Skocz do zawartości

[Nexus SG-8R20] Ciężko idą przełożenia w górę


lichalipka

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

Kupiłem używany rower dla żony i próbuję doprowadzić go do ludzi... Od lat dobrze radzę sobie z przeglądami rowerów, ale Nexusów jeszcze nie rozbierałem.

W rowerze jest piasta Nexus SG-8R20. Problem polega na tym, że przełożenia w górę idą dość ciężko (mocno trzeba kręcić manetką). W dół schodzą leciutko i bez oporów. Gdybym miał tylko jeden rower z Nexusem to zapewne stwierdziłbym, że ten typ tak ma, ale w rowerze córki jest Nexus SG-7R50 i w obie strony chodzi lekko. Również u mnie w SRAM i-Motion 9 przełożenia w obie strony działają bardzo komfortowo.

Co może być przyczyną takiego działania?

Napisano

Linka i pancerz do wymiany, ewentualnie możesz psiknąć do środka jakimś środkiem typu WD40. 

Bo o tym że trzeba przestać pedałować aby zmienić bieg (w teorii w dwie strony, ale w górę to konieczne) zapewne wiesz. 

Napisano
Teraz, MikeSkywalker napisał:

Bo o tym że trzeba przestać pedałować aby zmienić bieg (w teorii w dwie strony, ale w górę to konieczne) zapewne wiesz.  

Tak, tak... oczywiście ;)

Jeżdżę tym wynalazkiem już parę lat.

 

Zastanawiałem się i ja nad linką i pancerzem, ale czy nie blokowało by się w obie strony?

Napisano

No niekoniecznie, często jest tak że linka przyrdzewieje albo pokryje się nalotem po wyjściu z pancerza, i ma problem żeby do niego "wejść", z kolei jak już się wciśnie to sprężyna przy piaście z łatwością ją wyciąga. 

Napisano

Dzięki za sugestie

Poprawiłem linkę. Wyczyściłem i przesmarowałem. Była w sumie ładna i dość czysta, Niestety nie przyniosło to spektakularnego efektu. Troszkę się poprawiło ale niewiele.

Generalnie mam wrażenie, że rowerek sporo przestał nieruszany. Jakiś taki zastały jest. Będę go po trochu (w miarę możliwości czasowych) rozbierał, czyścił i smarował.

Napisano

Może być tak że pancerz jest do wymiany i przez to się blokuje, także obejrzałbym je czy pod końcówkami nie ma wystających prętów. 

Ale kupno używanych piast wielobiegowych to niestety loteria, może mieć spory przebieg i bez przeglądu się nie obejdzie. 

Napisano

Wymień pancerz i linkę. Najlepiej pancerz pociągnąć w całości od manetki do piasty.

Piastę rozkręcić,zdjąć pierścień Segera, zdemontować "górną" część planetarną. Całość wypłukać w benzynie .

Wysuszyć, zmontować górną cześć planetarną. Zrobić kąpiel w oleju do skrzyń automatycznych, odczekać aż spłynie olej.

Planetki i łożyska posmarować smarem EP lub EPX w klasie NLGI 1 lub 0. Skręcić.

Części zamienne do piast można kupić w internecie ewentualnie shimano polska

 

 

Napisano

Dzięki koledzy za sugestie.

Tak zrobię. Wymienię pancerz z linką i zajrzę jednak do wnętrza piasty.
Ale zabiorę się za to już po sezonie rowerowym. Nie chciałbym teraz uziemić roweru na dłużej. Nigdy nie wiadomo co po drodze wylizie... ;)

Dobrych wakacji życzę :)

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Wróciłem z urlopu i zajrzałem ponownie do przerzutki.

Linka po zdjęciu z przerzutki chodziła dość sztywno. Myślę, że nakłada się kilka problemów. Opory w lince i samej piaście.

Przeczyściłem jeszcze raz linkę (wylazło jeszcze sporo syfu) i przesmarowałem ją ponownie. Myślę, że poprzednie smarowanie spowodowało, że nieco odpuścił jeszcze bród, który nagromadził się wewnątrz pancerza. Widzę teraz dużą różnicę na +

Po sezonie zajrzę jeszcze do samej piasty. Mam nadzieję, że jej czyszczenie i smarowanie rozwiąże do końca problem.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...