zerone Napisano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2018 Witam serdecznie. Jestem w trakcie zmiany osprzętu (przerzutki, korba, kaseta, manetki)z mieszaniny różnych komponentów Shinano na pełną Ultegre. Osprzęt zakupiony w sklepie rowerowym, tam też zostanie zmieniony. I tutaj pytanie czy jest konieczność wymiany pancerzy? W sklepie powiedzieli że nie, linki nowe podobno będa poprowadzone w starych pancerzach ale czy tak powinno być? Czy nie lepiej by cały element był zmieniony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 19 Sierpnia 2018 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2018 Zależy ile miałeś przejechane na starych pancerzach i linkach, w jakim są stanie. Ja dla świętego spokoju zmieniłbym zarówno pancerze i linki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zerone Napisano 19 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2018 Symbolicznie bo jakieś 2000km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2018 Montujesz sprzęt za grubą kasę, dla świętego spokoju rób całość 2 linki + 2-3 metry pancerza to jakieś 30- 40 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zerone Napisano 19 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2018 W sumie racja, jakoś specjalnie kosztów to to już nie podniesie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2018 Druga sprawa - pancerze mogą mieć złą długość, co zdarza się bardzo często przy wymianie osprzętu. Tak, jak napisał @skom25 - dodatkowe 30 zł Cię w tym wypadku nie zbawi, a znacznie poprawi kulturę pracy nowego osprzętu. Nie chciałbyś chyba czuć niedosytu po przejściu na Ultegrę...? 2000 km to wcale nie tak symboliczny przebieg (chyba, że dla "pożeraczy kilometrów", dla których w treningu ważny jest jedynie pokonany dystans). Poza tym najważniejsze są tutaj warunki użytkowania i przechowywania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zerone Napisano 19 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2018 Warunki użytkowania typowo miejskie, cały rok choć unikam deszczu o ile to możliwe, rower przechowywany w mieszkaniu. Czy linki/pancerze powinny być też z Ultegry ? Czy poprostu Shimano ale nowe? Będzie to w połączeniu z manetkami Tiagra które już mają swoje linki podobno, tak mnie poinformował sprzedawca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2018 Nie przepłacaj za Ultegrę, nie ma sensu. SP-41 sprawuje się bardzo dobrze w MTB, więc i na szosie będzie sobie dawał radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2018 W szosie mam fabryczne Jagwire LEX-SL bodajże, z Ultegrą działają poprawnie (chociaż jako mechanik rowerowy zawsze wymagam od sprzętu więcej, niż nakazuje przyzwoitość ). W MTB wymieniłem teraz na zwykłe pancerze Accenta i biegi również działają bardzo dobrze. Nie ma co łapczywie chwytać wszystkich marketingowych bzdur. Pancerz, to pancerz. Większe znaczenie ma tutaj linka. Rewelacyjne są te fabryczne Shimano, o lekko zielonkawym zabarwieniu. Chociaż w Ultegrze są rdzawe, pokryte jakimś dziwnym, łuszczącym się czymś. W każdym razie zwykła, szlifowana linka będzie dobra. Żadnych teflonowych wynalazków - to proszenie się o problemy (moim skromnym zdaniem oczywiście ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2018 SP-41 w stosunku do Accenta ma jedną wielką zaletę- jest dużo bardziej elastyczny. Jagwire natomiast to lipa straszna, mam je teraz w nowej szosie i są okropnie sztywne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zerone Napisano 19 Sierpnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2018 No właśnie pan mechanik mówił że ktoś sobie raz zayżczył takiej"ultegrowskiej" i jakieś problemy z pracą w pancerzu były... W takim razie poproszę o sp-41, dzięki za rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kekacz Napisano 20 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2018 Może, nie musi, tak być, że SP41 upośledzi precyzję zmiany biegów z tyłu. Pan mechanik nie musi się mylić. Przerabiałem to z 10-rzędową 6700. Ostatecznie tani Clarks sprawował i sprawuje się lepiej niż SP41 i Jagwire LEX-SL. Nie miały znaczenia superśliskie, szlifowane linki, precyzyjne docinanie pancerzy ze szlifowaniem ewentualnych zadziorów, stosowanie końcówek aluminiowych i plastikowych, wyprowadzenie z klamokomanetki linki na dwa sposoby. Ponieważ zawszę sam serwisuję swoje rowery więc miałem dostatecznie dużo czasu i cierpliwości na przetrenowanie różnych kombinacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.