Skocz do zawartości

[Pierwsza szosa do 4k] na raty


pchelasso

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

 

Mam 27 lat, 177 cm, 63 kg, prowadzę mocno sportowy tryb życia.

Obecnie mam crossa, którym jeżdżę sobie na wycieczki po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej, ale nabrałem ochotę na kolarkę (zawsze to było moje marzenie).

 

Z powodu braku dostępności Tribana 540 w rozmiarze M w Decathlonie, myślę czy nie szarpnąć się na Ultra 900AF.

Ponieważ jestem zmuszony wziąć rower na raty, odpada mi zakup "okazjonalny" na OLX czy też allegro.

 

Dobrze sobie to wszystko wymyśliłem Panie i Panowie?

 

pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie

Przemek

Napisano

Ultra 900AF to byłby fajny rower gdyby nie to kretyńskie mocowanie tylego hamulca. nawet szosówka - niby higieniczniejsza niż MTB ;) - zbiera w tym miejscu bardzo dużo

brudu.

 

 

 

Napisano

Nie wiem jak to się ma do nowych modeli ale w lutym chyba kupowałem Ultra 700 AF za 3000. Szczerze polecam. Osprzęt 105 oprócz korby. Do wymiany poszły opony siodełko i potem sztyca. Rower ma już 6k jakieś nakręconei nadal jestem zadowolony a to moja 1 szosa.

 

Hampel tylny ma mocowany z dołu i wcale się tam jakoś syfu nie zbiera dużo

Napisano

Jak już brać na raty to może tego łyknąć 

https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-520-af-gf-id_8390785.html

 

Pozdrower

Ja nie widzę nic interesującego w tym rowerze. Raczej jako rower gadżet.

 

Cenowo zbliża się do rowerów karbonowych. 

 

Tarcze dokładają wagę, a tarczówki w normalnym szosowaniu są tak potrzebne jak dachówka na psiej budzie. 

 

P.S. 

Naprawdę warto wiązać się ratami z rowerem na aluminiowej ramie? Czy w wieku 27 lat trudno jest zaoszczędzić kwotę w okolicy 2000 i zakupić używkę. Jest tego naprawdę sporo na rynku. 

 

Napisano

Haha, dzięki bardzo za życiowe rady jak powinien dysponować własnymi oszczędnościami :)

Niezwykle merytoryczne.

 

Dzięki za uwagi odnośnie hamulców i ramy !

Napisano
Z powodu braku dostępności Tribana 540 w rozmiarze M w Decathlonie, myślę czy nie szarpnąć się na Ultra 900AF.

Nikt o tym nie wspomniał. Te rowery znacząco różnią się geometrią. Triban 540 ma geometrię endurance. Ultra 900AF ma po prostu klasyczną geometrię roweru szosowego. 540 ma ramę slopingową, 900AF nie.

Stack/reach w triban 540 to 575mm/378mm = 1,521 (rozmiar M)

Stack/reach w ultra 900AF to 556mm/383mm = 1,452 (rozmiar M)

 

Rowery z dużym "stack to reach ratio" są lepsze dla osób które mają długie nogi w porównaniu do wzrostu.

Rowery z małym "stack to reach ratio" są lepsze dla osób które mają krótkie nogi w porównaniu do wzrostu  :).

 

Im większa liczba wychodzi z dzielenia stack/reach tym bardziej wyprostowana pozycja na rowerze. Im mniejsza tym geometria bardziej sportowa.

geocomparechart.png

 

Swoją drogą Ultra 900AF to chyba obecnie najlepsza oferta w tym segmencie :)

Napisano

Ultra 900AF to po prostu klasyczna rama szosowa. Nie jest to radykalna, bezkompromisowa wyścigówka. Triban 540 jest bardziej endurance. Napisałeś że prowadzisz mocno sportowy tryb życia, pewnie jesteś w miarę porozciągany. Na Ultra 900AF średnie prędkości powinny być ciut większe, myślę że będziesz z niego zadowolony :).

Napisano

Nie wiadomo dlaczego polski Dec nie ma w ofercie, ale w brytyjskim jest Triban 560 na karbonowej ramie i nowej Tiagrze, za 800 funtów... Zwyczajnie po chamsku traktują nas jak barany do strzyżenia.

Napisano

Rzuć okiem na rower Eastway Emitter R4 na stronie wiggle (nie mogę z pracy dawać linków na to forum, nie wiadomo dlaczego). Za cenę 989 E masz rower na karbonowej ramie, nowej tiagrze i kołach Mavic Aksium. Nieco dziwna rozmiarówka, bo dla mnie (180cm) rozmiar 54 będzie za krótki (górna rura 536mm), a rozmiar 56 ciut za długi (górna rura 562mm)  :) Chociaż, gdy wziąć głównie reach pod uwagę, to raczej ten niby za krótki byłby właśnie dobry (reach 393mm), a ten większy za duży (reach 397). Niemniej Wiggle w oparciu o długość nogi pisze, że dla mnie rozmiar jednak 56 (a może i 58!), zgłupieć można od tego :)

W Bikeradar rower ten ma oceny 4,5/5

O ile czegoś nie przeoczyłem (angielski mocno tak sobie), to wysyłka do Polski będzie za free.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Mam to samo. Mam górala 26" i szosówkę, oba mocno stare sprzęty i zachciało mi się szukać czegoś nowego. W szosie mnie wkurza, że nie ma tej swobody wjazdu bele gdzie, gravel to rozwiązuje, ale to w porównaniu do szosówek ciężki kloc, a i tak 90% czasu bym jeździł asfaltem.Górale nowe tak poszły do przodu że kosmos i chętnie bym kupił jakiegoś zabawowego fulla, tylko problem jest taki że o ile na asfalt łatwo wyskoczyć na godzinę-dwie, o tyle na MTB już imho nie jest tak prosto,  a potem jeszcze czyszczenie roweru - średni deal wywalić 10 000 na rower, żeby nim pojeździć z 5 razy do roku  ;). Na razie się wstrzymałem z zakupami, ale szczerze jako jedyny rower bym nadal brał gravela z lekko bardziej sportową geo niż niektóre(np specialized sequoia ma dość sportową geo pomimo gravela w nazwie).  W teren wjedziesz, jak trzeba będzie do komplet kół, które są szybsze na asfalcie sobie złożysz i tyle. Jak Cię google maps wprowadzi na jakieś ścieżki słabej jakości przy dłuższej wycieczce to nie będziesz się mordował jak na szosówce ( przezyłem to niedawno jak pojechałem z google maps 170km i mnie wyprowadzało na jakieś rzeczy pod MTB). Gravel to bardzo uniwersalny sprzęt, do tego tani i prosty w eksploatacji, bo nie ma amortyzatorów. Jak się nie nastawiasz przesadnie na zawody, czy pobijanie kumpli na stravie, to gravel jest ideolo.

Napisano

Po co się pchać w takiego aluminiowego używanego speca na tiagrze jak za 3500-4000 są nowe na 105 a czasem nawet z elementami ultegry. I to nie jakieś niszowi producenci tylko Cannondale, Focus, Sensa.

http://allegro.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-sport-ultegra-11s-nowy-i6727878354.html

http://allegro.pl/rower-szosowy-cannondale-caad-8-105-11s-54-cm-i6923158084.html

http://allegro.pl/rower-focus-cayo-al-54-cm-shimano-105-i6921762422.html

Wszystkie w rozmiarze 54cm i nowe.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...