Skocz do zawartości

[nieszczelność Avid Juicy 7] DOT cieknie przy klamce - serwis czy samemu?


peludito

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, kupiłem używane Juicy 7 (ubiegłoroczna produkcja). Mam adaptery, zamontowałem, przedni działa jak złoto - tylny nie bardzo. Przy silnym dociśnięciu klamki jest wyciek, puszcza bańki między gumą a klamką w miejscu, gdzie przewód wchodzi w obudowę. Domyślam się, że to jakaś nieszczelność, teraz pytanie, co mnie z tym czeka. Jest jakaś opcja, żeby to samemu uszczelnić? Czy tam się mogło coś wykręcić albo poluzować? Jeżeli nie i to ewidentne uszkodzenie - czego potrzebuję i czy dam radę to ogarnąć przy pomocy narzędzi, jakiegoś tutka dostępnego w sieci i zdolności manualnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś ściągnąć plastikową uszczelkę i dokręcić docisk baryłki ?

 

Jeśli to nie pomoże, to trzeba będzie rozebrać klamkę

Tu masz zdjęcia jak ja to robiłem 

https://goo.gl/photos/a1ckLXNrJdrsuY9q8

 

PS

Avidy 7 z zeszłego roku ? Myślałem, że tego już długie lata nie klepią  :woot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Hej, kupiłem używane Juicy 7 (ubiegłoroczna produkcja).

fat-woman-wat-whaaat.jpg

 

 

 

Przy silnym dociśnięciu klamki jest wyciek, puszcza bańki między gumą a klamką w miejscu, gdzie przewód wchodzi w obudowę.

Kiedy płyn zmieniany był ?

Jak cieknie z pod przewodu, wymiana oliwki i końcówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może chodziło sprzedawcy o to, że zapiął nowe w ubiegłym sezonie - nie wgryzałem się w to, poczytałem opinie o 7 i wziąłem. Zależało mi na czasie, a hamulce były sprzedane jako odpowietrzone i gotowe do jazdy.. Zdjąłem uszczelkę, wyciek jest spomiędzy przewodu a tego gwintowanego gniazda, w którym siedzi i które się wkręca w klamkę. Dokręciłem jeszcze z pół obrotu to gniazdo, ale lipa, nadal cieknie. Co powinienem teraz sprawdzić? Czy jeszcze coś mi pozostało, poza spuszczeniem DOT-a i rozbiórką klamki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, brzmi jak banał. Jeszcze takie pytania mi przychodzą do głowy:

 

1. Baryłkę muszę kupić dedykowaną do Juicy 7?

2. Jeżeli przewód będzie krzywo przycięty, potrzebne mi specjalne narzędzie, żeby go przyciąć prosto, czy brzeszczot wystarczy? 

3. Czy te tanie komplety do odpowietrzania robią robotę? Tam chodzi chyba tylko o końcówkę wężyka z gwintem, który musi pasować do Juicy 7?

 

Bardzo dzięki za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

1. Baryłkę muszę kupić dedykowaną do Juicy 7?

Do avidów. Musi pasować na przewód. Jak shimano czy tektro nałożysz na przewód, może być.

 

 

2. Jeżeli przewód będzie krzywo przycięty, potrzebne mi specjalne narzędzie, żeby go przyciąć prosto, czy brzeszczot wystarczy?

Nożyczki, cążki co linek, ostry nóż.

 

 

3. Czy te tanie komplety do odpowietrzania robią robotę? Tam chodzi chyba tylko o końcówkę wężyka z gwintem, który musi pasować do Juicy 7?

