pchelasso Napisano 2 Sierpnia 2017 Napisano 2 Sierpnia 2017 Cześć, Mam 27 lat, 177 cm, 63 kg, prowadzę mocno sportowy tryb życia. Obecnie mam crossa, którym jeżdżę sobie na wycieczki po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, ale nabrałem ochotę na kolarkę (zawsze to było moje marzenie). Z powodu braku dostępności Tribana 540 w rozmiarze M w Decathlonie, myślę czy nie szarpnąć się na Ultra 900AF. Ponieważ jestem zmuszony wziąć rower na raty, odpada mi zakup "okazjonalny" na OLX czy też allegro. Dobrze sobie to wszystko wymyśliłem Panie i Panowie? pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie Przemek
tadeuszwlodarczyk Napisano 2 Sierpnia 2017 Napisano 2 Sierpnia 2017 Doskonale Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
gocu Napisano 2 Sierpnia 2017 Napisano 2 Sierpnia 2017 Ultra 900AF to byłby fajny rower gdyby nie to kretyńskie mocowanie tylego hamulca. nawet szosówka - niby higieniczniejsza niż MTB - zbiera w tym miejscu bardzo dużo brudu.
Sobek82 Napisano 2 Sierpnia 2017 Napisano 2 Sierpnia 2017 Jak już brać na raty to może tego łyknąć https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-520-af-gf-id_8390785.htmlPozdrower
Warthog Napisano 2 Sierpnia 2017 Napisano 2 Sierpnia 2017 Nie wiem jak to się ma do nowych modeli ale w lutym chyba kupowałem Ultra 700 AF za 3000. Szczerze polecam. Osprzęt 105 oprócz korby. Do wymiany poszły opony siodełko i potem sztyca. Rower ma już 6k jakieś nakręconei nadal jestem zadowolony a to moja 1 szosa. Hampel tylny ma mocowany z dołu i wcale się tam jakoś syfu nie zbiera dużo
pchelasso Napisano 2 Sierpnia 2017 Autor Napisano 2 Sierpnia 2017 Jak już brać na raty to może tego łyknąć https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-520-af-gf-id_8390785.html Pozdrower Troszkę już drogawo jak dla mnie.. Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka A co powiecie o takim cacku? http://skleprower.pl/fuji-roubaix-13-2017-shimano-105-2x11-p-25.html
clavdivs Napisano 2 Sierpnia 2017 Napisano 2 Sierpnia 2017 Jak już brać na raty to może tego łyknąć https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-520-af-gf-id_8390785.html Pozdrower Ja nie widzę nic interesującego w tym rowerze. Raczej jako rower gadżet. Cenowo zbliża się do rowerów karbonowych. Tarcze dokładają wagę, a tarczówki w normalnym szosowaniu są tak potrzebne jak dachówka na psiej budzie. P.S. Naprawdę warto wiązać się ratami z rowerem na aluminiowej ramie? Czy w wieku 27 lat trudno jest zaoszczędzić kwotę w okolicy 2000 i zakupić używkę. Jest tego naprawdę sporo na rynku.
pchelasso Napisano 2 Sierpnia 2017 Autor Napisano 2 Sierpnia 2017 Haha, dzięki bardzo za życiowe rady jak powinien dysponować własnymi oszczędnościami Niezwykle merytoryczne. Dzięki za uwagi odnośnie hamulców i ramy !
