Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
skom25

[Stery] Jak mocno skręcać?

Rekomendowane odpowiedzi

skom25

Hej,

Pytanie wydaje się dość banalne, jednak w moim przypadku ma drugie dno :)

Z racji że jeżdżę na sztywnym widelcu, jestem dość mocno wyczulony na punkcie jakichkolwiek luzów na sterach. Problem jest taki że po standardowym skasowaniu luzów dość często jest tak, że po zaciśnięciu hamulca i bardzo mocnym szarpaniu za kierownicę jakiś minimalny luz jest wyczuwalny.

Teraz pojawia się pytanie, jak mocno skręcać stery? Lepsze jest bardzo mocne skręcenie bez minimalnego luzu nawet przy mocnym obciążeniu, czy może pozostawienie minimalnej "swobody" i nie ściskanie tak mocno łożysk?

PS: Stery są nowe, łożyska nie mają luzów. Podejrzewam że na amortyzatorze nie było by to wyczuwalne, nawet na zablokowanym z racji minimalnego skoku.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM

Hmm.. a drogie te stery? ;) jakie łożyska?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Octane One WARP1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

Ja bym spróbował minimalnie mocniej, tak żeby nie było luzu przy hamowaniu wcale, mozliwe też że miski jeszcze trochę się ułożyły i stąd ten luz, ale skoro Ty to piszesz to podejrzewam jednak że to już nie ten etap. Pukające stery są bardzo denerwujące ;).

/ edit

Zintegrowane więc misek nie ma, mimo wszystko mocniej bym spróbował.

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
droplet

Kiedyś dawno temu miałem problem z ułożeniem się sterów i dopiero pomogło udeżenie młotkiem. Oczywiście z wyczuciem i przez deskę. To ja teraz zadam głupie pytanie. Da się za mocno skręcić stery? IMHO prędzej chyba wyjdzie szyszka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pand0ra

Jak za mocno skręcisz to kierownica będzie ciężko chodziła, no i przede wszystkim szybko padną łożyska.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Winny jest klucz dynamometryczny. :)

Pod skasowaniu luzu sterów, dokręcić kluczem dynamometrycznym mostek na taką wartość jaka przewidują cyferki, potem dokręcić ręcznie z wyczuciem. Luzy nie będą się pojawiać :) 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Pół zintegrowane :) Tych Octane One pod jedną nazwą jest mnóstwo :)

One nie pukają, ciężko to opisać, to jest jakby wrażenie że całość lekko "pracuje" pod mocnym obciążeniem.

Mostek skręcany kluczem :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cervandes

Ja mam podobną sytuację, stery półzintegrowane Accent EXE taper w tym nowym piczku. Skasuję, skręcę - jest dobrze. Przejadę się, 50km i wraca luz. Leciutki, ale jest luz, nie ma co do tego żadnych wątpliwości. Odkręcę mostek, dokręcę top cap, przykręcę mostek - czego bym nie robił - luzu nie ma. Przejadę się, luz wraca.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Miałem to samo w sterach Accent HSI-SPRO. Dlatego zmieniłem je na Octane One i pod tym względem jest zdecydowanie lepiej. Ciężko tylko właśnie złapać moment gdzie kierownica obraca się bardzo lekko i nie ma luzu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Poświęciłem trochę czasu opisany problem. Możliwe że klocki stukają w zacisku?

Stery skręcone, nawet jak siadam na rower, zaciskam hamulec i naciskam na pedał to luzu na sterach nie czuć, nawet minimalnego ruchu, a mimo to coś stuka przy bardzo szybkim ruszaniu przód/ tył rowerem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
SoloTM
Napisano (edytowane)

A spróbuj bez naciskania na pedały, kilka kmh i sam hamulec ( zeby wyeliminować napęd ) Jesteś pewien że to z przodu? Szprycha luźna? Jeśli nie hamulec i nie stery to niewiele mi do głowy przychodzi... żeby wyeliminować hamulec lub potwierdzić że to on, to musiałbyś jakoś zablokować koło, między dwa murki, studzienka kanalizacyjna bez pokrywy ( głośno myślę ;) ) poszukać sposobu żeby nie zaciskać hamulca...

Edit

Z dziwnych pomysłów na zablokowanie koła bez hamulca to tory tramwajowe ( odpowiednio wąska opona żeby weszła dosc ciasno ) kamień z przodu kamień z tyłu i może zablokuje na tyle ile trzeba.

Edytowane przez SoloTM

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Właściwie to jak stwierdzić że stery są za mocno skręcone?

Kiedyś czytałem że przy prawidłowo ustawionych sterach, po podniesieniu roweru kierownica powinna samoczynnie skręcić. Dzisiaj obejrzałem kilka filmów i tam zwracana jedynie uwagę na to żeby kierownica kręciła się płynnie, bez oporów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pand0ra

Musisz trafić w punkt kiedy kierownica obraca się swobodnie i równocześnie nie ma luzów na sterach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×