Skocz do zawartości

[napęd] problem z napieciem łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio robiłem serwis roweru przed sezonem tzn. smarowanie piast, demontaż i czyszczenie kasety, korby i kolek w przerzutce, czyszczenie i smarowanie łańcucha. Po złożeniu wszystkiego do kupy zauważyłem problem tego rodzaju że kręcąc korbą do tylu łańcuch traci napięcie z góry i dotyka czasami nawet ramy. Czy wina ze za mocno skręciłem kółka przerzutki? Czy problem lezy po stronie kasety? Dodam ze przed serwisem nie miałem takiego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kółek przerzutki dolne wyraźnie gorzej się kreci (oba są na łożyskach ceramicznych). Bębenka nie zdejmowałem w trakcie serwisu, więc wydaje mi się ze to nie winna bębenka choć mogę się mylić. Przerzutka zmienia biegi w miarę normalnie. Czy powinienem trochę rozkręcić dolne kolko przerzutki lub zrobić coś innego z nim czy raczej trzeba wyregulować przerzutkę? W jaki sposob to zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może za mocno skręciłeś to kółeczko ? rozbierałeś podkładki i czyściłeś kółeczko ? Może jakiejś podkładki nie dałeś/ źle założyłeś? Spróbuj po kolei. Przerzutka tył jeśli klik - wskakuje na biegi- i na każdy klik zeskakuje, czyli działa poprawnie - to ja stawiam na kółeczko.

Jeszcze ewentualnie jeśli źle spiąłeś łańcuch i jakieś ogniwo jest zakleszczone lub ciężko się rusza, to objaw może być podobny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy montażu raczej niczego nie pogubiłem i złożyłem tak jak było przed serwisem. Łańcuch poprowadziłem poprawnie przez przerzutka. Na razie poluzowałem to dolne kółeczko i wyraźnie się poprawiło. Dzisiaj jeszcze lekko poluzuje to górne bo dokręcałem je fest. Myślę, że to powinno pomóc już w zupełności. Dam znać czy to dało jeszcze lepszy efekt. W każdym bądź razie dzięki za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosuje klej do gwintów. Nie poluzowałem tego zupełnie tylko odkręciłem i dokręciłem tak z czuciem żeby nie było luzów, ale żeby tez nie było dokręcone za mocno. Jak to nie pomoże to chyba będzie winna bębenka i będzie trzeba go prze serwisować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...