funshy Napisano 4 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2017 [Jeżeli nie masz cierpliwości do bardzo początkujących to lepiej nie czytaj ] Cześć, dzisiaj doszedł do mnie Romet Orkan 4. Złożyłem i wsiadłem na jazdę testową. Wszystko niby ok, biegi zmienia gładko ale pojawił się problem przy 3 i 9, gdyż czasem łańcuch ociera o wózek przerzutki (przepraszam jeśli mylę pojęcia lub nazwy części, dopiero się wdrażam). Próbowałem wyregulować śrubką H, lecz to nic nie daje, bo praktycznie wykręcam całkowicie, a to nadal ociera. Wydaje mi się, że jest po prostu minimalnie nierówno ułożona i powinienem trochę wyregulować przekręcając minimalnie przerzutkę po odkręceniu imbusem. Lecz zanim się za to zabiorę co może skutkować całkowitym rozregulowaniem może macie jakieś inne porady ? Z innej beczki, czy jeśli odkręcam przerzutkę to linkę też powinienem ? Według mnie jest ona naprężona bardzo w porządku i przy minimalnym wyregulowaniu o 1mm nic się w tej kwestii nie zmieni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 4 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2017 Pisząc 3 i 9 masz na myśli największy blat i najmniejszą koronkę kasety? Jeśli przerzutka jest nierówno ułożona względem blatu,to jak najbardziej może ocierać.Możesz delikatnie poluzować przerzutkę i ją poprawnie ustawić.Odkręcanie linki nie jest konieczne w tym przypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
funshy Napisano 4 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2017 Tak właśnie to miałem na myśli i to odkręcenie wydaje mi się ostatnim wyjściem. Śrubę od regulacji da się wykręcić ? Bo już tak wykręcałem, że dalej się obawiałem, że coś niedobrego zrobię. Zaczyna mnie to powoli irytować, nowy rower, który powinien być gotowy do jazdy, a tu takie cyrki, że na razie więcej nerwów niż radości z nowej "zabawki". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borsooq Napisano 4 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2017 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
funshy Napisano 4 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2017 Robiłem według tego poradnika ale cały czas coś mi nie gra, bo coś o coś ociera. Teraz to mi się zdaje, że ociera wózek przerzutki o plastikową osłonę korby. Sam już nie wiem...chyba przejdę się do jakiegoś serwisu, bo moje próby nie dają nic. Czy przy kombinacji 1 i 9 lub 3 i 1 powinno wszystko gładko chodzić, mimo że nie jest to zalecana kombinacja ? Oczywiście nie jeżdżę tak ale sprawdzam różne kombinacje stąd pytanie, bo ewidentnie coś ociera intensywniej niż na poprzednich. Taką metodą prób i błędów regulowania przerzutki idzie jej zaszkodzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borsooq Napisano 4 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2017 Zaszkodzić możesz, jeśli gwinty są plastikowe - mogą się zwyczajnie wyrobić. Jak jeździsz na dużych przekosach, to może ocierać. Nie martwiłbym się tym, tylko unikał takich przełożeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 4 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2017 1 równoległe ustawienie wózka do blatów 2 odpowiednia wysokość wózka nad blatem ( chyba 1-2 mm ) 3 odpowiedni naciąg linki . Jak będzie ocierać spróbuj popchnąć manetkę jeszcze trochę . Tzn nie da się dalej ale zawsze trochę pójdzie . Jeśli przy takim ,,dopychaniu " przestanie ocierać to trzeba delikatnie naciągnąć linkę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 4 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2017 Lektura tego forum dowodzi jasno i wyraźnie, że ustawianie przedniej przerzutki, z jakiegoś powodu, przekracza możliwości 85% populacji. Część tej populacji, żeby się nie przyznać do tego faktu wymyśliła napędy 2x i wreszcie 1x. Jeżeli przerzutka jest kompatybilna z korbą i nie ma problemów typu krzywe blaty, stare linki, wyciągnięte łańcuchy, uszkodzona przerzutka, niedobrana manetka (np. z SIS a przerzutka bez) - itd to ustawienie przerzutki przedniej zajmuje MAKS 5 min. A przecież rower jest nowy więc opisanych problemów nie ma. Ale wyjaśnienie tego, jak ustawić przez internet jest trudniejsze niż samo ustawienie. To, co Ci najbardziej polecam - znajdź w swoim mieście, np. poprzez forum, osobę, która Ci pokaże jak ustawić przerzutkę. Tylko nie taką, co u siebie ustawiła bo wystarczająco wiedzy to masz po ~100 regulacjach ROŻNYCH przerzutek. Inaczej albo nie skumasz wcale albo Ci się będzie wydawało, że ustawiłeś. A na razie do serwisu - w końcu rower na gwarancji. Zapewne masz za wysoko ustawioną - połowa nowych rowerów tak ma. Kol. piszą o naciągu linki - a on zależy od konkretnej przerzutki, ramy i linii łańcucha. W jednym rowerze muszę naciągnąć linkę np. podnosząc ręką wózek, a w drugim wręcz luźno wisi jak jest na młynku, inaczej nie schodzi z patelni. Doświadczenie z ustawiania cudzej przerzutki może przekładać się na twój rower nijak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
