Skocz do zawartości

[piasta thru bolt]Jaki model?Jaki zacisk?


Michulo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Zamierzam w najbliższym czasie zakupić jakiś porządny zestaw kół na piastach DT Swiss straight pull.No i dalej mam problem.W rowerze mam standardowe 10 i 9 mm.Myślałem o modelu 370,ale jest on pod oś 12 czy może 15 mm.Z tego co się dowiedziałem to są jakieś adaptery które pomagają założyć cieńsze osie,nawet podobno zwykłe QR 5mm.Ale czy to ma sens? Są do dostania piasty 370 z otworem pod 10 i 9 mm do których nie potrzeba żadnych adapterów? Budżet na koła do 900 zł,waga poniżej 2kg i obciążenie czasami 110-115 kg.Rower gravel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Są, napisz do Dawida to Ci jakieś złoży koła.
Szanuję ludzi którzy wykonują solidnie swoją pracę i cieszą się dzięki temu dobrą opinią. Jak Dawid właśnie. Sam za jakiś czas złożę u niego zamówienie na 'zestawik'. Co nie zmienia faktu że ten dział na naszym forum umiera , bo o co by się człowiek nie zapytał to pada odpowiedz - nie myśl, nie pytaj tylko dzwoń/napisz do Dawida. Monopolista :woot:     
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Monopolista to się źle kojarzy... Zwykle wykorzystywana jets taka pozycja do nieuzasadnionego podbijania cen... Dawid robi solidne i TANIE zestawy.

Z tym monopolistą chodziło mi o to że w zasadzie nikt inny z tej branży, na tym forum, nie jest polecany i nie ma co dalej tego ćwiartować, z czym to się kojarzy, ani dorabiać temu ideologii... A to że ktoś robi dobre i tanie koła to nie znaczy że nie można o tym pogadać! Od tego jest forum! A mnie właśnie interesuje odpowiedź na pytanie odnośnie piast które zadał autor tematu, ale pewnie nie będzie dane mi się dowiedzieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptery pozwalają na złożenie kół nazwijmy to rozwojowych. Korzystając z nich założysz je do "zwykłej ramy" na szpilki jak i do ramy na sztywne osie. Warto mieć takie piasty bo co jak pęknie rama? Odpowiedź jest chyba prosta bo kupisz ramę nowszą technologicznie ;)

 

A Dawid składa dobre koła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanuję ludzi którzy wykonują solidnie swoją pracę i cieszą się dzięki temu dobrą opinią. Jak Dawid właśnie. Sam za jakiś czas złożę u niego zamówienie na 'zestawik'. Co nie zmienia faktu że ten dział na naszym forum umiera , bo o co by się człowiek nie zapytał to pada odpowiedz - nie myśl, nie pytaj tylko dzwoń/napisz do Dawida. Monopolista :woot:     

 

Chodzi o złożenie kół i potwierdzenie że DT370 jest w wersji pod QR, a na forum składa koła "zawodowo" tylko 1 osoba, więc dostał odpowiedz jaką powinien wg mnie. ;)

 

Tutaj nie ma żadnej filozofii, do tych DT370 trzeba tylko dobrać obręcze - np R460 i złożyć - a to Dawid robi można że powiedzieć najlepiej.

 

A DT350 fakt faktem to inna półka jak chodzi o "jakość" ale i cenę, za 900zł to złoży samo tylne koło, a ma być kpl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Adaptery pozwalają na złożenie kół nazwijmy to rozwojowych. Korzystając z nich założysz je do "zwykłej ramy" na szpilki jak i do ramy na sztywne osie.

Rozumiem że te adaptery nie osłabiają w żaden sposób sztywności kół oraz żywotności piast?Bo w sumie to nawet ciekawa opcja na przyszłość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

End cap w żaden negatywny sposób nie wpływa na sztywność koła czy żywotność piasty , tylko jeśli planujesz Thru Bolt będziesz musiał je dokupić osobno (koszt ponad 100zł za jeden komplet) bo z tego co się orientuje gotowych piast pod ten system nie ma w ofercie DT. Do tego - najlepsze moim zdaniem - zaciski DT RWS (koszt jednego to też coś około 100) i w założonym budżecie ciężko będzie się zmieścić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DT generalnie jest dość drogie a RWS jest ich patentem stąd windują cenę. Te Novatec'a działają na zasadzie standardowego zacisku , nie miałem co prawda do czynienia z tymi sztywnymi ale zwykłe 5mm nie sprawiały nigdy problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli DT straight pull nie jest twoim "must have" rozważ piasty Novateca 771/772 (przewaga DT jest tak naprawdę dopiero od modelu 350 i to tylko tylnej piasty) pod standardowy zacisk a później jeżeli stwierdzisz że brak ci sztywności bądź będzie przypływ gotówki przerobisz je pod Thru Bolt (przy przedniej DT która jest pod standardowy zacisk już tak prosto nie jest).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do N vs. DT to fabryczne łożyska nadal jednak w DT są trwalsze. No i N SP zdaje się tylko węglowe szosowe.

Odnośnie wyboru typu osi zawsze lepiej (w przypadku DT) brać pod 15 bo to daje większy potencjał (nawet DT jak sprzedaje kompletne koła mtb to w komplecie z end-capami pod QR). Dodatkowo 15x100 można skonwertować do QR nawet prymitywną tuleją dostępną za kilkanaście zł zamiast end-capów za 80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DT370 jest chyba tańszy niż 771/772. ;)
Łożyska u DT lepsze, ale ewentualne części zamiennie droższe, bo wiadomo DT to DT i musi kosztować.

Znowu fabryczne łożyska w DT też są przypadki że padły po 1-szym błotku...

 

DT350 tylnej nie ma co do Novateca porównywać, bo to inny połap cenowy, są inne piasty za 700zł co można zrobić porównanie, ale tutaj chodzi o trochę tańsze koła. ;)

Piasta fajna, ale nie że bezkonkurencyjna, SP fakt faktem mi się osobiście mega podoba. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...