eremsc Napisano 28 Czerwca 2017 Napisano 28 Czerwca 2017 Hej Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Lazaro Integral V3. Chciałbym w nim wymienić opony na szersze i bardziej terenowe, jeżdżę 60% asfalt/chodnik ( dziury! ), 40% ścieżki w lesie, zdarzają się piaszczyste. Aktualnie jest CST 700x38C i zupełnie nie radzi sobie w lesie. Na jaki model warto zmienić? Kenda Khan K935 700x45C, Schwalbe Land Cruiser 28x1.75, CST C-1338 700x42C. Może coś bardziej terenowego: Impac Smartpac 700x45C, CST C-1040N 700x42C? Tak naprawdę myślę nad dwoma pierwszymi. Druga sprawa, do opony 1.75" lepiej założyć dętkę 1.5-1,75" czy 1,75-2,5"?
dovectra Napisano 28 Czerwca 2017 Napisano 28 Czerwca 2017 nieśmiertelny smarrt sam, najszerszy jaki wejdzie i już...
cezi Napisano 28 Czerwca 2017 Napisano 28 Czerwca 2017 Mam w trekkingu od 2 lat Schwalbe Range Cruiser 700x45C (żona ma Land Cruiser taki sam rozmiar w crossie), na piachu radzą sobie ciut lepiej niż 38C, ale zdecydowanie lepiej jest na dziurach, lipnym asfalcie z ubytkami. Pojawiło się ostatnio 700x50C https://ctbike.pl/opona-kenda-700x50c-28-x-2-00-k935-khan-30-tpi-uniwersalna-drutowa-czarna.html
eremsc Napisano 28 Czerwca 2017 Autor Napisano 28 Czerwca 2017 Mam w trekkingu od 2 lat Schwalbe Range Cruiser 700x45C (żona ma Land Cruiser taki sam rozmiar w crossie), na piachu radzą sobie ciut lepiej niż 38C, ale zdecydowanie lepiej jest na dziurach, lipnym asfalcie z ubytkami. Pojawiło się ostatnio 700x50C https://ctbike.pl/opona-kenda-700x50c-28-x-2-00-k935-khan-30-tpi-uniwersalna-drutowa-czarna.html Myślisz, że będzie odpowiednia? Pewnie odczuję sporą różnicę w oporach toczenia do 38C?
relyt Napisano 28 Czerwca 2017 Napisano 28 Czerwca 2017 Mam w Maestro Land Cruiser 1.75. Poprawa w porównaniu że stokowymi CST bardzo odczuwalna, ale nie wiem czy SmartSam lub RaceKing nie był by lepszy, bo wszyscy zachwalają te typy jako uniwersalny wybór.
Pablo59 Napisano 28 Czerwca 2017 Napisano 28 Czerwca 2017 Wiadomość do sprawdzenia u źródeł - ale zdaje się że do lazaro mieszczą się węższe opony niż dają się upchnąć do maestro ... Pełnej analogii nie ma.
eremsc Napisano 28 Czerwca 2017 Autor Napisano 28 Czerwca 2017 Wziąłbym Smart Sam, ale największy rozmiar to 700x40, wydaje mi się mało. No i cena też wyższa niż innych rozpatrywanych przeze mnie opon. Biorę pod uwagę te modele: 1. Kenda Khan K935 700x45C 28x1.75, ewentualnie 700x50C 28x2.0 2. Impac Smartpac 700x45C ( budżetowa linia Schwalbe Smart Sam ) 3. Schwalbe Land Cruiser 28x1.75 Czy do opon 1.75 lepiej zastosować dętkę Continental 1.5-1.75" czy 1.75-2.5"?
dovectra Napisano 29 Czerwca 2017 Napisano 29 Czerwca 2017 @@eremsc, Wziąłbym Smart Sam, ale największy rozmiar to 700x40, co ty piszesz, smarty mają największą dostępną rozmiarówkę od 1,4-2,25 cal
Dokumosa Napisano 29 Czerwca 2017 Napisano 29 Czerwca 2017 Faktem jest, że fabryczne, nylonowe CST w tych rowerach należy zmienić zaraz po zakupie w trosce o kompletność uzębienia ale pamiętać trzeba też, że zmiana opony z 38 na 42 przy jeździe po piachu będzie prawie nieodczuwalna. Trzeba po prostu opanować technikę przejazdu przez taką przeszkodę (oczywiście mając na uwadzę, że nie wszystko jest przejezdne). Ludzie na gravelach/przełajach dają radę chociaż z drugiej strony całkiem sporo osób nie radzi sobie w piachu posiadając kapcie nawet 2,2".
eremsc Napisano 29 Czerwca 2017 Autor Napisano 29 Czerwca 2017 @dovectra dzięki za info, znalazłem Schwalbe Smart Sam ale 29x1.75. Powinno to wejść do Lazaro integral v3? Jeżeli tak to temat zamknięty i je kupuje
mataman Napisano 29 Czerwca 2017 Napisano 29 Czerwca 2017 Wejdzie spokojnie. To jest ta sama rama co w Elitary V3 i nawet 2,3 tam wchodzi.
dovectra Napisano 29 Czerwca 2017 Napisano 29 Czerwca 2017 29x1.75. Powinno to wejść do Lazaro integral v3? na tył może być kuso, pomierz linijką (47mm plus 3-5 mm na błoto
Nial Napisano 29 Czerwca 2017 Napisano 29 Czerwca 2017 Poczytaj mój wątek o krzywych Smart Samach. Na asfalcie możesz się wkurzać... Ja zamówiłem Vittoria Mezcal 2.1.
mataman Napisano 29 Czerwca 2017 Napisano 29 Czerwca 2017 na tył może być kuso, pomierz linijką (47mm plus 3-5 mm na błoto Z tyłu jest 6-6,5cm. Nie pamiętam teraz dokładnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.