Skocz do zawartości
llancer

[10444] Accent Peak 29 M 2016

Rekomendowane odpowiedzi

llancer

Witajcie, chce wam przedstawić mój projekt, wiele chciałbym wymienić, ale nie mam budżetu :D

Rozpiska wszystkich części i wagi w arkuszach google - link poniżej

 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1GARGV7ALfZdw957cn0WKt38edxtBk_hGSOHYspmq7Ck/edit?usp=sharing

 

 

 

- Zmiany które będą niedługo to kupno korby slx'a m7000 od kolegi za rozsądną cenę.

- Opony będę zmieniał na następny sezon(myślę ,że na rocznym race kingu i 3,5 rocznym rara na przodzie jeszcze polatam do konca roku)

- Łańcuch i kasetę zmienie jak zajeżdżę obecne co myślę potrwa do końca wakacji jak nie krócej)

- Myślałem nad zmianą przerzutki i manetki na jakiegoś srama,ale zobaczymy.

- Tak samo hamulce chciałem na jakieś x0 zmienić, ale poki co budżet nie powala...

- Starałem się, aby wszystko było dopasowane,kupowanie śrubek i innych pierdół przez pare lat.

- Z miesiąc temu złożyłem wkońcu sobie koła ważące niecałe 1,5kg. Amortyzator waży lekko ponad 1,5kg, rama troszke ponad 1,7kg. Co daje naprawdę dobrą wagę.

 

Chciałbym zejść poniżej 10kg, ale wiązało by sie to z wydatkiem minimum 400zł

(komponenty które chciałbym zmienić ze względu na wyglad etc. a nie tylko na wage np. Opona,sztyca,siodełko może)

 

 

Fotki

https://www.dropbox.com/sh/drme5zn94p8qzzi/AABMJkAe3oV7YGIgNQkTtnVqa?dl=0

 

 

Piszcie co sądzicie o całości

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gtb

Stylistycznie to najlepiej złożony Peak :thumbsup:

 

Podkowa w amorze fabrycznie czerwona czy twój zabieg stylistyczny ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fw66
Napisano (edytowane)

Skąd wytrzasnąłeś DTSwiss za 500zł  :blink:

Jeśli za 400zł więcej mógłbym zejść poniżej 10kg, to długo bym się nie zastanawiał.

 

To ile teraz waży, bo w garażu masz 10,15kg

Edytowane przez fw66

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
llancer
Napisano (edytowane)

Sądzę, że przydałaby się rozpiska zgodna z zasadami działu :P

https://www.forumrowerowe.org/index.php?app=forums&module=forums&section=rules&f=122 

 

Brake (Front): (Hamulec przedni)  Shimano Deore BL-M615 283g

Brake (Rear): (Hamulec tylny)  Shimano Deore BR-M615 291g

Cassette: (Kaseta)  Shimano Deore XT M781 11-36T 344g

Chain: (łanńuch)  Shimano Deore XT HG-95 252g

Crankset: (Korby)  Shimano Deore FC-M615 654g

Zębatka:   Dartmoor Trail 36T 57g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna)  Shimano Deore XT M781 234g

Fork: (Widelec)  DT SWISS XMM 100 1551g

Frame: (Rama)  Accent Peak 29 M 1720g

Grips: (Gripy)  Accent Silicon 56g

Handlebar: (Kierownica)  Accent Execute 31.8x700mm 280g

Headset: (Stery)  Accent HSI-SPRO 96g

Pedals: (Pedały)  Shimano Deore PD-M520 380g

Seat: (Siodło)  Selle Royal Seta 310g

Suport:  Aerozine Red 81g

Seatpost: (Sztyca)  Accent SP-408 31.6 350mm 300g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy)  Dartmoor Ring 15g

Shifters: (Manetki)  Shimano Deore XT M780-I 108g

Skewers: (Zaciski koł) Novatec 82g

Stem: (Mostek)  Romet 31.8x100mm 142g

Tire (Front): (Opona przednia)  Schalbe Racing Ralph 29x2.25 562g

Tire (Rear): (Opona tylna)  Continental RaceKing 29x2.2 660g

Tubes: (Dętki) Mleko 200g

Wheel Front: (Koło przednie)

-Hub: (Piasta) Novatec D711SB 138g

-Rim: (Obręcz)  Accent Exe 32h 355g

-Spokes: (Szprychy)  Sapim Race Black 180g

-Nipples: (Nyple)  Sapim Polymax 9,6g

 

Wheel Rear: (Koło tylne)

