Marcin_SKAT Napisano 6 Maja 2017 Napisano 6 Maja 2017 Hej, Jeżdżę w maratonach MTB i mam dylemat co do wyboru opon do wyścigów. Teren to głównie las różnego rodzaju od ściółki po ubite dukty jak i błoto i podmokła łąka. Pomiędzy odcinkami leśnym mamy również dojazd drogą. Testowałem Smart Sam, Rapid Rob, Race King. I tak RK złapałem 3 razy gumę na 6 wyjazdów, RR całkiem ok ale miałem wrażenie że na ubitym i drodze trochę słabe toczenie, SS ulica, ubity las ok ale na piaskach się obracały. Czytałem trochę o X-Kingach i Smart Sam model 2017 ale sam nie wiem byłoby lepsze. Proszę doradźcie
kipcior Napisano 6 Maja 2017 Napisano 6 Maja 2017 Zobacz na Rocket Ron Evo. Bardzo szybkie i dobre na każde warunki. Podobnie szybkie jak Race King ale trudniej je przebić. Tylko lepiej żebyś coś wygrał, bo bieżnik potrafi się trochę szybko skończyć Smart Sam 2017 mam teraz, dobre na ubity teren ale są wolniejsze szczególnie na błocie.
kipcior Napisano 6 Maja 2017 Napisano 6 Maja 2017 Nigdy nie miałem opon 2.1 więc nie mam porównania. Jakoś podświadomie wolę szerzej. Teraz mam 2.6 ale to się nie nadaje do ścigania, bo za dużo waży choć trakcja jest świetna.
Waza Napisano 6 Maja 2017 Napisano 6 Maja 2017 Tak jak @@kipcior, polecam Rocket Rony Evo do ścigów, chociaż mają podobny bieżnik do Conti X-King to są od nich znacznie bardziej przewidywalne. Patrząc na zastosowanie może powinieneś pomyśleć o klasycznym zestawie: Rocket Ron Evo na przód dla dobrej kontroli kierunku i Racing Ralph Evo na tył dla niskich oporów toczenia i stosunkowo dobrej odporności.
Marcin_SKAT Napisano 6 Maja 2017 Autor Napisano 6 Maja 2017 A co powiecie na Nobby Nic przód i Rocket Ron tył ? i czy warto inwestować w wersję Evo ?
Waza Napisano 6 Maja 2017 Napisano 6 Maja 2017 Nobby Nic na Teren to głównie las różnego rodzaju od ściółki po ubite dukty jak i błoto i podmokła łąka ? W życiu! RaRa i RoRo w zupełności wystarczą.Tak, warto inwestować w wersję Evo, to inna mieszanka gumy niż wersja Performance, bardziej klejąca się o podłoża, a więc bardziej przewidywalna na np. mokrych śliskich korzeniach.
eloo Napisano 6 Maja 2017 Napisano 6 Maja 2017 aktualnie jeżdżę na x-kingach i jestem zadowolony. Większych oporów toczenia od np race kingów poza odcinkami asfaltowymi nie wyczuwam, natomiast przyczepność w terenie i tempo zużycia jest bardzo dobre
Marcin_SKAT Napisano 7 Maja 2017 Autor Napisano 7 Maja 2017 @Maniak ale te x-kingi masz na obu kołach ? Mam jeszcze jedno pytanie, na oponach schwalbe jest oznaczenie front <-> rear czy to oznacza przód i tył roweru. Pytam bo widziałem u kolegi że ma założoną tylna oponę wskazującą front na tył roweru. Chciałbym się upewnić aby dobrze je założyć, w Continental-u jest po prostu pokazany kierunek rotacji OK kierunek opon opisany został w poście. [opony] przeciwne kierunki rotacji opon przedniej i tylnej - dlaczego ?
phoe Napisano 7 Maja 2017 Napisano 7 Maja 2017 Pomyśl o np Michelin Wild Grip'R na przód, a na tył Wild Race'R, Maxxis ma też parę fajnych bieżników gdzie można pokombinować z inną oponą na przodzie i tyle. Na 2017 Michelin wypuścił fajne nowe bieżniki, ale chyba póki co nie osiągalne są jak chodzi o zakup. I jak chcesz uniknąć kapci to koniecznie należy przejść na mleko!
Dokumosa Napisano 7 Maja 2017 Napisano 7 Maja 2017 Rocket Rony snake skin albo x-kingi protection ze wskazaniem na te pierwsze. Na asfalcie tracą bieżnik momentalnie ale w terenie świetnie trzymją.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.