Skocz do zawartości

[XT M785] Zacisk problem z tłoczkami


maczet190399

Rekomendowane odpowiedzi

Przyszedł czas na serwis zacisków moich XT M785. Był problem z nierówną pracą tłoczków. Do tej pory jakoś to działało, lecz teraz już mocno ociera o tarcze i nie da się wyregulować zacisku względem tarczy.

Mamy problem z wyjęciem tłoczków ceramicznych z zacisku. Próbowałem podważyć śrubokrętem. Lekko chwytałem szczypcami na krawędzie. Jednak nie chce mocno ściskać aby przytrzymać, aby nie uszkodzić tłoka. Zaciskałem klamkę na wyjętych klockach aby tłoki jak najwięcej wyszły. Jednak niechcą wyjść do końca. Czy jest jakiś sposób aby wyszły one ??

20180731_211820.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciśnij tłoczki na miejsce,skręć do kupy i zalej.Szczypcami zablokuj tłoczek od strony przewodu i pompuj aż tłoczek przeciwny wypadnie.Rozkręć zacisk,przez otwór między połówkami dolej strzykawką oleju,następnie zatkaj ten otwór kciukiem i pompuj. Powinien wypaść drugi tłoczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Tak jak kolega wyżej napisał tyle że ja zamiast szczypcami zablokowałem ruch tłoczka trytytką/zipem, po prostu opaska zaciskową. Wygodniej i ręka wolna. Drugi tłoczek wypompowałem długą pompką i obyło się bez oleju. Nie polecam natomiast  śrubokręta ani szczypiec bo łatwo uszkodzić tłoczek. Maczet190399 napisz proszę po serwisie czy zacisk odratowany i czy smarowałeś tłoczek czymś np: smarem do tłoczków czy zwykłym olejem mineralnym bo u mnie m675 już czeka na swój serwis a dotąd smarowałem tylko minerałem shimano.

pozdrawiam

Edytowane przez przemogg
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kawałek plastiku, zapalniczka, rozgrzewasz plastik do stopienia jednego z końców przykładasz do tłoczka tak żeby "się zlepiło" szarpiesz z wyczuciem. idealnie takie rzeczy robi klejem - wkładem do pistoletu do klejenia na gorąco

Edytowane przez abdesign
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem pełen serwis łącznie z wyjęciem tłoczków. Powiem że lekko się rozczarowałem. Tłoczki chodzą lepiej ale dalej jeden wystaje bardziej a drugi mniej. Wystarczyło wyjąc kompletnie tłoki,  porządnie je wyczyścić z osadu oraz uszczelki i to już pomagało. Dodatkowo ranty tłoków posmarowałem SRAM Butter bo taki akurat miałem. Jednak jak wsadziłem tłoki do końca to całość smaru wyszła. Wobec tego niewiem czy coś tam zostało bo naprawdę zrobiło się ciasno. 

Aby wyjąć tłoki posłużyłem się trochę inną metodą. Trochę czasochłonną i brudzącą. Pierwszy tłok wyjąłem przez popowanie klamki przed rozpoczęciem serwisu. Wyszedł w miarę dobrze. Przeserwisowałem jeden tłok. Złożyłem całość (niestety trzeba rozkręcić zacisk na dwie częsci bo dostęp do uszczelek jest kiepski) i odpowietrzyłem. Zablokowałem opaskami zaciskowymi przeserwisowany tłok i pompowałem klamką aż drugi wyjdzie. Nieraz trzeba było w klamkce dolać oleju aby było więcej. Inaczej w systemie było go za mało i tłok nie chciał wyjść.

Zobaczymy na ile czasu to pomoże. Regulacja zacisków względem tarczy na przodzie się poprawiła znacznie. Natomiast tylnich dalej trzeba się pomęczyć aby nie obcierało

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...