-Hub: (Piasta) Novatec D711SB 272g

-Rim: (Obręcz) Accent Exe 32h 400g

-Spokes: (Szprychy) Sapim Race Black 180g

-Nipples: (Nyple) Sapim Polymax 9,6g

Misc : (Inne) 

(Tarrcza przednia) XT RT-86 Ice Tech 160mm 143g

(Tarcza Tylna) Sram G3CS 160mm 99g

 

Razem : 10 444,2g

 

 

Jak byś edytował pierwszy post to prosze jednak o pozostawienia linka do googla :)

 

Stylistycznie to najlepiej złożony Peak :thumbsup:

 

Podkowa w amorze fabrycznie czerwona czy twój zabieg stylistyczny ?

 

Orginalnie były na amorku zielone białe naklejki z napisami xmm które zerwałem. Podkowa jest zielona, ale przetarłem,psiuknąłem sprayem i sie trzymało elegancko, aktualnie mam pomalowane na czarno. Zawsze moge pomalować na inny kolor, bądź zetrzeć i mieć orginalny zielony :D

 

No to w takim razie handlujemy czy nie ??

 

na razie nie Nie mam tyle pieniędzy aktualnie aby zgodzić się na twoją cenę, wolę chyba dopracować tego peaka.

 

 

@fw66

 

 

Skąd wytrzasnąłeś DTSwiss za 500zł   :blink:

Jeśli za 400zł więcej mógłbym zejść poniżej 10kg, to długo bym się nie zastanawiał.

 

To ile teraz waży, bo w garażu masz 10,15kg

 

W garażu muszę zmienic.

 

PS. Jeszcze trzeba mieć wolne 400zł, najpierw musze napęd kupic nowy.

 

Amorka kupiłem na allegro. Facet miał foxa i tego dt wystawionego na licytacjach.

Fox miał ośkę 15mm, ale był dziwny,biała korona i czarne lagi. Po dochodzeniach przyznał ,że właściciel zmienił białe lagi z 9mm na czarne 15mm.

 

Jako ,że wtedy miałem stare koła to odpadał na zbyt wielkie koszta, za to znajomy go kupił i śmiga.

 

 

Dt ma niesprawną blokadę, na allegro ktoś go wylicytował za 700, ale nie zapłacił. Gość chciał mi sprzedać za 600, to mu napisałem ,ze daje mu 500zł (bo znajomy za tego foxa dał 100zł wiecej niż cena którą oferował mi za niego.) Facet wkońcu się zgodził.

 

500zł za dt z manetką blokady na kierownice, zewnetrznie, malutkie przetarcie od linki hamulc ana podkowie i to wszystko. Wewnętrznie i zewnętrznie ideał, jedynie co to ma pęknięcie wnetrzności, dlatego nie działa blokada, serwis odpisał ,że to koszt koło 260zł(na razie odpuszczam, bo i bez tej blokady działa ładnie, moze i buja, ale tylko przy podjazdach na stojąco na asfaltach, a tak to raczej nie czuje.

Nawet jak bym naprawił tą blokadę, to za 760zł mam amorek w stanie praktycznie nowym. 

 

No i jak bym nawet chciał, nawet nie znajde do 1000zł teraz czegoś równie dobrze działającego, i ważącego 1,5kg 

Edytowane przez llancer

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

 

 

Skąd wytrzasnąłeś DTSwiss za 500z

Każdy pieniądz  wydany na amorek serii XMM to zmarnowany pieniądz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
pawel2208

Bardzo fajna maszyna :) 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
MokryxD

 

 

Błąd, jakby był coś warty to by go nie sprzedał, proste a do 1000 zł sid, reba, r7 i to w bardzo dobrym stanie, nawet pokusiłbym się o zakup nowego Epicona.

R7 nie ma w wersji 29er.

A Epicon 29 RL-RC QR15 taper waży sporo więcej jak 1500g

 

Jak Ci się sprawuje 1x10 w wersji bez sprzęgła?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
llancer
Napisano (edytowane)

Co do amorka. Gość kupował je po taniości na granicy Belgia-niemcy (pracuje w niemczech) i wystawiał na licytacje w PL

 

Nie sądze, aby 500zł było stratą(mogłem wydać xxx na coś innego.)

Nowego nic taniego nie było co by pasowało specyfikacją,kolorem,sterówką . Rock Shoxy przewaznie ponad 2kg ważą, reby uzywane koło 1000 na allegro , tańsze wersje wszystko białe.

