Skocz do zawartości

[Poprawienie widocznosci na drodze] Przednie kontrolowanie tylnej lampeczki


ioy

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądając wielosć ofert lampek tylnych do roweru to co mnie denerwuje, że lampka np bateryjna posiada np 9 trybów pracy ale przycisk do ich przełączania jest pod obudową tejże lampki!

Przełączyć ją można po zatrzymaniu roweru i dosięgnięciu lampki gdzies z tyłu, problematyczne.

 

Probuję z tym zrobic coś, propozycje są dwie.

 

PIERWSZA, GOTOWA

 

Pojawił się taki wynalazek właśnie:

http://tinyurl.com/ycmn6hgf

Powiedzcie co myślicie, jak oceniacie od strony praktycznej?

 

Ani słowa o wodoszczelności, poza tym fajne?

 

Powiedzcie, można by to jakoś uwodoszczelnić aby działało po deszczu też?

 

Poza tym jeszcze posiada czujnik hamowania montowany na lince hamulca, ale jak widzę tylnego hamulca a hamulec przedni jest

ważniejszy.

Powiedzcie warto kupic?

 

 

A DRUGA AMATORSKA

 

- wziąć taką lampkę:

http://tinyurl.com/yck9hxky

- poniewaz ma 5 diod i 2 tryby świecenia (ciągły i migający) to prawdopodobnie musi mieć te diody połączone równolegle (?)

- i jeżeli tak to wylutować 3 z tych 5 diod i

- przylutować na ich miejsce przewód puszczony na tył roweru (mam zatopiony w ramie), do trzydiodowej tylnej lampki (na dynamo bez podtrzymania, albo zrobionej samodzielnie z tych wylutowanych diod).

- Podczas gdy ta początkowo przedstawiona z już tylko 2 diodami świeciłaby do przodu.

 

- Ponadto zamiast baterii przyłączyć powerbank z jego wyjścia usb,

ponieważ lampka jest na 3xAAA=3x1.5V, a napięcie usb to około 5V więc chyba powinno dzialać (?), przewód usb przerobić i wlutować wewnątrz lampki w miejsce styków baterii.

 

Przy takim połączeniu włączać, i przełączać tryby, można by obie lampki, przednią i tylną, jednocześnie jednym przyciskiem a widząc przednią lampkę wiadomo w jakim trybie świeci tylna (pulsacja oszczędza energię i poprawia widoczność).

 

Przednia lampka miałaby wtedy dwie diody zamiast początkowych 5 ale myślę że to wystarczy ponieważ chodzi o jazdę po mieście (po lesie nocą wezmę jeszcze latarkę "SWAT" przymocowaną do kierownicy ;) ).

A chyba wiecęj diod (3) potrzeba raczej na tył.

 

Proszę o weryfikację :)

 

Sent from my Mi Max using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że wymyślasz nieistniejące problemy ;) A zamiast tego badziewia za 20zł które może zepsuć się w każdej chwili (tym bardziej lutowane, przerabiane) lepiej kupić potężnego, mocarnego Wallego (jedynkę) za ~50zł. Włączać o zmroku i nie bawić się jakimiś 9 trybami świecenia :w00t: Są fajniejsze rzeczy do robienia w czasie jazdy na rowerze  :thumbsup: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zamiast tego badziewia za 20zł które może zepsuć się w każdej chwili (tym bardziej lutowane, przerabiane)

Ale masz na myśli ten zestaw ze światłem stopu i KIERUNKOWSKAZAMI?

Ponieważ może kierunkowskazy poprawią jednak bezpieczeństwo, już mi prawie wjechał samochód w d* przy próbie skręcania w boczną uliczkę wieczorem (wyciągniętą rękę trudno zauważyć): pisk opon i lekkie potrącenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierowcy potrafią nie zauważyć rowerzysty jako całości, myślisz że zobaczą jakąś tam mrugającą rachityczną lampeczkę?

 

Miałem na myśli starszego Wallego, on jest lepszy: https://www.centrumrowerowe.pl/akcesoria/oswietlenie-rowerowe/lampki-tylne/p,lampka-tylna-walle-bpm-2sl-mactronic,161282.html?qrtc_slt=slt_category_cr&qrtc_tpl=tpl_user_view_A&qrtc_typ=usr&qrtc_pos=1&skad=quartic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast kombinować z wątpliwej jakości wynalazkiem kup dobrą lampkę.

A po zmroku lub przy zmniejszonej widoczności dodatkowo opaska na rękę

http://www.twoja-apteczka.pl/images/Luksell/opaska_odblaskowa1.jpeg

lub oczoje..ne fluorescencyjne (polecam żółte)rękawiczki rowerowe (najlepiej z odblaskami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierowcy potrafią nie zauważyć rowerzysty jako całości, myślisz że zobaczą jakąś tam mrugającą rachityczną lampeczkę?

Ponieważ kierowcy są przyzwyczajeni, przyuczeni do obserwowania migających lampeczek ;)

Poza tym, w ciemności widać to chyba dobrze?

 

A co on w sobie ma takiego szczególnego? Powiedz, jak zachowuje się zaraz po załączeniu obwodu? Albo po przerwaniu zasilania na chwilę kiedy na wyboju bateria odsunie się na sekundkę od styków?

