Skocz do zawartości

[do 5000] all mountain


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

właśnie przymierzam się do zakupu nowego roweru pod wyjazdy w góry. Faktycznie będzie on do wykorzystania tylko na wjazdy i zjazdy -  głownie góry Złote i Sowie , wjazdy na Śnieżnik , zjazd z Czarnej Góry (jakby się dało) itd. Nastawiam się też raczej na całodzienne wycieczki po górach więc rower musi łatwo podjeżdżać ale i  zjeżdżać z pazurem.

No wiec właśnie, chciałbym mieć w miarę uniwersalny sprzęt.  

Zrobiłem sobie wstępne założenia:

1. Hardtail

2. Napęd chyba raczej 2x10 - widzę ,że często pakuje sie 1x11 ale dla mnie to raczej nie ten poziom. A może się mylę i zwykły zjadacz chleba jeżdżący ok 1500 km rocznie tez da rade na takim wjechać pod Śnieżnik?

3. Widelec 120-130mm z blokadą na kierownicy.

4. Sztyca pod siodłem regulowana z kierownicy.

5. Koła 29 względnie 27,5+  - będą moje pierwsze w życiu.

 

Znalazłem sobie takie rowery:

 

1. ROMET JIG - https://www.olx.pl/oferta/rower-xc-trail-romet-jig-nowy-raty-gwarancja-2017-CID767-IDnOWNy.html#0340fde142

wygląda oryginalnie i na papierze ma chyba wszystko co zakładałem.

 

2. Dartmoor Primal Pro 27,5+  https://rowerowy.com/sklep/rowery/enduro-allmountain/prod/dartmoor-primal-pro-27

No ale tu już jest 1x11 - sam nie wiem.

 

3. Kross Grist 1.0 - https://www.dobrerowery.pl/kross-grist-1-0-2017?from=listing

chyba brak regulowanej sztycy. 

 

Jak widać marki lokalne ale chyba mają dobry stosunek jakość/cena? 

Czy ktoś by doradził czy jest na rynku coś bardziej optymalnego? Lub plusy i minusy powyższych?

 

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27,5+ to dość pancerne rozwiązanie. Raczej do ciężkiego łomotu niż na uniwersalny rower. Brałbym Primala w wersji 29 lub normalne 27,5 z kolekcji 2018. Primal 27,5 ma bardzo fajną szerokość opon. (2,6 ") według niemieckiego Bika to kierunek 2018 roku. Znacznie łatwiej będzie taki zestaw napędzać a trakcja nie wiele gorsza. Ja przy wzroście 188 szukałbym dla siebie 29 .....nie wiem jak u ciebie to wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja prawie na pewno wezme Primala 2018 w wersji Pro, jest jeszcze NS Eccentric. https://www.7anna.pl/product-pol-10410-Rower-NS-Bikes-2018-Eccentric-Lite-1-29.html

 

Jedyny problem który jednak zauważam, to fakt że Eccentric ma starsze rozwiazania jesli chodzi o piasty i o z przodu. Do tego nie ma regulowanej sztycy ale jest o 500 zł tańszy od Primala. 

 

Primal ma też w wersji 2018 dość ekstramalny kąt nachylenia główki ramy chyba 66 stopni więc musze na tym usiąść żeby wiedzieć jak się bede czuł :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.1enduro.pl/rowery-enduro-trail-16000-hardtail-9000/ polecamlink, co do JIG to cięzko coś powiedzieć jak sie nie jezdziło:D

 

Do Dartmoora przekonuje mnie Elvis z kanału dirt it more, jakoś oglądając ich kanał nabieram do nich zaufania, do tego z wersji pro za dwa lata przelozyc wszystko bedzie można do fulla:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK Maciej83  - dzięki za tą porównywarkę:) Widzę że w tej cenie wszystko kreci wokół Romet/Dartmoore/ NS/ Marin chociaż nie wiem co to jest to Whyte. Natomiast trek Roscoe8 wygląda fajnie ale mam takie, może niesłuszne ,przekonanie że to nie ma już tak dobrego stosunku jakość/cena. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem w tej cenie nie ma alaternatywy, szczególnie jesli patrzymy na oferty marek bardziej renomowanych. Jest tu dobry amortyzator, jest sztyca amortyzowana naped 1x11 spoko hamulce. Osobiście wolałbym produkt o kilka stów tanszy bez sztycy bo nie zanosi sie żebym miał jej duzo używać w najbliższym sezonie, ale dokupiłbym jak w nastepnym.

Podoba mi sie też fakt że jest to rower kompletny za dwa lata zakupie samą ramę przełożę wszystkie graty i będę miał fulla jeśli będę miał taki kaprys :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że sztyca regulowana to jest jednak coś na co warto zwrócić uwagę, tym bardziej, że w kompletnym rowerze jest taniej. Dodatkowo za Primalem przemawia fakt, że można mu wpakować koła 29" jako upgrade i będzie rasowy 29er. można by kupić od razu niby Primala w wersji 29", ale taniej będzie kupić zestaw kół 29 niż 27.5+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej lightowa w sumie jest w nim geometria :P Bo kąt główki "tylko" 67.5 stopnia. Full kosztem osprzętu słabszy amor, nie ma 1x11. Dartmoor w te cenie daje stycze regulowaną i lepsze koła. Ja wolę sztywniaka a za dwa lata kupie samą rame i przełożę graty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Kreick napisał:

Ja się zastanawiam czy taki kąt 66 stopni w Primalu 29 to znowu nie przegięcie i odbieranie sobie przyjemności z podjazdów. Ktoś się wypowie?

Jeździłem na Eccentric Lite który ma 66,5 stopnia, Roscoe który ma ponad 68 oraz moim wściekłym hardtailu do XC który ma 70 (z 11 cm mostkiem :D ). O ile 68 jeszcze było spoko to przy 66 stopni na stromych ściankach już było problematycznie. Ale dotyczy to ułamka wszystkich podjazdów – przez większość czasu (gdy nie jest bardzo stromo) nie ma problemu z podbijaniem koła.

Natomiast jest jeszcze jeden skutek bardziej płaskiego kąta główki, czyli większy trail (odległość między punktem styku opony z podłożem a wysokością opuszczoną z osi koła). Sprawia to że przy niskich prędkościach reakcja na sterowanie jest spowolniona i wymaga większej siły – opór (tarcie opony o podłoże) jest na większym ramieniu. Można by temu przeciwdziałać zwiększając offset widelca ale od czasu G2 Treka chyba nikt tego nie robi, a kąty stają się coraz bardziej płaskie. Ogółem jest to problem wszędzie tam gdzie jedziesz powoli a potrzebujesz precyzyjnego sterowania. Dlatego ja osobiście bym się na 66 stopni nie skusił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...