 

Wchodze na allegro 450zł reba Biała ,co mi już nie pasuje - czytam opis(gość pisze ze to złom, cała porysowana etc)

Potem jakieś recony stalowe 2300g

Potem kolejny to fox za 1000zł - biały

Pierwszy czarny amor to fox za 1100

Amor z czarnymi goleniami to revelation 140mm za 1500zł

 

 

Z nowych to raidon za prawie 800zł ważący ponad 2.1kg ?

Recon za 950 ważący 2200 ?

First za 1000zł wazący 2150 ?

 

Podajcie mi jakąś sensowną aukcje z czarnym amorem,tapered,powietrznym, i najlepiej czarnymi goleniami ważącego w przedziale 1500-1600g i kosztującego w przedziale 500-750zł w stanie prawie nowym to pogadamy.

 

 

@MokryxD

Co do napędu

Nigdy nie narzekałem. 2 lata na tej przerzutce xt, bez sprzęgła nigdy nie miałem problemów, łańcuch zawsze napięty, nie uderza o rame. Łańcuch spadł mi z 3 razy w przeciagu 2,5 roku. Raz jak mi gałązka weszła pod suportem i na zębatke, przez co dostała się miedzy zębatke a łańcuch i łańcuch spadł.(reszta to podobne sytuacje) Sam z siebie na dołkach,górkach,korzeniach,drzewach etc nie spadł nigdy.

 

1x10 bez przerzutki z przodu nieoceniony jak się jeździ w duzym błocie. Tak samo tarcze.

 

Kolega na v'kach miał wszystko zalepione wokół hamulców i koła mu się blokowały. Ja sobie elegancko jechałem,tarcze czyściutke, nic sie nie blokowało. 

Na korbie nie miało co zbierać błoto(przerzutka) więc też nie było problemu.

 

 

 

Edytowane przez llancer

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
llancer
Napisano (edytowane)

Tak myślę, czy by jednak nie pojeździć na tej ramie z półroku. Na następny sezon accent ma zrobić ramę Peak Alu pod sztywną ośkę, może będą też opcje o których na PW pisaliśmi, co mi się podobają. Pisali ,że są otwarci na propozycje, a ze sztywna oś będzie prawie na pewno. Może też wkońcu zrobią coś z konstrukcją i malowaniem, bo te oprócz innych kolorów praktyczne designem się nie różni. Peak carbon jest takim ideałem można by rzec. Gdyby zrobili taka samą konstrukcje tylko z alu to biorę odrazu, bo na carbon mnie nie stać.

 

http://accent-bikes.com/sites/default/files/produkty/accent_bike_peak-carbon_0.jpg

Edytowane przez sznib

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
llancer
Napisano (edytowane)

PS. Do albumu na dropbox (link w pierwszym poście) dodałem jeszcze 2 fotki amorka zaraz po wyjeciu z paczki(po kupnie) i dwa pokazujące wagę(prosty blat,waga,w tym wypadku miska(tara była) zeby waga była dokładniejsza i zważone 2 części(akurat był rozebrany) 

Wyszło 1551g, i tego jestem pewny. Inne części ważone w ten sposób miały podobna wagę do wagi katalogowej lub np. tej z ,,rowerowa waga"

 

Można by doliczyć manetkę do wagi całości, ale jako ,że jej nie używam to nie ma sensu dodawać gramów :D

Edytowane przez sznib

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib

Usunąłem offtop o sprzedaży. Tu nie miejsce na takie dyskusje, od tego jest stosowny dział ewentualnie PW.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
schwinn0

Kolorystyka zajefajna

Waga wg mnie odpowiednia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

 

 

Nie sądze, aby 500zł było stratą(mogłem wydać xxx na coś innego.)

W przypadku XMM dla mnie jest. Mam tu głównie na myśli fatalna prace XMMów,ale może akurat ich charakterystyka Ci podpasuje. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
llancer

Nie jeździłem na lepszych, bo mnie na nie nie stać na nie. Miałem kiedys RS Tora pod 26 -pracowała spoko. Recon pod 29 to był dramat. XMM pracuje jak dla mnie bardzo dobrze. Tak jak pisałem, za 500zł moglbym dostać jedynie wazacy 2.2kg klocek który raczej by nie pracował porównywalnie. A jak bym chciał coś pod kolor,powietrznego i lekkiego to musiałbym wydać o wiele,wiele więcej.  Skoro XMM był złym wyborem to prosze o lepsze propozycje . Czarny,powietrzny,ważący jak pisałem mało, sterówka tapered, obojetnie 9/15mm

