Skocz do zawartości

[korba] szosowa do mufy 73mm


lukwycz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, mam pytanie, czy jest opcja pożenić korbę szosową z osią zintegrowaną z ramą mtb z mufą 73mm (gwint)?

Chodzi mi o możliwie mały rozstaw pedałów w ramie mtb (Inbred). Napęd będzie 1x...

Inbred ma dość wąskie widełki, więc powinno się udać...

Podobno przy szosowej korbie 3 rzędowej jest dłuższa ośka, nie 110 mm a 112,5. Dodatkowo miski suportów MTB są po 1 mm węższe od szosowych.

Więc teoretycznie brakuje jeszcze 0,5 mm :)

Czy ktoś to może potwierdzić? Ktoś próbował?

Napisano

Rozważając integry to korba szosowa ma oś 7,5mm krótszą od mtb. Miski suportu szosa vs mtb są identycznej szerokości (w pełni zamienne) a nawet są to te same miski z różnymi oznaczeniami. Czyli brakuje Ci 5mm i nic z tym nie zrobisz.

Napisano

Miałem kiedyś tak zimówkę zrobioną, suport mtb raceface'a, podkładek chyba żadnych nie dałem a i tak chyba weszło na "słowo honoru". Zdjęcie z czasu składania, była do tego potem prowadnica łańcucha. Korba dwublatowa, mała zębatka w miejsce dużej.

tempest.jpg

Napisano

@lukwycz Rama z 2000 albo 2001 już nie pamiętam, mufa na 100% szersza, ale jak podkreślam, to było druciarskie rozwiązanie, 0 podkładek pod łożyskami, linię łańcucha przemilczę, lewe ramie bez zapinki. Działało lepiej niż oczekiwałem ale umówmy się zupełnie czego innego oczekuję od roweru a czego innego od zimowego środka transportu do pracy, który mogę zostawić byle gdzie, a jak przetną u-locka to się nie popłaczę.

@Dokumosa Wszystkie miski są takie same, nie ma/nie było jakiś wariantów? Mam wrażenie (ale to nie musi być prawda), że jednak "road" shimano który miałem miał szersze/dłuższe te kołnierze które wystają z mufy. Stąd dałem inny suport - wydłubany z downhillówki (bałem się że gwinty się w mufie nie schowają)... z szosową korbą z przekładaną na lewą stroną zębatką skręcaną kominami z korby m952 i sainta w ramie XC - "jak składałem to płakałem" :) ale mówię to było już jakiś czas temu i to w "drutówce" która w całości składała się z części "na dobicie" z 4 różnych rowerów - mogę już źle pamiętać.

Napisano

Shimano sprytnie to sobie wykombinowało i stąd w przypadku mufy 73 jedna podkładka 2,5mm z  prawej strony. W mtb 68 są 3 podkładki - łącznie 7,5mm a w szosie nie stosuje się podkładek. Tym sposobem uniknęli konieczności robienia szerszych kołnierzy. Ale niektóre rozwiązania chińskie czy nawet rotor bodajże mają zróżnicowane miski pod oś integrę w zależności szosa czy mtb.

Swoją drogą czasami mi się zdarza przy wymianie (jak nie ma pod ręką właściwych) założyć do szosy SM-BB52 a do mtb BB-RS500 (zostawiając pomiędzy tulejkę, która była wcześniej). Nie ma żadnej różnicy (nawet w bebechach).

Z Saintem i Zee to jest jeszcze taka historia, że miewają mufy 83mm (wtedy wymagana korba z długą osią).

Napisano

Dzięki za te informacje. Poszukam w takim razie gratów, z których można by coś "wąskiego" na szerokiej mufie złożyć. Choć wydaje mi się, że bez konkretnego przymierzenia to wróżenie z fusów. Zawsze zostaje szlif mufy po 2,5 mm, ale kto to zrobi porządnie...?

Napisano

Sprawdź czy jest miejsca tyle (rurki tylnych widełków) a samo zjechanie 2,5mm zrobisz u każdego kto planuje mufy (mają frezy do tego). Chociaż osobiście proponował bym Ci jednak pogodzić się z jakąś korbą mtb.

Napisano

Inbred ma zgrabne 10 cm rozstawu dolnych rurek mierząc na zewnątrz, więc szosowa korba powinna mieć jeszcze trochę luzu. Z korb mtb to mam jeszcze do wyboru SRAMa i klony, które (nie wszystkie) mają mniejszy rozstaw niż shimano.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...