McAron Napisano 30 Lipca 2018 Napisano 30 Lipca 2018 Moja pierwsza szosa i pierwszy problem z regulacją napędu 3x10. Prawie cały napęd nowy, kaseta, przerzutka tył, łańcuch, duży i średni blat, linki i pancerze. Wszystko Tiagra. Przerzutka z długim wózkiem GS bo taka ma być. Kaseta 11-25. Hak był prostowany i na 99% jest prosty. Metodą ośki w miejsce przerzutki, dostawionego kątownika i pomiarów odległości kątownika od obręczy. Objaw jest taki, że nie wrzuca z 7 na 6 a potem przerzuca z 3 na 1 za jednym razem. W druga stronę tak samo zrzuca od razu z 1 na 3 i potem nie zrzuca z 6 na 7. Zrobiłem pomiary skoku linki i oto co wychodzi, skoki po kolei od 10 czyli od najmniejszej w górę: 2,1; 2,05; 1,95; 2,1; 2,05; 2,55; 2,6; 2,8; 3,5. Od największej w dół skoki się pokrywają mniej więcej. Oczywiście pomiary mogą mieć pewne błędy. Mam nadzieje, że jasno przedstawiłem temat. Ktoś naprowadzi na rozwiązanie problemu ?
Blueforce Napisano 31 Lipca 2018 Napisano 31 Lipca 2018 Cześć, sprawdź ustawienie śruby b (b screw). Zmianę biegów sprawdzasz na nieruchomym rowerze, czy podczas jazdy? Sprawdź, czy są mocno dokręcone śruby: mocująca hak do ramy, przerzutkę do haka, czy oś qr lub sztywna poprawnie zamocowana( możesz odkręcić je wszystkie, wyczyścić miejsca styku i złożyć). Przy napędzie 3x10 jasne jest, że nie będziesz używał przełożeń takich jak 1x10 czy 3x1- napisz więc, czy problem (zmiana 7-6 , 3-1 ) występuje na każdej z 3.zębatek z przodu?
McAron Napisano 31 Lipca 2018 Autor Napisano 31 Lipca 2018 Wszystko poskrecane na sztywno. Problem jest na wszystkich 3 zebatkach z przodu. Tylko na najmniejszej niekiedy zrzuca nie z 1 na 3 tylko z 1 na 2 i potem z 2 na 4. Sprawdzane na luzie. Nie w czasie jazdy. Srubą B tez regulowałem.
McAron Napisano 6 Września 2018 Autor Napisano 6 Września 2018 Doszedłem do przyczyny problemu. Uszkodzona jest klamkomanetka, a w zasadzie zużyta. Jest tam taka zębatka do indeksacji i ona jest dość mocno wytarta i dlatego skok linki jest różny. Pozostaje zakup nowej za 300 zł Spróbuję jeszcze ją rozebrać i zobaczyć dokładnie jak to wygląda. Może uda się coś dorobić, mam dojście do lasera to jak ten element jest płaski i da się odtworzyć kształt to powalczę.
abdesign Napisano 7 Września 2018 Napisano 7 Września 2018 Uważaj na dobór manetki bo tiagra w x10 ma dwa różne systemy. Starszy 4600 nie jest kompatybilny z nowszymi.
McAron Napisano 7 Września 2018 Autor Napisano 7 Września 2018 Bardzo ciekawe. Rozwiniesz temat, czym różnią się systemy ? Jestem pewien że 10 rzędów to standard dla Shimano i nie ma różnic pomiędzy wykonaniami.
abdesign Napisano 7 Września 2018 Napisano 7 Września 2018 Shimano ma de facto różne standardy 10s. (dla samej szosy 2, biorąc pod uwagę szosę i mtb 3) Masz tiagrę x10 (4600) której manetki mają uciąg linki jak mtb czy szosie 9s, któraś ultegra też tak miała 6700 bodajże (niech to ktoś zweryfikuje) Masz też normalny standard szosowy 10s - czyli np. Tiagra 4700 105'ka 5700 (zupełnie niekompatybilny z poprzednim 9s czy wymienionym 4600) I ten trzeci poza konkursem - masz MTB'owy dynasys. 10s Trochę w internecie tematów jest jak ktoś sobie sprawił psikusa mieszając tiagry 4600 i 4700 - na marginesie - daje to Twoje objawy.
Fenthin Napisano 7 Września 2018 Napisano 7 Września 2018 Wszystkie 10-rzędowe grupy szosowe Shimano przed Tiagrą 4700 miały tradycyjny dla Shimano ciąg. W tym 105 aż do grupy 5700 włącznie, którą Ty wrzucasz do worka z ww. Tiagrą, Ultegra do 6700 i Dura Ace do 7900. Zmiany nastąpiły wraz z wejściem grup 11-rzędowych. Z grup 10-rzędowych taki ciąg ma - ponownie - jedynie Tiagra 4700. I to raczej ona jest ewenementem niż inne grupy 10-rzędowe.
Mod Team Puklus Napisano 7 Września 2018 Mod Team Napisano 7 Września 2018 O dziwo, przednią tiagrę 4700 da się jako tako ustawić by działała ze starym systemem. Nie jest to idealne, ale działa. Znaczy, nie tak od razu, trzeba się troszkę namęczyć. Ale wiadomo, tak się robi w ostateczności.
abdesign Napisano 7 Września 2018 Napisano 7 Września 2018 @Fenthin dziękuję za sprostowanie. dzwoniło mi ale widać że gdzie ten kościół to już nie pamiętam.
McAron Napisano 7 Września 2018 Autor Napisano 7 Września 2018 Faktycznie zmieniłem tylną przerzutkę i kupiłem 4700GS (4601GS niedostępna). Sprawdziłem wymiary i faktycznie może ona wymagać innego uciągu niż 4601. Jutro zmienię na starą Tiagrę i zobaczę jaka różnica. Chyba jednak pozostanie mi kupno klamkomanetki 4700. Wtedy wszystko powinno być ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.