Skocz do zawartości

[Amortyzator] suntour raidon air problem z pompowaniem


_michajasz_

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam problem z raidonem prawdopodobnie z 2013 roku, niedawno go kupiłem, a jego stan świadczy, że jest nowy. Problem polega na tym że pompując go (wentylem od spodu) i jak wskazuje tabela pod moją wagę ok 75 psi, amortyzator wysuwa sie na niecałe 60mm chociaż ustawiony na 80mm. W prawej goleni na górze jest blokada, a na dole wentyl, w lewej od spodu są dwa plastikowe elementy zabezpieczone pierścionkiem. Po odkręceniu tego korka (drugie zdjęcie) jest pusta przestrzeń i dopiero na dole coś jest, jest śrubka na ampula i prawdopodobnie jakieś sprężynki. 

Byłem z tym w serwisie napompować go, myślałem że od ręki zrobią ale koreczka nie mogli odkręcić (jak pisałem wyżej) odkręciłem jakoś ten korek, pusto, no i nie wiem czy amor jest nie kompletny czy w czym problem.  

Dodam, że jest to mój pierwszy powietrzny amortyzator, a jutro pewnie zacznę zozkręcać i znaleźć problem,  ale chcę też zapytać się kogoś kto miał do czynienia z tym suntourem. 

Z góry dzięki za pomoc ;)

IMG_20180808_212331.jpg

IMG_20180808_212527.jpg

Edytowane przez _michajasz_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie zrobie zdjęcia jako całości bo rozkręciłem, z tej pustej goleni wyjąłem to co widać na zdjęciu, poszperałem w internecie i znalazłem rysunki techniczne danego uginacza, na rysunku są dwie podkładki (oznaczyłem)  i to tam prawdopodobnie jest na 100mm,  u mnie są 3 dwie krótsze jedna dłuższa. One chyba do regulacji skoku

IMG_20180809_091047.jpg

IMG_20180809_091025.jpg

IMG_20180809_091003.jpg

IMG_20180809_091629.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będe żałował kilku mm na rzecz twardości. Tak po prostu zostanie

 

A i jeszcze mam pytanie, oryginalnie nie było w nim gąbeczek smarujących,  dokupić je czy można samemu z filcu/gąbki je wyciąć. 

Czy olej którym byłyby nasączone współgrał by ze smarem który jest na ślizgach i uszczelkach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest tam miejsce na gąbki to możesz takowe zastosować. Rolą gąbek jest przede wszystkim zbierać syf, który przedostał się przez uszczelki kurzowe a przy okazji coś tam smarują. Spokojnie będzie to współgrało ze smarem.

Amor pompujesz zdecydowanie nie wg tabelki ale do uzyskania 15-20% ugięcia wstępnego po zajęciu pozycji do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...