 

Jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi co sie ma.  Zawsze moge wrzucić z powrotem XCM'a 2,75kg któy praktycznie nie chodzi. Bo przecież xmm to gówno. hehe

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Llancer, bez urazy. Nie chodzi mi o czyjś budżet,ale samą charakterystykę amorka. XMMy są poprostu, jak dla mnie, zbyt progresywne, zbyt tępe, zbyt wrażliwe na niższe temperatury i wymagają częstych serwisów na drogich olejach. Są za to sztywne, lekkie, maja niezły zakres tłumienia i wyglądają całkiem nieźle. Jeździłem na dwóch XMMach i każdy z nich pracował słabo.Stąd moja opinia o straconych pieniądzach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
llancer

W sumie tu masz racje:

Co do temperatur- im cieplej tym lepiej,szybciej działa, jest bardziej wrażliwy na nierówności. w zime jest taki powolny.

Im cieplej jest, tym więcej powietrza potrzebuje w nim, żeby pracował podobnie.

Same golenie dolne po zdjęciu są mega sztywne przy sciskaniu w okolicach ośki.

Wygląd dla mnie Mega.

 

Dla mnie działa Bardzo dobrze jak na pieniądz który wydałem. Waga jest też bardzo dobra. Sztywność również. Nie narzekam, nie mówię ,ze jest to cud techniki. Ale tak jak wcześniej pisałem. Nie było innego wyboru i na razie również nie ma. Zarobie jakiś grosz to może kupie coś ala Reba. na razie musi mi wystarczyć. Pozdrawiam :)

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fw66
Napisano (edytowane)

XMM może i bardziej nadaje się na wyścigi i maratony, niż do codziennej jazdy.

Ale jest lekki, kosztował grosze i do tego projektu idealnie pasuje.

Nie widze problemu.

Za te pieniądze też bym go kupił, i troche pojeździł.

Reby są już nudne  ;)

 

 

Edytowane przez fw66

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
llancer

Nagranie jego pracy zaraz po zalozeniu bez zadnych regulacji,pompowania etc.  14 października 2016

https://youtu.be/N_nccGZOMWM?t=44s

 

Tu podjazd pod górke tego samego dnia

 

A tu najdłuższa czesc tamtego wyjazdu. Jak kogoś interesuje można wyłapać fajne momenty(korzenie etc)

 

Jakość średnia,ale coś tam widać, na kanale jest też film z Recona, Tory, sporo niepublicznych, wiec jak ktoś  by chciał po oglądać to pisać PW.

 

I tak jak wyżej, Nudne nie nudne. Chciałbym mieć rebe, ale albo są białe i trupy, albo drogie :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
fw66
Napisano (edytowane)

Chyba każdy kto składa lekki rower 29", na początku szuka czarnej reby   :)

 

Edytowane przez fw66

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

A jednak sprzedajesz ? Widziałem go chyba na Olx.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
llancer

A co chcesz kupić ? Wystawiłem. Jak ktoś zechce całość to sprzedam. Jak nie to będę dalej jeździł. 

 

Jednak korby slx'a nie kupie bo sprzedający zmienił zdanie co do ceny. Ale jak ktoś był by zainteresowany to PW. Korba praktycznie nowa z zębatką 34t. w dobrej cenie.

 

Ps. Znalazłeś swoją zgubę Nastar ? xD Czy przeglądasz tylko olx'y w poszukiwaniu swojego :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

 

 

Znalazłeś swoją zgubę Nastar ? xD Czy przeglądasz tylko olx'y w poszukiwaniu swojego

 

Ta druga opcja... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
llancer

Rower przytył za sprwą kasety Sunrace MS3 11-40 i łańcuha KMC X10.93

 

Do tego kupilem podkladki pod mostek czerwone-zobaczymy czy zostaną, nowy pancerz czerwony(shimano bardziej krwisty, accent bardziej w wiśnie wpadał,mimo ze kolory bardzo zblizone) Linka przerzutki i przymiar do łańcucha, mierzylem poprzedni, to i 0.75 wpadalo i 1.00   Zobacze na pozostałych łańcuchach jeszcze.

 

A no i 2 bidony 0.75l Accenta Czarno-czerwone <3

 

Obecna waga to 10 520.  Ale wygląd kasety wszystko rekompensuje :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Nastar

Dlaczego wziąłeś MS3 zamiast MX3 ? Ta druga lżejsza.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×