oalan1 Napisano 5 Sierpnia 2018 Napisano 5 Sierpnia 2018 Witam, zamierzam kupić cały nowy napęd deore xt 1x11 i mam odnośnie tego kilka pytań. Na początku napiszę, że rower tak naprawdę służy mi na dojazdy do pracy (6km) aczkolwiek często robię sobie krótkie lub dłuższe wycieczki. Tak 30-60km a raz na ruski miesiąc dłuższe. Mam napęd deore 3x10 i szczerze mówiąc tak naprawdę jeżdżę tylko na drugim biegu. Wczoraj zrobiłem trasę 140km (proszę się nie sugerować odległością bo był to mój rekord i w najbliższym czasie nie chcę tego powtarzać) i z przodu biegi zmieniłem może 3 razy dlatego uważam, że ich nie potrzebuje. Nogę mam w miarę mocną, a jak nie to się pójdzie na siłownie i się poprawi, a nie chcę, żeby mi brakowało prędkości na zjazdach. Co do podjazdów, to te zębatki najniższych biegów i tak są dużo dużo większe niż reszty. Oto kilka zapytań: sg czy sgs (zależy mi na jak najszybszej zmianie biegów) suport pressfit czy bsa (tutaj nie wiem o co chodzi nawet) tarcza przednia 30T,32T,34T? kaseta o stopniowaniu 11-40 11-42 lub 11-46? Z góry dzięki za odpowiedź, może też ktoś podzieli się wrażeniami z tego napędu?
Mod Team Puklus Napisano 5 Sierpnia 2018 Mod Team Napisano 5 Sierpnia 2018 1x11 - gs presfit czy bsa - zależy tylko i wyłącznie od kaprysu twojej ramy, nie twojego, ty nie masz tu prawa głosu tarcza przod ? Hmm ja bym miał 2, mała 28/30 w góry i duża 34/38 na płaskie odcinki. Zmieniałbym w razie potrzeby. Tak naprawde to tak własnie mam Stopniowanie to już nie podpowiem ... jak dla mnie. 46 ... jak nie myślisz jechać w góry, gardzisz, masz palpitacje na sama myśl, pocisz,sie, tętno skacze, mroczki przed oczami ... to raczej 40. Odnośnie wrażeń wziąłbym napęd srama
oalan1 Napisano 5 Sierpnia 2018 Autor Napisano 5 Sierpnia 2018 Heh tym sramem na koniec to mi dowaliłeś ;P jak mam sprawdzić czy to pressfit czy bsa, ostatnio odkręcałem cały napęd krobowy to może mi podpowiesz i będę wiedział jaki to jest. a tutaj sprzedają z tarczą od razu czy jak? https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-deore-xt-fc-m8000-pd16339/?v_Id=88880
Infernal1995 Napisano 5 Sierpnia 2018 Napisano 5 Sierpnia 2018 pressfit = mufa bez gwintu bsa = mufa z gwintem
oalan1 Napisano 5 Sierpnia 2018 Autor Napisano 5 Sierpnia 2018 ja tam miałem od drugiej strony od zębatki, taką plastikową nakładkę z gwintem.
Infernal1995 Napisano 5 Sierpnia 2018 Napisano 5 Sierpnia 2018 No jak wykrecales suport to bsa... pressfit jest wciskany. Jesli chodzi o przelozenia no to chyba sam powinienes wiedziec czego Ci brakuje. http://gear-calculator.com masz kalkulator na podstawie ktorego mozesz porownac napedy. Ja jezdze glownie po plaskim i mam naped 1x10 38x11-36 i taki jest dla mnie idealny.
oalan1 Napisano 5 Sierpnia 2018 Autor Napisano 5 Sierpnia 2018 Godzinę temu, Infernal1995 napisał: No jak wykrecales suport to bsa... pressfit jest wciskany. Jesli chodzi o przelozenia no to chyba sam powinienes wiedziec czego Ci brakuje. http://gear-calculator.com masz kalkulator na podstawie ktorego mozesz porownac napedy. Ja jezdze glownie po plaskim i mam naped 1x10 38x11-36 i taki jest dla mnie idealny. No to ja chcę kupić 34t 11-46 A mniejsza zębatke najwyżej dokupie jeszcze. Będzie ok ?
Mod Team Puklus Napisano 5 Sierpnia 2018 Mod Team Napisano 5 Sierpnia 2018 Będzie ok jak będziesz zwracał uwagę na regulamin, w tym przypadku pkt 2.h. To odnośnie pisania. Odnośnie napędu, ja przy napędzie 10-42 i zębatką 28 na korbie radziłem sobie w górach całkiem sprawnie, choć w dół brakowało. Nie pogardziłbym tez większa zębatką na kasecie. Przy 46 nie powinno ci braknąć przełożenia. zębatka na korbie, ta dodatkowa, w zapasie, w domu, jest tylko opcjonalna i tylko jeżeli będziesz jej potrzebował.
oalan1 Napisano 5 Sierpnia 2018 Autor Napisano 5 Sierpnia 2018 To mam jeszcze jedno pytanie. Mechanizm korbowy mam do wyboru z linią łańcucha 50,4 oraz 53,4. Który wybrać i dlaczego?
Tatanka Napisano 5 Sierpnia 2018 Napisano 5 Sierpnia 2018 Podejrzewam że 53,4 to wersja dla Boost. Tam masz rozstaw tylnego trójkąta nie 135mm tylko chyba 148 mm.
Tatanka Napisano 5 Sierpnia 2018 Napisano 5 Sierpnia 2018 Tak. Im mniejsza linia łańcucha tym lepiej.
cervandes Napisano 6 Sierpnia 2018 Napisano 6 Sierpnia 2018 Ja jestem po przesiadce z 3x8 na 1x11. Kupiłem komplet XT 34 + 11-42. Po pierwsze użyj kalkulatora przełożeń: http://ritzelrechner.de/?GR=DERS&KB=34&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,37,42&UF=2194&TF=82&SL=2.6&UN=KMH&GR2=DERS&KB2=24,32,42&RZ2=11,13,15,17,19,21,24,28&UF2=2107 Tutaj widzisz moje obliczenia. Po przesiadce na 1x11 straciłem najcięższe przełożenie, którego nigdy nie używałem a najlżejsze mam o włos lżejsze - uwzględniając oczywiście rozmiar koła, bo koło też w moim przypadku uległo zmianie. Zastanów się na jakich przełożeniach jeździsz najczęściej, zastanów się czy używasz swojego obecnego najlżejszego i najtwardszego przełożenia i na tej podstawie kombinuj z doborem zębatki i kasety. Co do pracy to ja jestem zachwycony. Prostota, działanie - genialne. Póki co niespełna 3 tysiace zjechałem na jednym łańcuchu KMC X11 i zużycia praktycznie nie widać. Nawet nie kombinuję z jazdą na kilku łańcuchach, co zimę będę kupował nowy łańcuch + luźne koronki które będą wykazywały zużycie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.