funshy Napisano 6 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2017 Zalecacie wizytę w jakimś serwisie miejskim czy jednak wypada do Rometa? Sprawa niby nie jest ciężka i jakby mieli zrobić na miejscu to mógłbym podjechać, gorzej jak musiałbym zostawić. Ile to może być dla doświadczonych nawet jeśli przerzutka jest źle umiejscowiona, 15 min ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2017 O ile masz tam ten set co piszą korbę 48/36/26 i przerzutkę przód 4000 to da sie to ustawić. nie jest to taki oczywiste bo nie wszystko obecnie sie da. Ja zauważyłem ze korby trekingowe lekko różnią sie w regulacji przerzutki od mtb, tak delikatnie. Stopniowanie to samo a jednak. Zauważyłem ze deore 590 najlepiej lata z korbą deore 48t kiedy nie jest ustawiona idealnie Czyli wg instrukcji. Powinna mieć delikatny odchyl na zewnątrz, kilka stopni dosłownie. Wg instrkukcji, klatka przerzutki ma być równolegle do blatów. No i to jest ok ale będzie tarło tu i ówdzie. Przerzutkę przednią sprawdzam tak: - 1x1 i patrze jak daleko jest przerzutka od łańcucha. - 2x1 i patrze czy nie trze. Często trze wiec popuszczam linkę. - 2x8-10 i patrze czy nie trze. (8-10 tyczy się napędów od 8 do 10 rzędów) - 3x8-10 i patrze czy nie trze - 3x1 i patrzę czy nie trze. Jak ociera w miejscach jak np 3x1 to jest to do pominięcia ale 2x1 czy 2x8 czy 9 nie powinno więc poprawiam jej ustawienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
funshy Napisano 6 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2017 http://allegro.pl/rower-romet-orkan-4-21-hydraulika-shimano-alivio-i6907676430.html Tu części w moim. Czyli dokładnie jak piszesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Sierpnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2017 Nie będę sie rozpisywał bo poradników masz więcej niz czasu by je obejrzeć. Ale: - zwróć uwagę na przerzutkę, powinna być możliwie jak najniżej nie powodując ocierania i zahaczania - Nie zawsze 100% równolegle do korby = dobrze. - zwróć uwagę na mocowanie linki, czy jest poprawne - śruby L i H nie są regulacyjnymi a ograniczającymi. Czyli nic na 1 rzut oka nimi nie zdziałasz jak pokręcisz. Ustaw siebie 3 bieg i wkręcaj śrubę H lub odkręć linkę i kręć śruba L na 1 biegu ... wtedy zajarzysz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
borsooq Napisano 6 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2017 Ja to robię tak: 1. Luzuje linkę i ustawiam manetkę na najniższy bieg. Śrubę baryłkową w manetce robię tak, aby była 2 obroty od maksymalnego wkręcenia. 2. Ustawiam wysokość wózka 1-2 mm nad największą zębatka. Trzeba to wychylić, oczywiście palcami. 3. Przy wychyleniu patrzę, czy jest równolegle do zębatki. 4. Lekko dokręcam. Sprawdzam jeszcze raz na dokręconym lekko. Poprawiam, jeśli trzeba i dokręcam na dobre. 5. Śrubą regulacyjną ustawiam wózek, aby był od łańcucha 1 mm i nie tarł. 6. Naciągam linkę ręką i dokręcam śrubę uchwytu linki. 7. Sprawdzam. Jak nie chce wejść z młynka na średnią to odkręcam baryłkową po ćwierć obrotu, aż wejdzie. 8. Ustawiam na największą zębatkę i dokręcam śrubę ograniczającą zostawiając 1mm luzu. 9. Sprawdzam wszystkie na środowej zębatce kasety, albo najbliższej środkowej. 10. Sprawdzam skrajne i poprawiam baryłkową. W zależności od klasy napędu punkt 10 może być bardzo długi i czasami beznadziejny albo wcale krótki. Pewnie można dodać jeszcze coś do tej procedury, ale ja to z grubsza tak właśnie robię i w większości przypadków po tej regulacji nie ma problemów z działaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
funshy Napisano 20 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 Wszystko wydawało się ok, gdyż nie używam 3x9 praktycznie nigdy, jednak gdy użyłem i rower jest lekko przechylony w prawą stronę to TYLKO wtedy ociera. Zauważyłem, że na korbie łańcuch idzie oddalony, w pewnym momencie się przybliża i wtedy ociera i potem znowu się oddala niezależnie od intensywności. Można zamknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.