Skocz do zawartości

[pierwsza szosa] Dla niej i dla niego


TheJW

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym prosić Was o pomoc w wyborze dwóch rowerów szosowych - dla mnie i mojej partnerki. Przejechała się dzisiaj na jakimś najniższym Tribanie i się nakręciła.;) Ja z kolei o szosie myślę już od dłuższego czasu.
Chciałbym wrzucić kilka modeli i prosić o opinie, ale w kwestii rowerów szosowych jestem całkowicie zielony. Nie wiem, jakiej grupy osprzęt to minimum, jaka waga, na co w ogóle zwracać uwagę... Moją uwagę póki co zwróciły rowery Fuji i Focus z wyprzedaży, bo wydają się mieć lepszy niż konkurencja osprzęt w tej samej cenie.

Trochę o nas:
ja - 182 cm, 92 kg (jeszcze ;)), noga jakieś 84cm, regularne treningi MTB,
ona - 162 cm, 52 kg, doświadczenia brak.
Skupiam się na treningach MTB, więc nie potrzebuję super wypasionego roweru aero. Tak samo partnerka - do tej pory jeździła na trekkingowym Romecie, nie ma zatem specjalnych wymagań.

Budżet... Powiedzmy 6500zł łącznie. 4000zł na rower dla mnie, 2500zł na jej. Oczywiście można dowolnie zmieniać proporcje. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ale szosa - stricte szosa z barankiem, czy fitness też podejdzie :icon_question:
Wydaje mi się, że takie rozsądne minimum to Tiagra dla Twojej kobiety i jak da radę, to 105 dla Ciebie ( albo na odwrót :icon_wink: ).
Rowery nowe, czy używane, rama aluminiowa, czy karbon ( ale wtedy osprzętowo będzie niżej ) :icon_question:
Wagowo powinno być coś w okolicach 9 - 10 kg w tym budżecie - żeby daleko nie szukać, skoro już wspomniałeś Tribana :
https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-900-af-id_8377261.html
https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-520-id_8377755.html - co prawda Sora, ale wtedy budżet się prawie zgodzi
Co ciekawe, to fitness jest znacznie tańszy i jest nawet rozmiar XS : https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-520-fb-id_8322799.html