tadeuszwlodarczyk Napisano 2 Sierpnia 2017 Napisano 2 Sierpnia 2017 Ja tego z tarczami nie pojmuję, bez sensu ma cenę.. IMVHO jednak Graal to Triban 540 oraz Ultra 920AF. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wojtek_Trek Napisano 2 Sierpnia 2017 Napisano 2 Sierpnia 2017 Z powodu braku dostępności Tribana 540 w rozmiarze M w Decathlonie, myślę czy nie szarpnąć się na Ultra 900AF. Nikt o tym nie wspomniał. Te rowery znacząco różnią się geometrią. Triban 540 ma geometrię endurance. Ultra 900AF ma po prostu klasyczną geometrię roweru szosowego. 540 ma ramę slopingową, 900AF nie. Stack/reach w triban 540 to 575mm/378mm = 1,521 (rozmiar M) Stack/reach w ultra 900AF to 556mm/383mm = 1,452 (rozmiar M) Rowery z dużym "stack to reach ratio" są lepsze dla osób które mają długie nogi w porównaniu do wzrostu. Rowery z małym "stack to reach ratio" są lepsze dla osób które mają krótkie nogi w porównaniu do wzrostu . Im większa liczba wychodzi z dzielenia stack/reach tym bardziej wyprostowana pozycja na rowerze. Im mniejsza tym geometria bardziej sportowa. Swoją drogą Ultra 900AF to chyba obecnie najlepsza oferta w tym segmencie
pchelasso Napisano 3 Sierpnia 2017 Autor Napisano 3 Sierpnia 2017 A czy na pierwszą szosę, to nie powinienem właśnie w te typu endurance celować?
Wojtek_Trek Napisano 3 Sierpnia 2017 Napisano 3 Sierpnia 2017 Ultra 900AF to po prostu klasyczna rama szosowa. Nie jest to radykalna, bezkompromisowa wyścigówka. Triban 540 jest bardziej endurance. Napisałeś że prowadzisz mocno sportowy tryb życia, pewnie jesteś w miarę porozciągany. Na Ultra 900AF średnie prędkości powinny być ciut większe, myślę że będziesz z niego zadowolony .
axis Napisano 3 Sierpnia 2017 Napisano 3 Sierpnia 2017 Ja bym celował w używkę dobrej klasy. Tu przykład, chociaż może być trochę za duży: http://allegro.pl/full-carbon-giant-tcr-team-dura-ace-57-5roz-i6901346482.html kupowałem u nich szosę dla żony, zero problemów, rower w świetnym stanie. Na raty też można brać.
pchelasso Napisano 3 Sierpnia 2017 Autor Napisano 3 Sierpnia 2017 No oferta bardzo fajna, ale ramy nie dla mnie. Muszę przyznać, że ten Ultra 920AF robi dość mocne wrażenie
erzurum Napisano 3 Sierpnia 2017 Napisano 3 Sierpnia 2017 w tej cenie wolałbym nowy karbon na nowej tiagrze niż tego amelinowego btwina.
pchelasso Napisano 3 Sierpnia 2017 Autor Napisano 3 Sierpnia 2017 A masz coś konkretnego do polecenia?
Piter233 Napisano 3 Sierpnia 2017 Napisano 3 Sierpnia 2017 Przejdź się po sklepach rowerowych, wyprzedaże już się zaczynają, a nóż trafisz coś fajnego.
Kolmark Napisano 4 Sierpnia 2017 Napisano 4 Sierpnia 2017 Nie wiadomo dlaczego polski Dec nie ma w ofercie, ale w brytyjskim jest Triban 560 na karbonowej ramie i nowej Tiagrze, za 800 funtów... Zwyczajnie po chamsku traktują nas jak barany do strzyżenia.
pchelasso Napisano 4 Sierpnia 2017 Autor Napisano 4 Sierpnia 2017 To by było idealne rozwiązanie dla mnie.
Kolmark Napisano 4 Sierpnia 2017 Napisano 4 Sierpnia 2017 Rzuć okiem na rower Eastway Emitter R4 na stronie wiggle (nie mogę z pracy dawać linków na to forum, nie wiadomo dlaczego). Za cenę 989 E masz rower na karbonowej ramie, nowej tiagrze i kołach Mavic Aksium. Nieco dziwna rozmiarówka, bo dla mnie (180cm) rozmiar 54 będzie za krótki (górna rura 536mm), a rozmiar 56 ciut za długi (górna rura 562mm) Chociaż, gdy wziąć głównie reach pod uwagę, to raczej ten niby za krótki byłby właśnie dobry (reach 393mm), a ten większy za duży (reach 397). Niemniej Wiggle w oparciu o długość nogi pisze, że dla mnie rozmiar jednak 56 (a może i 58!), zgłupieć można od tego W Bikeradar rower ten ma oceny 4,5/5 O ile czegoś nie przeoczyłem (angielski mocno tak sobie), to wysyłka do Polski będzie za free.
