore-lx-9-biegow-CID767-IDveEcN.html#a41d7f1af3

Taniej i rozsądniej będzie ciężko

A tak w ogóle to masz główkę ramy na widelec z rurą  1 i 1/8 cala czy na 1 cal ? Rama jest alu ?

/ tarczowego nie zamontujesz do tego amortyzatora, więc plus 30 pln za szczękę v brake.

 

Napisano

Dzięki wielkie za wykaz tych części, jednak chyba zostanę przy 7 biegach. Jak sprawdzić jaki amortyzator kupić? Chodzi mi o rurę. Na ramie nie mam napisu.

Napisano

Na razie patrząc na 7 biegową konfigurację znalazłem takie koła: https://allegro.pl/kola-26-lozyska-oczkowane-mach-1-v-brake-hit-cena-i7235515969.html

Moje mają 24 szprychy, czyli zapewne według was wielkie G. 

Do tego kaseta razem z łańcuchem: https://allegro.pl/zestaw-shimano-7rz-kaseta-hg41-11-28-lancuch-hg40-i6785295793.html

Znalazłem też amortyzator https://allegro.pl/1-amortyzator-mtb-sr-suntour-xcm-v3-czarny-i7497483775.html

Średnicę rury widelca sprawdziłem po odkręceniu kierownicy.

Korby na razie nie zmieniam, nie ma luzu no i jest to shimano, nie no-name :D . Zębatka największa na której jeżdżę jest jeszcze w dobrym stanie.

Czy to wszystko zagra ze sobą?

Napisano
26 minut temu, czarnasm napisał:

Na razie patrząc na 7 biegową konfigurację znalazłem takie koła: https://allegro.pl/kola-26-lozyska-oczkowane-mach-1-v-brake-hit-cena-i7235515969.html

Potrzebujesz 2 koła? A nie wystarczy ci cos takiego 

https://allegro.pl/kolo-tyl-26-stozek-kands-kaseta-acera-shimano-4-k-i7133578883.html?reco_id=848490f1-ab6f-11e8-bc4f-b8ca3a6ab290#thumb/2

27 minut temu, czarnasm napisał:

Kaseta OK, ale łańcuch to plastelina. Zaraz go będziesz musiał wymienić albo zje ci cały napęd. Szukaj jakiegoś Connexa, KMC

Napisano

Wiesz co, jestem estetą, więc jedno koło takie drugie takie to słaby pomysł. Do łańcucha tego co wysłałeś mogę trochę grosza rzucić :)

Mam rozumieć, że do zestawu 7 przerzutek łańcuch 7 rzędowy tak?

Napisano
4 minuty temu, czarnasm napisał:

Mam rozumieć, że do zestawu 7 przerzutek łańcuch 7 rzędowy tak?

6-7-8 rzędów obsługuje taki sam łańcuch. Więc szukaj 8-rzędowego (tak go zwykle opisują)

Napisano

https://www.olx.pl/oferta/rower-gorski-retromtb-morishima-marzocchi-xc-700-deore-lx-xt-magura-hs-CID767-IDnmBEV.html

Zdecydowałem się na ten rower. Dobry wybór? Jutro mam po niego jechać. Rama pasuje, podobno wszystko w jak najlepszym porządku. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...