Skocz do zawartości

[Napęd] Łańcuch uderzający przy pedałowaniu do tyłu, zatrzymaniu pedałowania


wojciechkrs

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, posiadam http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/mtb_29er_hardtail/canyon/38221/grand_canyon_al_slx_7_9, zauważyłem, że kiedy przestanę pedałować lub pedałuję do tyłu to łańcuch uderza o widelec. Jak rower kupiłem to przemyłem cały napęd (zdjąłem kasetę, przednie blaty), wymieniłem łańcuch i przesmarowałem na nowo, wyregulowałem przerzutki (zmieniają się idealnie, ale może tu jednak coś źle jeszcze jest). Teraz nie wiem czy muszę przesmarować bęben piasty, czy może to być jednak źle wyregulowana przerzutka? Przez 7 lat jeździłem na jednej zębatce i nie do końca wiem jak to powinno się zachowywać.

Napisano

Film, nagraj filmik i pokaż bo tak to mamy wróżenie z fusów

Po pracy nagram. Przy wolnym kręceniu w tył jest ok (jak rower stoi), przy mocniejszym skacze już mocno.

Napisano

Arni michu ma rację, skoro piszemy po polsku to starajmy się robić to bez błędów, lub chociaż bez tak rażących. @Wojciech sądzę że jeżeli bębenek kasety jest w dobrym stanie to należało by go rozebrać wyczyścić i nałożyć trochę niezbyt gęstego smaru. Bo z opisu wygląda jakby się w środku glut zrobił i przez to ciężko się kręci do tyłu. No ale nagraj ten film bo może jednak to coś innego.

Napisano

Podciaganie lancucha to typowa oznaka, ze cos jest nie tak z bebenkiem. Przyczyn moze byc wiele, od zawalonych brudem/gestym smarem zapadek, do zle skreconej kasety.

Przy sciagnietym lancuchu i caly czas zapietym kole, kaseta powinna dosc swobodnie obracac sie do tylu.

Napisano

Nie wiem co się stało, ale po miesiącu od czyszczenia kasety bęben wygląda tak jak w załączniku :/. Nie wiem kompletnie jakim cudem tak zęby od kasety zostawiły ślady :/. Luzów nie ma, ale nie podoba mi się to.

 

post-173335-0-16424700-1495138413_thumb.jpg

Napisano

Punkt 1 i 2 pewnie się zgadza. Poprzedni właściciel musiał nie jeździć siłowo, bo wszystko było w idealnym stanie.

 

Jakie narzędzia muszę mieć żeby rozebrać piastę Mavica?

 

post-173335-0-36958900-1495141544_thumb.jpg

post-173335-0-80718300-1495141551_thumb.jpg

  • Mod Team
Napisano

O ile się nie mylę, zewnętrzne korki powinny sie normalnie ściągnąć, a pod nimi ukażą się mocowania na klucze.

Napisano

Próbuję to kontrować rękami, ale nic nie idzie. Z jednej strony jest wcięcie tak jakby na klucz, a z drugiej nie ma nic o co można byłoby zahaczyć.

 

To te nakrętki ze zdjęcia powinny zejść bez problemu?

  • Mod Team
Napisano

Różne piasty rozbiera sie na różny sposób, rozkręca, rozkłada itd. Jak widzisz :P Google zawsze twoim przyjacielem. Mavic z tego co wiem zaleca do swoich zapadek olej specjalistyczny Tylko i Wyłącznie Syntetyczny najwyższych lotów który jest mineralny, wiec śmiało możesz użyć niezbyt lepkiego smaru :D

 

Serio, mamy z spec napisane olej syntetyczny a mavic przysł olej mineralny :D aaalbo na odwrót :D

 

W najnowszych wysokich mavicach jest system racheto podobny wiec rozbiera sie bez narzędzi.

Napisano

No to mamy takie same. Ja mam TS2 - dwie zapadki w bębenku.

 

U mnie nasmarowałem bębenek olejem do łańcucha. 

Nie mam tego objawu co Ty, ale tez mi sie nie podoba praca napędu. Gdy kręcę korbą do tyłu i puszczam korba wykonuje max 1 do 1,5 obrotu a u znajomych do 3 obrotów.

Kółka w przerzutce chodzą lekko, nie mam pojęcia co jest nie tak.

Do tego lekki luz na piaście - też nie wiem czy to na łożyskach czy na adapterach z 135 do 142. Ale większośc Crossmaxów tak ma.

Łożyska - żeby było ciekawe nie 2 RS ale Z - z metalowym uszczelnieniem, dodatkowo od strony zębatki założonym do środka piasty a nie na zewnątrz.

I dziwny system kasowania luzów z taką sprężynką.

 

Myślę o wymianie łożysk ewentualnie o podmianie osi na taką z Crossmaxa - wyczytałem u amerykanów, że ktoś tak zrobił i działa lepiej.

 

 

 

 

Napisano

Jak nasmaruję bęben to dam znać jak to u mnie chodzi.


No to mamy takie same. Ja mam TS2 - dwie zapadki w bębenku.

 

U mnie nasmarowałem bębenek olejem do łańcucha. 

Nie mam tego objawu co Ty, ale tez mi sie nie podoba praca napędu. Gdy kręcę korbą do tyłu i puszczam korba wykonuje max 1 do 1,5 obrotu a u znajomych do 3 obrotów.

Kółka w przerzutce chodzą lekko, nie mam pojęcia co jest nie tak.

Do tego lekki luz na piaście - też nie wiem czy to na łożyskach czy na adapterach z 135 do 142. Ale większośc Crossmaxów tak ma.

Łożyska - żeby było ciekawe nie 2 RS ale Z - z metalowym uszczelnieniem, dodatkowo od strony zębatki założonym do środka piasty a nie na zewnątrz.

I dziwny system kasowania luzów z taką sprężynką.

 

Myślę o wymianie łożysk ewentualnie o podmianie osi na taką z Crossmaxa - wyczytałem u amerykanów, że ktoś tak zrobił i działa lepiej.

 

Przesmarowałem miejsce ruchu zapadek smarem grafitowym, oryginalnie chyba też taki był. (był cały czarny), a sam bębenek przeleciałem finish line wet (zielonym), nie wiem czy nie jest trochę za gęsty, bo zbyt dużej różnicy na plus nie widzę.
 

Napisano

Smarem grafitowym te delikatne zapadki?

https://smarowisko.wordpress.com/2015/02/11/zastosowanie-smaru-grafitowego/

http://www.cx80.pl/nasze-produkty/smary-cx80/cx80-smar-grafitowy-detail.html

 

Daj oliwki do łańcucha jeśli nie masz czegoś dedykowanego. Ostatnio zapuściłem nawet oliwkę wazelinową, tez da radę, ale nie smar i to w dodatku grafitowy.

To, że w środku była czarna maź nie oznacza, iz był to grafit. To były zwyczajne opiłki startego metalu w wyniku pracy zapadek.

Napisano

Gęsty smar Ci polepi zapadki i w konsekwencji moga sie zniszczyć ... do zapadek jak najlżejszy

A bębenek to już chyba nie wymaga smarowania poza zapadkami.

 

Nie wiem czy to nie kwestia łożysk w tych Crossrideach.

 

Napisano

Pytasz o łożyska ?

To standardowe łożyska toczne, oznaczenie przeczytasz jak rozbierzesz. Tylko jeżeli będziesz kupował to koniecznie z końcówką 2RS.

I napisz ile razy Ci sie korba zakręci luzem do tyłu jak puścisz. Sama i z założonym łańcuchem.

 

Oliwa byle rzadka. Ale nie smar.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...