Skocz do zawartości

[tarczówki] Avid BB5 czy Tektro H0


PnD

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Pisząc tego posta pewnie narażę się trochę administratorom, lecz proszę o wyrozumiałość (przynajmniej na 2-3 dni, później można będzie usunąć ten temat) :P

 

Mam problem. Wynika on z niewiedzy, ponieważ jestem raczkującym bike'rem :) Posiadam Unibike'a Evolution z 2006 roku (http://unibike.pl/rowery/evolution.html) i chcę w nim wymienić hamulce V-ki na hamulce tarczowe. Zastanawiałem się nad Avid BB5 i Tektro H0. Czy to będzie dobry wybór (do jazdy bardziej ekstremalnej)? Może coś innego?

 

Aha czy będę musiał specjalnie wymieniać klamki z V-ek na tarczówki?

 

Pozdrawiam

Napisano

Przede wszystkim, to zważ trochę na swoje zdrowie, bo "jazda bardziej extremalna" na Unibike Evolution nie jest za dobry pomysłem... Nie do tego został stworzony i może nie wytrzymać...

 

Odnośnie hamulców to zdecydowanie BB5 będą lepsze i mocniejsze niż Tektro.

Napisano

Po pierwsze dzięki za odpowiedź :)

 

Po drugie - hamulce (przód i tył) do 400zł

 

Po trzecie. Przyznaję Ci racje Żbiku, który posiadam nie nadaje się do stricte ekstremalnej jazdy :) Chodziło mi o coś pomiędzy XC a FR (choć to nawet trudno to nazwać :P ). Na razie nie planuje zmiany roweru (niestety). Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to możesz być spokojny - jestem zaopatrzony w kask, ochraniacze są w trakcie kupna :)

 

Pozdrawiam

Napisano

No ale Avid to znana i renomowana marka a Tektro to są hamulce klasy niższej średniej. I założe sie że po roku użytkowania Avidy będą działać podobnie jak na początku a Tektro będa miały tylko połowe mocy początkowej. Ale z drugiej strony patrząc kupując Tektro oszczędzasz 120 złotych co jest sporym procentem ceny Avidów... No ale na hamulcach chyba nie warto zbytnio oszczędzać, trzeba dużego szczęścia żeby wyjśc cało po tym jak ci puszczą na jakimś zjeździe...

Napisano

Tak się składa , że obie firmy mam w użytku.

W moim rowerku mam BB5 , a Kijanka ma Tektro Aquila (model o zdecydowanie lepszej modulacji i sile niż HO).

Oba hample śmigają z przodu , oba stawiają bika w endo ale ........ "tata kiedy wreszcie kupisz sobie hydry , a mnie dasz Avida , no kiedy ???!!!".

Tektro Aquila / klamka Sram 7.0 - dobra skuteczność , średnia modulacja , troszkę utrudniona regulacja przy lekko skrzywionej/zwichrowanej tarczy z powodu wąskiej szczeliny roboczej (to miejsce gdzie krąży tarcz między klockami).Hampel dwupalcowy.

Avid BB-5 / klamka LX - rewelacyjna skuteczność przy klockach o połowę mniejszych od Tektro , wspaniałe jednopalcowe wyczucie modulacji , możliwość pełnej regulacji / ustawienia zacisku 3D , regulacja odległości klocka bez narzedzi , w mojej ocenie dużo sztywniejszy dysk tarczy.

To tyle , mam nadzieję , że pomogłem.

Napisano

Witam.

 

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Jestem skłonny wydać trochę więcej pieniędzy i kupić Avidy :). Przecież najważniejsze jest bezpieczeństwo w czasie jazdy.

 

Pozdrawiam

Napisano

tak przy okazji tego tematu chcialem sie zapytac czy mozliwe ze zuzylem juz klocki hamulcowe w moich hayes xfx-9 po 1500km?? ostatnio mialem bardzo awaryjne hamowanie i po tej akcji sila z jaka hamuja spadla w zauwazalnym stopniu, jak to sprawdzic??

pozdrawiam

Napisano

160mm

pozdrawiam

 

ups wlasnie zauwazylem ze w przedostatnim poscie popelnilem blad, hamulce to HFX-9 nie xfx, mam nadzieje ze i tak wszyscy wiedza o co mi chodzilo

pozdro

  • 2 tygodnie później...
Napisano

160mm

 

to moze dlatego ;) np przepaliles tarcze albo cos... przyczyn moze byc wiele ale ydaje mi sie ze tarcza sie spalila ;)

Napisano

Eeee... a co to znaczy ze tarcza sie spalila? Rozumiem ze tarcze sie grzeja ale zeby az do takiej temperatury zeby je spalic... i to przy jednym hamowaniu?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...