 

Jeszcze sobie do kompletu obrysówki

A co to są obrysówki?

 

Ale faktycznie choinka ze zbyt dużą ilością lampek trąci gadżeciarstwem.

Ale jest skuteczna, jakaś choinka to dobry wzorzec widoczności na drodze :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz, jak zachowuje się zaraz po załączeniu obwodu?

Normalnie, świeci

Albo po przerwaniu zasilania na chwilę kiedy na wyboju bateria odsunie się na sekundkę od styków?

.

Nie ma takiej opcji. No chyba, ze ktoś wcześniej wyjmował baterie przy użyciu przecinaka i totalnie porozginał/połamał styki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A po zmroku lub przy zmniejszonej widoczności dodatkowo opaska na rękę

http://www.twoja-apteczka.pl/images/Luksell/opaska_odblaskowa1.jpeg

lub oczoje..ne fluorescencyjne (polecam żółte)rękawiczki rowerowe (najlepiej z odblaskami)

Łee, przeczy to luzowi podczas jazdy, żeby jeszcze ingerować w odzież (przestrzeń intymną rowerzysty)?! A to wolę jakąś choinkę, przecież powiedzcie znaczenie jakieś praktyczne to ma, wpływa na komfort jazdy, stawia opór itp?

A że świeci, miga, to dobrze!

 

 

Normalnie, świeci

Ale zaraz po wsadzeniu baterii (bez naciskania guzika), świeci od razu (bywają takie)?

Ponieważ kombinuję żeby zasilić to z powerbanku z przodu roweru (podłączyć zamiast baterii), i czy jak włączyć zasilanie (tylko samo zasilanie) to czy od razu zacznie świecić?

 

Aaa, ma tryby jakieś (tak przy okazji)? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A że świeci, miga, to dobrze!

Ale te kierunkowskazy nie spełniają wymagań przepisów o warunkach technicznych pojazdów (np za mały rozstaw lamp (min 18 cm z tyłu), brak migaczy z przodu, wątpię, czy natężenie swiatła jest wystarczajace).

Czyli i tak ich nie możesz używać na drodze publicznej.

Ale zaraz po wsadzeniu baterii (bez naciskania guzika), świeci od razu (bywają takie)?

Gdyby były, to jak by je trzeba było wyłączać? Przez wyjmowanie baterii?

Aaa, ma tryby jakieś (tak przy okazji)?

Tak, jeden, ciągły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątpię, czy natężenie swiatła jest wystarczajace).

I to właśnie budzi wątpliwości moje, ponieaż na zdjęciu dobrze wygląda ale w praktyce może (ale nie musi) okazać się ochydną tandetą (tylko niepotrzebnie zaprzątającą uwagę rowerzysty).

 

 

 

Ale te kierunkowskazy nie spełniają wymagań przepisów o warunkach technicznych pojazdów (np za mały rozstaw lamp (min 18 cm z tyłu), brak migaczy z przodu

...

Czyli i tak ich nie możesz używać na drodze publicznej.

Ale to ROWER, przepisy dotyczące samochodów i motocykli nie stosują się do rowerów (np obowiązek stałego włączenia świateł pozycyjnych itp), tak więc móc to można tego używać, pytanie tylko po co? ;)

 

Gdyby były, to jak by je trzeba było wyłączać? Przez wyjmowanie baterii?

Aje dlaczego przecież jakby to inna para kaloszy: włączy się po wsadzeniu baterii zaraz, ale potem wyłączanie i włączanie normalnie przyciskiem. Poniektóre lampki tak mają, właśnie po to ażeby po chwilowym przerwaniu obwodu na wybojach zapaliła się sama znów i paliła się dalej.

 

 

Sent from my Mi Max using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to ROWER, przepisy dotyczące samochodów i motocykli nie stosują się do rowerów

Miałem na myśli ROWER:

 

OBWIESZCZENIE

MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)

z dnia 6 czerwca 2013 r.

w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych

pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

 

Dział V

Warunki techniczne roweru, motoroweru, wózka inwalidzkiego i pojazdu zaprzęgowego

§ 53. 1.99) Rower oraz wózek rowerowy powinny być wyposażone:

1) ....................;

2) ....................;

3) w światła, o których mowa w ust. 3 pkt 3, jeżeli konstrukcja roweru lub wózka rowerowego uniemożliwia kierującemu

sygnalizowanie przez wyciągnięcie ręki zamiaru zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu;

 

Ust. 3 pkt 3:

3) dwa przednie i dwa tylne światła kierunkowskazu, barwy żółtej samochodowej; odległość między światłami nie może

być mniejsza niż 240 mm dla świateł przednich i 180 mm dla świateł tylnych [...]

 

To rozporządzenie określa jakie światła można mieć zamontowane i używać na drogach publicznych. Świateł nie wymienionych w rozporządzeniu lub niespełniających jego warunków używać nie wolno np. zielonych czy fioletowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Albo po przerwaniu zasilania na chwilę kiedy na wyboju bateria odsunie się na sekundkę od styków?

 

Tym się właśnie różni lampka za 50zł od takiej za 20zł że się takie rzeczy nie dzieją :) Mam tego Wallego od 2014r czyli od jakichś 35-40kkm i ani razu mi się ona sama nie wyłączyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...