Skocz do zawartości

[napęd] problem z napieciem łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, ostatnio robiłem serwis roweru przed sezonem tzn. smarowanie piast, demontaż i czyszczenie kasety, korby i kolek w przerzutce, czyszczenie i smarowanie łańcucha. Po złożeniu wszystkiego do kupy zauważyłem problem tego rodzaju że kręcąc korbą do tylu łańcuch traci napięcie z góry i dotyka czasami nawet ramy. Czy wina ze za mocno skręciłem kółka przerzutki? Czy problem lezy po stronie kasety? Dodam ze przed serwisem nie miałem takiego problemu.

Napisano

Zdejmij łańcuch i zobacz jak się kręcą kółeczka i kaseta ( bębenek ). Albo albo. Jesli przerzutka jest ustawiona prawidłowo ( złe ustawienie da podobne objawy ) to jak wyżej. 

  • Mod Team
Napisano

Kółka przerzutki możesz sprawdzić organoleptycznie czy się nie kręcą za ciężko. Objawy wskazują na źle wyregulowany napęd.

Ed/ SoloTM to mnie kilka sekund wyprzedziłeś :D

Napisano

Co do kółek przerzutki dolne wyraźnie gorzej się kreci (oba są na łożyskach ceramicznych). Bębenka nie zdejmowałem w trakcie serwisu, więc wydaje mi się ze to nie winna bębenka choć mogę się mylić. Przerzutka zmienia biegi w miarę normalnie. Czy powinienem trochę rozkręcić dolne kolko przerzutki lub zrobić coś innego z nim czy raczej trzeba wyregulować przerzutkę? W jaki sposob to zrobic?

Napisano

Może za mocno skręciłeś to kółeczko ? rozbierałeś podkładki i czyściłeś kółeczko ? Może jakiejś podkładki nie dałeś/ źle założyłeś? Spróbuj po kolei. Przerzutka tył jeśli klik - wskakuje na biegi- i na każdy klik zeskakuje, czyli działa poprawnie - to ja stawiam na kółeczko.

Jeszcze ewentualnie jeśli źle spiąłeś łańcuch i jakieś ogniwo jest zakleszczone lub ciężko się rusza, to objaw może być podobny

Napisano

Przy montażu raczej niczego nie pogubiłem i złożyłem tak jak było przed serwisem. Łańcuch poprowadziłem poprawnie przez przerzutka. Na razie poluzowałem to dolne kółeczko i wyraźnie się poprawiło. Dzisiaj jeszcze lekko poluzuje to górne bo dokręcałem je fest. Myślę, że to powinno pomóc już w zupełności. Dam znać czy to dało jeszcze lepszy efekt. W każdym bądź razie dzięki za pomoc i pozdrawiam.

  • Mod Team
Napisano

Z luzowaniem kółek ostrożnie co by się pantograf nie rozsypał w czasie jazdy.. 

Oś kółek jest tak zatoczona, że powinno się ją dokręcić do oporu. Stosujesz klej do gwintów? Polecam.

Napisano

Stosuje klej do gwintów. Nie poluzowałem tego zupełnie tylko odkręciłem i dokręciłem tak z czuciem żeby nie było luzów, ale żeby tez nie było dokręcone za mocno. Jak to nie pomoże to chyba będzie winna bębenka i będzie trzeba go prze serwisować.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...