mordorr Napisano 25 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2018 Hej, Dzisiaj przy czyszczeniu napędu zauważyłem luz w osi bębenka - na pewno jest to bębenek, kaseta jest dobrze dokręcona. zobaczcie na nagraniu. Luz na bębenku przejrzałem dr google i podobno "można z tym żyć", ale dziwne, że na 5 rowerów w jedym tylko - najlepszym - mam taki luz Z góry dziękuję za uwagi - Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2018 Luz jest do skasowania w zależności od konstrukcji piasty poprzez wyjmowanie podkładek dystansowych spod korpusu lub poprzez wymianę łożysk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dorota57 Napisano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2018 5 godzin temu, Dokumosa napisał: Luz jest do skasowania w zależności od konstrukcji piasty poprzez wyjmowanie podkładek dystansowych spod korpusu lub poprzez wymianę łożysk. @Dokumosa Wczoraj przeprowadziłem serwis piast GIANT PR2 po 10 000km. Kaseta, jak był nowy to nie było wyczuwalnych luzów. Teraz delikatny jest wyczuwalny(nie tak jak na powyższym filmiku). Myślę że jeszcze z 10 000km przejadę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mordorr Napisano 26 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2018 Dzięki, To nowy rower, ma dopiero z 600km nalotu. Jest na gwarancji, więc zawioze kolo do serwisu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2018 Miałem to samo na praktycznie nowym bębenku (piasta Giant czyli Formula). Przebieg 1000Km. Bębenek dokupiony w Anglii - stwierdzili, że 1 kk KM to już miało prawo tak się zrobić i odmówili gwarancji. Rozkręciłem bębenek i po prostu jedną podkładkę starłem na papierze ściernym. Skręciłem i jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2018 Bo piasty formula czy tracker (giant) są nic nie warte. Jak ktoś zamierza kupić rower z takimi kołami to od razu powinni sobie wkalkulować wymianę kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mordorr Napisano 27 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2018 to chyba dotyczy prawie kazdych kol "stockowych" - gdzies trzeba ciąć koszty Moje piasty nie są najgorsze, ale przypuszczam, że Trek też nie dał tam topowych elementów, ale pozostałe 5 rowerów w garażu to np no-name Meridy, czy piasty Btwin - zadne z nich nie maja najmniejszego luzu, a nalotu mają dużo więcej niż przedmiotowy Trek. mam nadzieję, że to niedoróbka, a nie zużycie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2018 A mnie zastanawia czy biegi działają za każdym razem prawidłowo? Przecież teoretycznie to luz kasety 0,5mm powinien już mieć realny wpływ na pracę biegów. No chyba że kaseta podczas pracy zawsze ustawia się w jednej pozycji i podczas jazdy nie pracuje w prawo i lewo. Osobiście bym się od nie uznanej reklamacji odwoływał. Produkt będący na gwarancji, nie powinien odbiegać od produktu nowego. Takiego luzu w nowym rowerze to raczej nie ma. Nie poddał bym się tak łatwo w tym sklepie. Tak dla zasady. Zawsze pozostaje rzecznik praw konsumenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 28 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2018 Niestety ale u nas w PL ciągle to sprzedawcy i producenci rozdają karty, rzecznik konsumenta jest urzędem fikcyjnym (bo nic nie może poza zajęciem niewiążącego sranowiska) a konsumenci mają genetycznie dziedziczony wstręt do sądów czy służb mundurowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mordorr Napisano 29 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2018 Hej, Nie było potrzeby walczyć. Trochę mi nawet wstyd, że sam to przeoczyłem. Już prawie składałem wniosek reklamacji i zapytałem mechanika, czy tylko bębenek, czy cała piasta felerna. I mechanik sprawdzając piaste zauważył na ośce luz. Skasował go i przy okazji zniknął luz na kasecie... Magia? Nie widzialem, że to jest tak zrobione... Piasty boost 148 treka. Duster elite. Co do przełożeń, faktycznie czasem był z tym problem, ale tak ndoregulowalem przerzutkę, żeby w razie czego mieć problem przy wrzucaniu na większe tryby, bo to można zawsze manetką dotrymować, a zrzucenie jak źle działa to już lipa całkiem... Ten luz musiał być taki już od nowości, bo po skasowaniu szybkozamykacz zaciska się pół obrotu dalej niż do tej pory. Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.