tomash20 Napisano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2017 Cześć, właśnie przymierzam się do zakupu nowego roweru pod wyjazdy w góry. Faktycznie będzie on do wykorzystania tylko na wjazdy i zjazdy - głownie góry Złote i Sowie , wjazdy na Śnieżnik , zjazd z Czarnej Góry (jakby się dało) itd. Nastawiam się też raczej na całodzienne wycieczki po górach więc rower musi łatwo podjeżdżać ale i zjeżdżać z pazurem. No wiec właśnie, chciałbym mieć w miarę uniwersalny sprzęt. Zrobiłem sobie wstępne założenia: 1. Hardtail 2. Napęd chyba raczej 2x10 - widzę ,że często pakuje sie 1x11 ale dla mnie to raczej nie ten poziom. A może się mylę i zwykły zjadacz chleba jeżdżący ok 1500 km rocznie tez da rade na takim wjechać pod Śnieżnik? 3. Widelec 120-130mm z blokadą na kierownicy. 4. Sztyca pod siodłem regulowana z kierownicy. 5. Koła 29 względnie 27,5+ - będą moje pierwsze w życiu. Znalazłem sobie takie rowery: 1. ROMET JIG - https://www.olx.pl/oferta/rower-xc-trail-romet-jig-nowy-raty-gwarancja-2017-CID767-IDnOWNy.html#0340fde142 wygląda oryginalnie i na papierze ma chyba wszystko co zakładałem. 2. Dartmoor Primal Pro 27,5+ https://rowerowy.com/sklep/rowery/enduro-allmountain/prod/dartmoor-primal-pro-27 No ale tu już jest 1x11 - sam nie wiem. 3. Kross Grist 1.0 - https://www.dobrerowery.pl/kross-grist-1-0-2017?from=listing chyba brak regulowanej sztycy. Jak widać marki lokalne ale chyba mają dobry stosunek jakość/cena? Czy ktoś by doradził czy jest na rynku coś bardziej optymalnego? Lub plusy i minusy powyższych? Z góry dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 27,5+ to dość pancerne rozwiązanie. Raczej do ciężkiego łomotu niż na uniwersalny rower. Brałbym Primala w wersji 29 lub normalne 27,5 z kolekcji 2018. Primal 27,5 ma bardzo fajną szerokość opon. (2,6 ") według niemieckiego Bika to kierunek 2018 roku. Znacznie łatwiej będzie taki zestaw napędzać a trakcja nie wiele gorsza. Ja przy wzroście 188 szukałbym dla siebie 29 .....nie wiem jak u ciebie to wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomash20 Napisano 4 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 Zapomnialem dodac wymiary: 171 cm. Primal wyglada spoko ale czy 1x11 bedzie ok do dlugich podjazdow? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 takich do 10% jak najbardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej83 Napisano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 ja prawie na pewno wezme Primala 2018 w wersji Pro, jest jeszcze NS Eccentric. https://www.7anna.pl/product-pol-10410-Rower-NS-Bikes-2018-Eccentric-Lite-1-29.html Jedyny problem który jednak zauważam, to fakt że Eccentric ma starsze rozwiazania jesli chodzi o piasty i o z przodu. Do tego nie ma regulowanej sztycy ale jest o 500 zł tańszy od Primala. Primal ma też w wersji 2018 dość ekstramalny kąt nachylenia główki ramy chyba 66 stopni więc musze na tym usiąść żeby wiedzieć jak się bede czuł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 2. Napęd chyba raczej 2x10 na początek chyba bezpieczniej tak, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomash20 Napisano 4 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 Ok a co wogole myslicie o tym jigu? Nigdzie nie moge znalesc opinii jak sie faktycznie sprawuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej83 Napisano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 https://www.1enduro.pl/rowery-enduro-trail-16000-hardtail-9000/ polecamlink, co do JIG to cięzko coś powiedzieć jak sie nie jezdziło:D Do Dartmoora przekonuje mnie Elvis z kanału dirt it more, jakoś oglądając ich kanał nabieram do nich zaufania, do tego z wersji pro za dwa lata przelozyc wszystko bedzie można do fulla:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomash20 Napisano 4 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2017 OK Maciej83 - dzięki za tą porównywarkę Widzę że w tej cenie wszystko kreci wokół Romet/Dartmoore/ NS/ Marin chociaż nie wiem co to jest to Whyte. Natomiast trek Roscoe8 wygląda fajnie ale mam takie, może niesłuszne ,przekonanie że to nie ma już tak dobrego stosunku jakość/cena. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej83 Napisano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2017 Trek nigdy nie miał dobrego stosunku jakosc/cena. Dlatego ja nie biorę ich w ogóle pod uwagę. Whyte to świetna firma, Walijska o ile dobrze pamiętam, maja przedstawiciela w Gdyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kreick Napisano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 Czy jest w ogóle jakaś sensowna alternatywa dla Dartmoora? Sam baaaaardzo mocno rozważam zakup wersji Pro 27,5+. Wydaje się mieć wszystko co trzeba w zaistej cenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej83 Napisano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 moim zdaniem w tej cenie nie ma alaternatywy, szczególnie jesli patrzymy na oferty marek bardziej renomowanych. Jest tu dobry amortyzator, jest sztyca amortyzowana naped 1x11 spoko hamulce. Osobiście wolałbym produkt o kilka stów tanszy bez sztycy bo nie zanosi sie żebym miał jej duzo używać w najbliższym sezonie, ale dokupiłbym jak w nastepnym. Podoba mi sie też fakt że jest to rower kompletny za dwa lata zakupie samą ramę przełożę wszystkie graty i będę miał fulla jeśli będę miał taki kaprys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kreick Napisano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 Wydaje mi się, że sztyca regulowana to jest jednak coś na co warto zwrócić uwagę, tym bardziej, że w kompletnym rowerze jest taniej. Dodatkowo za Primalem przemawia fakt, że można mu wpakować koła 29" jako upgrade i będzie rasowy 29er. można by kupić od razu niby Primala w wersji 29", ale taniej będzie kupić zestaw kół 29 niż 27.5+. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej83 Napisano 11 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2017 no ja biore pod uwagę tylko wersje 29" "P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kreick Napisano 16 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2017 No dobra, a co z rowerkiem Marin Rift? Full za 5,5k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej83 Napisano 17 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2017 Bardziej lightowa w sumie jest w nim geometria Bo kąt główki "tylko" 67.5 stopnia. Full kosztem osprzętu słabszy amor, nie ma 1x11. Dartmoor w te cenie daje stycze regulowaną i lepsze koła. Ja wolę sztywniaka a za dwa lata kupie samą rame i przełożę graty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kreick Napisano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2017 Dokładnie tak, full kosztem osprzętu. Ale jak to się wszędzie mawia: "Full to full" Ja się zastanawiam czy taki kąt 66 stopni w Primalu 29 to znowu nie przegięcie i odbieranie sobie przyjemności z podjazdów. Ktoś się wypowie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bts Napisano 20 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2017 13 minut temu, Kreick napisał: Ja się zastanawiam czy taki kąt 66 stopni w Primalu 29 to znowu nie przegięcie i odbieranie sobie przyjemności z podjazdów. Ktoś się wypowie? Jeździłem na Eccentric Lite który ma 66,5 stopnia, Roscoe który ma ponad 68 oraz moim wściekłym hardtailu do XC który ma 70 (z 11 cm mostkiem ). O ile 68 jeszcze było spoko to przy 66 stopni na stromych ściankach już było problematycznie. Ale dotyczy to ułamka wszystkich podjazdów – przez większość czasu (gdy nie jest bardzo stromo) nie ma problemu z podbijaniem koła. Natomiast jest jeszcze jeden skutek bardziej płaskiego kąta główki, czyli większy trail (odległość między punktem styku opony z podłożem a wysokością opuszczoną z osi koła). Sprawia to że przy niskich prędkościach reakcja na sterowanie jest spowolniona i wymaga większej siły – opór (tarcie opony o podłoże) jest na większym ramieniu. Można by temu przeciwdziałać zwiększając offset widelca ale od czasu G2 Treka chyba nikt tego nie robi, a kąty stają się coraz bardziej płaskie. Ogółem jest to problem wszędzie tam gdzie jedziesz powoli a potrzebujesz precyzyjnego sterowania. Dlatego ja osobiście bym się na 66 stopni nie skusił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej83 Napisano 21 Grudnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2017 W sumie bardziej konserwatywne kąty ma Marin Trailowy tylko przeskok w cenie miedzy srednim modelem i wysokim jest zbyt duzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.