pchelasso Napisano 15 Sierpnia 2017 Autor Napisano 15 Sierpnia 2017 Już miałem rower zamówiony, a tu nagle sklep zmienił zdanie. I znowu szukamy... http://allegro.pl/full-carbon-bianchi-928-rc-ultegra-54roz-i6920330453.html - może warto zaszaleć?
pchelasso Napisano 16 Sierpnia 2017 Autor Napisano 16 Sierpnia 2017 Już miałem rower zamówiony, a tu nagle sklep zmienił zdanie. I znowu szukamy... http://allegro.pl/full-carbon-bianchi-928-rc-ultegra-54roz-i6920330453.html - może warto zaszaleć? http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6924502574 A może by tak gravel ? Troszkę zaczynam wariować.
drozda Napisano 16 Sierpnia 2017 Napisano 16 Sierpnia 2017 Kupowanie Ultegry sprzed 10 lat (no i ramy w tym wieku) to jest proszenie się o kłopoty. Skoro masz 3700 PLN do wydania to kup nową Sorę na karbonowej ramie: http://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXSLPSORA/planet-x-pro-carbon-shimano-sora-r3000-road-bike
Blue Napisano 16 Sierpnia 2017 Napisano 16 Sierpnia 2017 Mam to samo. Mam górala 26" i szosówkę, oba mocno stare sprzęty i zachciało mi się szukać czegoś nowego. W szosie mnie wkurza, że nie ma tej swobody wjazdu bele gdzie, gravel to rozwiązuje, ale to w porównaniu do szosówek ciężki kloc, a i tak 90% czasu bym jeździł asfaltem.Górale nowe tak poszły do przodu że kosmos i chętnie bym kupił jakiegoś zabawowego fulla, tylko problem jest taki że o ile na asfalt łatwo wyskoczyć na godzinę-dwie, o tyle na MTB już imho nie jest tak prosto, a potem jeszcze czyszczenie roweru - średni deal wywalić 10 000 na rower, żeby nim pojeździć z 5 razy do roku . Na razie się wstrzymałem z zakupami, ale szczerze jako jedyny rower bym nadal brał gravela z lekko bardziej sportową geo niż niektóre(np specialized sequoia ma dość sportową geo pomimo gravela w nazwie). W teren wjedziesz, jak trzeba będzie do komplet kół, które są szybsze na asfalcie sobie złożysz i tyle. Jak Cię google maps wprowadzi na jakieś ścieżki słabej jakości przy dłuższej wycieczce to nie będziesz się mordował jak na szosówce ( przezyłem to niedawno jak pojechałem z google maps 170km i mnie wyprowadzało na jakieś rzeczy pod MTB). Gravel to bardzo uniwersalny sprzęt, do tego tani i prosty w eksploatacji, bo nie ma amortyzatorów. Jak się nie nastawiasz przesadnie na zawody, czy pobijanie kumpli na stravie, to gravel jest ideolo.
Wojtek_Trek Napisano 16 Sierpnia 2017 Napisano 16 Sierpnia 2017 Po co się pchać w takiego aluminiowego używanego speca na tiagrze jak za 3500-4000 są nowe na 105 a czasem nawet z elementami ultegry. I to nie jakieś niszowi producenci tylko Cannondale, Focus, Sensa. http://allegro.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-sport-ultegra-11s-nowy-i6727878354.html http://allegro.pl/rower-szosowy-cannondale-caad-8-105-11s-54-cm-i6923158084.html http://allegro.pl/rower-focus-cayo-al-54-cm-shimano-105-i6921762422.html Wszystkie w rozmiarze 54cm i nowe.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.