Najlepszy będzie oryginalny srama. Zwykłe strzykawki nie będą tak fajne, ale da sie tym odpowietrzyć bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli baryłki są dedykowane do przewodów, nie do klamek - kupuję pod przewód, jeżeli siądzie na przewodzie, w klamce też? Chcę budżetowo zapiąć temat, dlatego pytam o tani zestaw do odpowietrzania. Hayesy i Grimeki opędzałem zwykłą strzykawką i igielitową rurką, w Avidach chyba jest potrzebny ten gwintowany wynalazek do klamki - reszta zestawu taka sama? Plus zaciski na rurki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Większość hebli ma takie same śruby i ten sam gwint, Wiec i większość baryłek a raczej oliwek, będzie ok o ile wejdzie na przewód i nie jest za luźna na nim. Końcówka tez obojętnie jaka. Ale, przewody są różne, jedne większe inne mniejsze, końcówka ma pasować do przewodu dość ciasno. Generalnie jej zadaniem jest tylko uchronić przewód przed zmiażdżeniem przez oliwkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, czyli oliwka opiera się na otworze tulei tej gwintowanej końcówki, na to połączenie idzie siła przy hamowaniu. U mnie w takim razie może być nieszczelność albo na połączeniu przewodu z oliwką, albo w miejscu styku oliwki z tuleją końcówki. Najpierw spuszczę DOT, wykręcę tuleję, zobaczę, czy tam jest jakaś okiem widoczna nieszczelność. Jeżeli nie - zdejmę oliwkę, zobaczę, jak jest przycięty przewód. Jeżeli dobrze, muszę kupić oliwkę i tulejkę, wykręcić tę tulejkę, zdjąć oliwkę, wysunąć przewód ze starej tulei, wsunąć nową tuleję, założyć oliwkę, wkręcić przewód, zalać system. Dobry plan?


Ok, naoglądałem się, jak to działa - bardzo sprytna historia :) Już powinienem sobie poradzić, na pewno napiszę, o co chodziło i jak się skończyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, raportuję - wymieniłem oliwkę, odpowietrzyłem, żyleta :) SM-RT67 haczą pająkiem o uchwyt klocka, ale już sieć zna ten kejs, jak widziałem, trzeba ucinać. Odpowietrzanie Juicy ciut bardziej skomplikowane, niż na przykład Grimeki, ale to strasznie fajna robota, z tych satysfakcjonujących. Ładnie klamki pracują, chyba będę zadowolony z tych hampli. Próbuję się jak najbardziej usamodzielnić od serwisu, bo w lecie terminy zabijają, a szkoda każdego dnia. Nie mam doświadczenia ani stojaka, czasami mi brakuje jakiegoś narzędzia i dymam dokupić, nerwów trochę poszło, ale idę do przodu powoli. Póki co zmieniłem cały wheelset z SL-420 na jakichś prostych piastach sprzed lat na MT-65. Oczywiście ktoś z*ebał niezje*ywalne i założył opony totalnie nie tak - z przodu jest napędowo, z tyłu kierunkowo, więc czeka mnie jeszcze zabawa w zamianę i tego też się będę uczył na żywych organach. Poza tym koła w pięknym stanie, może mają ze 200km na koncie, a może i to nie. Kupiłem z Furious Fredami na mleku, tymi tarczami i kasetą 10 CS-M771. Przerzutkę już miałem emerytowaną, stary XT z pękniętym kółkiem w wózku śmigałem - zmieniłem na RD-M773 i SL-M770. W zasadzie ze starego setupu została rama, przednia korba z blatami i bebechami, mostek, kierownica, sztyca i siodełko. Poza tym tył muszę wycentrować elegancko, ma lekkie bicie boczne, a całość się prezentuje jak na obrazku. Miłego!

post-173265-0-92102700-1496911558_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak mi ta rama odpowiada, że wkładam kasę w ten rower, zamiast kupić nowszy. Lekka, bardzo dobra sztywność boczna, totalnie moja geometria. Ciśnie do przodu ten rower, świetny do agresywnej jazdy, lubi ostre starty i jest bardzo sterowny, ogólnie daje bardzo duży fun factor. Po wymianach w ogóle odlot, opłaciło się wsadzić trochę kasy i energii. Przejechałem 15km przed chwilą i jestem pod wrażeniem Furious Fredów, absolutnie genialna mieszanka. Na asfalt i chodniki (na co dzień 90% moich tras) petarda, mam wrażenie sporo lepszej przyczepności, niż dawały Saguaro, chociaż też sprawowały się świetnie. Muszę jeszcze z przerzutkami pogadać, bo coś nie mogę dobrze ustawić pracy na najmniejszych zębatkach z tyłu. Nie mam czasu dobrze w to zajrzeć, bo tyram, ale wygląda to tak: hak prościutki, naprężenie linki jest niby spoko, dystanse ustawione śrubkami H i L na oko wyglądają elegancko - a łańcuch źle pracuje na dwóch najmniejszych zębatce, przeskakuje. Powoli biorę pod uwagę, że łańcuch mogę mieć o ogniwo lub dwa za długi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...