Skocz do zawartości

[kaseta] Wymiana z 11/28 na 11/32


nbk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

chciałbym wymienić kasetę w swojej szosówce. Niestety w każdym serwisie mówią mi coś innego... W jednym, że nie będzie się tutaj dało tego zrobić bo cały napęd do wymiany, potem w innym serwisie mi powiedziano, że spokojnie by się dało, ale musiałbym uważać, że nie wrzucić pierwszej przerzutki z tyłu (32) w momencie gdy mam duży blat (52) bo mi rozerwie łańcuch i przerzutka.

Bardzo proszę o pomoc. Zależałoby mi na instrukcji krok po kroku co i jak, żeby to pokazać w serwisie żeby tak zrobili. (może ewentualnie znacie jakiś serwis w Katowicach bądź okolicach, który to bez problemu ogarnie). Poniżej konfiguracja mojego roweru i podrzucam Wam zdjęcia jak wygląda mój napęd.

Mój rower to: Fuji Roubaix 1.3 LE 2017
 
Korba: Oval 520 forged alloy, 52/36T

przerzutka przód: Shimano 105

przerzutka tył: Shimano 105

manetki: Shimano 105, ST-5800
 
Kaseta: Shimano CS-5800, 11-28

łańcuch: KMC X11L, 11-speed w/ MissingLink

 

Z góry, z całego serca dziękuję!

100.jpg

200.jpg

300.jpg

400.jpg

Napisano

Jeśli masz tylną przerzutkę z krótkim wózkiem SS (a na taką wygląda na twoich fotkach) to rzeczywiście jest problem , brakuje pojemności (33T) rozwiązaniem byłaby tu wymiana na taką z wózkiem GS (ta ma pojemność 37T).

Napisano

Czyli mam rozumieć, że w takim wypadku mam 3 rzeczy do kupienia:

1. przerzutka Shimano 105 GS

2. kaseta 11/32

3. dłuższy łańcuch (możecie podrzucić jaki konkretnie?)

 

I pytanko czy tą obecną przerzutkę ktoś używaną kupi? Przejechałem zaledwie 200 km. Jaką cenę mógłbym za nią uzyskać?

Napisano

Łańcuch możne a nie musi być a krótki.
Przewiń ten co masz aktualnie pomijając przerzutkę przez blat korby i największa zębatkę kasety ... 
Jak złączony będzie o około 6 ogniw za długi to starczy , typowo w tej metodzie dobierania łańcucha od miejsca połączenia dodaje się 2 ogniwa.

Dobry stosunek ceny do jakości ma seria X od KMC czyli w twoim przypadku coś z  KMC X11 

Pozdrawiam 
 

Napisano

Za używaną przerzutkę dostaniesz od 50% do 75% ceny nowej. Niestety :( Próbuj na dedykowanych grupach na Facebooku lub na OLX. Sprzedałem tak sporo rzeczy. Łatwiej jeśli mieszkasz w większej miejscowości.

Napisano

A jaki jest powód wymiany kasety? Bo trzeba wymienić kasetę, przerzutkę i łańcuch. Może taniej będzie wymienić zębatki na korbie na mniejsze?

Napisano

Powód wymiany jest taki, że często jeżdżę na kilku dniowe delegacje w górskie tereny (czyt. tatry) no i mam też tam sporo wolnego czasu, więc zabieram rower. Ale niestety przełożenie 36/28 to zdecydowanie za ciężko dla mnie :/

Napisano
52 minuty temu, tomek232 napisał:

A jaki jest powód wymiany kasety? Bo trzeba wymienić kasetę, przerzutkę i łańcuch. Może taniej będzie wymienić zębatki na korbie na mniejsze?

Ale w zasadzie jest to fajny pomysł, żeby wymienić to 52/36, na 50/34 :)

Z tym, że jakie tarcze mechanizmu korbowego będą pasować do Oval Concepts 300, forged 6066 arms, Praxis rings, 52/36T

Napisano

Możesz kupić takie cudo. Dzięki temu pojemność kasety zwiększa się o 4 zęby. Skoro masz teraz 28 będziesz mógł założyć 32. Twoja korba to standard rozstawu śrub 5x110 BCD, więc spokojnie dokupisz do niej zębatki 50/34.

Napisano

Tak patrząc na te wszystkie trzy opcje tzn:

1. wymiana przerzutki na GS, kupno kasety = 320 zł (a sprzedam jeszcze używaną obecnie przerzutkę to wyjdzie 250 zł)

2. roadlink + kaseta = 260 zł

3. wymiana tarcz mechanizmu korbowego na 50/34 = 250 zł (chociaż dokładnie nie wiem bo nie umiem znaleźć tarcz z 5 śrubami do mojego roweru)

 

Wydaję mi się więc, że najbezpieczniej, pod kątem osprzętu, wybrać opcję numer 1, a w zasadzie wyjdzie też chyba najtaniej. Co myślicie o takim podejściu?

Napisano

Zaraz, tarcze na 5 śrub nie kosztują tak dużo. Obstawiałbym blizej 100-120 złotych za komplet. 

Fakt jednak, ze opcja nr 1. jest najpewniejsza i najodporniejsza na przyszłość. 

Napisano
Teraz, gyrill napisał:

Zaraz, tarcze na 5 śrub nie kosztują tak dużo. Obstawiałbym blizej 100-120 złotych za komplet. 

Czy mógłbym Cię prosić o podrzucenie takich tarcz, bo naprawdę nie potrafię tego nigdzie znaleźć :/

Napisano

Zwróć też uwagę na różnicę - zębatka 36 kaseta 28 - kadencja 60 obrotów i jedziesz 10 kmh. Zębatka 36 i kaseta 32 jedziesz 8,5 kmh.   Zębatka 34 i kaseta 28 jedziesz 9,4 kmh. Krótko mówiąc, przełożenie ratunkowe na kasecie 11-28 i korbie 50/34 będzie twardsze niż kasecie 11-32 i korbie którą masz. Tak tylko do rozważenia...

36:28=1.2857

34:28=1.2142

36:32=1.1250

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...