Skocz do zawartości

[Napęd] Torpedo w składaku, luz podczas mocniejszego nacisku pedała


stevann

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Zębatka z tyłu podczas jazdy przy kilku obrotach dostaje luzu na torpedo, jadę, jadę i obrót bez przyłożenia tak chodzby na chwilę spadł łańcuch i znowu się założył.

Napisano

Ok, tylko ja już wymieniłem z innego koła i dalej to samo, żeby taki zbieg okoliczności 2 naraz zepsute przedtem i teraz ?. Po rozebraniu jak sprawdzić czy na pewno jest to zbierak ?


Zapomniałem dodać, ta "nowa" z starego koła nie była praktycznie używana

Napisano

Jeśli używany - mógł być tak samo dojechany. Ich trwałość jest trudna do przewidzenia w zależności od producenta, a nawet nr partii.

Sprawdź, czy wewnętrzna powierzchnia tulei piasty nie jest wyhlastana w miejscu współpracy z wałeczkami.

Rzadko się to zdarza, ale miałem też raz przypadek, że ścięły się wpusty na zębatce i efekt był taki sam.

post-193410-0-16793700-1502394379_thumb.jpg

Napisano

Zabacze, po wpustach czy zajechane poznam, ale jak wygląda wybity zabierak. Wizualnie określę i będę wiedział na czym stoję.

Na postoju zabierak nie puszcza nawet jak naciskam siłą na pedała

Napisano

Rozebrałem całość doszczętnie. Wyczyściłem w ropie i na czysto zauważyłem jak zajechane, wytarte są zabieraki. Z innych zepsutych złożyłem jedność ;), jak na razie śmiga, ale nie na długo bo stan zamienników jest taka sobie.

Napisano

Zabierak i hamulec w torpedzie fabrycznie jest, a przynajmniej powinien być smarowany gęstym olejem. Używałem do tego oleju przekładniowego hipol. Stare torpeda z kalamitką były bardzo pomocne. Można było co jakiś czas wpuścić kilka kropel bez rozbierania.

Stan zabieraka można w przybliżeniu ocenić wizualnie, ale tylko w przybliżeniu. Bardziej miarodajne jest pokręcenie korbą do przodu-do tyłu. Jałowy ruch większy niż 1/8 obrotu - pozwala przypuszczać, że długo na nim nie pojeździsz.

Oczywiście - jak wspomniałem wcześniej - przyczyną takiego stanu rzeczy może być wytarta tuleja piasty w środku. Zdarza się to rzadziej, ale się zdarza. 

Napisano

Powinno się stosować w piastach planetarnych/torpedo smar o klasie NLGI 0 lub 00, półpłynny lub płynny

Typowy ŁT-43 nie sprawdza się zbyt dobrze w takich piastach, jest w klasie NLGI 3 gęsty.

Napisano

Wprawdzie autor tematu nie napisał tego wyraźnie, ale można przypuszczać, że ma torpedo klasyczne (singla).

Miałem kiedyś stary, NRD-owski rower z torpedem i była w nim kalamitka-kominek. Do tego beczka hamulca była z brązu. Co tydzień 2-3 krople hipolu, a w zimie - oleju silnikowego i koło kręciło się bez żadnego oporu. Również - pod obciążeniem :icon_exclaim: .

Mogę jeszcze dodać, że luz na łożyskach lub/i wybite konusy czasem powodują, że napęd tego typu przepuszcza, choć stan zabieraka jeszcze by na to nie wskazywał. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...