Gruchol Napisano 7 Kwietnia 2017 Napisano 7 Kwietnia 2017 Cześć Wczoraj pierwszy raz wymieniałem linki i pancerze w przerzutkach i w tylnej pojawił się pewien problem. Większość biegów chodzi płynnie jednak w okolicach 5-7 przełożenia z tyłu przy przy 1 kliknięciu przerzutka przeskakuje o 2 biegi. Przy zrzucaniu również przeskakuje o 2. Na odłączonej lince klamkomanetka klika 8 razy a przy podłączone lince już tylko 7. Rower ma przejeżdżone może z 2 miesiące więc wątpię aby przyczyną był zużyty napęd. Niestety nie wiem czy ten problem występował wcześniej bo nie zwróciłem na to nigdy uwagi, wyszło to dopiero gdy regulowałem przerzutke. Co może być przyczyną takich problemów?
Krzychu_P Napisano 8 Kwietnia 2017 Napisano 8 Kwietnia 2017 Brzmi jakbyś za bardzo naciągnął linkę przed przykręceniem do przerzutki i najniższy bieg na klamkomanetce był drugim na kasecie. Blokować skrajny bieg może jeszcze ogranicznik HI-LO. Nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Gruchol Napisano 8 Kwietnia 2017 Autor Napisano 8 Kwietnia 2017 Przerzutce brakuje ostatniego kliknięcia. Widzę na tym wskaźniku który jest bieg, że nie do końca jest przesunięty w prawo. Tak jak by został mu jeszcze jeden bieg do wciśnięcia, ale łańcuch jest już na 9 zębatce. Jak popuszczę bardziej linke to nie wskakuje 1 bieg, a znowu jak delikatnie dokręcę to już przeskakuje. Zawsze mniej więcej w tym samym miejscu.
Gość Napisano 8 Kwietnia 2017 Napisano 8 Kwietnia 2017 Jeżeli manetka działa "na sucho" to nie ma opcji żeby nie działała z wpiętą linką. Ustawiasz manetkę na najwyższym biegu ( u Ciebie 9), baryłkę wkręcasz do oporu a potem odkręcasz +/- 1,5 obrotu żebyś miał pole manewru, naciągasz palcami linkę i dokręcasz. Musi zadziałać. Ważne jest też ustawienie L/H. To o czym piszesz, tak jak ktoś wspominał, wygląda jak za mocno naciągnięta linka.
zekker Napisano 8 Kwietnia 2017 Napisano 8 Kwietnia 2017 Pancerze miałeś gotowe kawałki, czy sam ciąłeś? Upewnij się, że linka swobodnie w nich chodzi, o nic nie haczy. Inna sprawa po co w 2 miesięcznym rowerze zmieniać linki i pancerze? Miałeś jakąś wywrotkę i uszkodziłeś je?
Sobek82 Napisano 8 Kwietnia 2017 Napisano 8 Kwietnia 2017 Klamkomanetkę masz 8 rzędową a kasetę 9 rzędów ?
Gruchol Napisano 8 Kwietnia 2017 Autor Napisano 8 Kwietnia 2017 Inna sprawa po co w 2 miesięcznym rowerze zmieniać linki i pancerze? Miałeś jakąś wywrotkę i uszkodziłeś je? W poprzednim sezonie po jeździe w lesie i pancerz się "załamał" i linka zrobiła w nim dziurę. Nie mam pojęcia jak do tego doszło. Sam byłem zdziwiony że linka zniekształciła druty od pancerza. Klamkomanetkę masz 8 rzędową a kasetę 9 rzędów ? Klamkomanetki mam takie: Deore ST-M530 DUAL CONTROL czyli 3x9, na kasecie nic oprócz napisu SHIMANO nie ma, ale ma 9 rzędów. Ustawiasz manetkę na najwyższym biegu ( u Ciebie 9), baryłkę wkręcasz do oporu a potem odkręcasz +/- 1,5 obrotu żebyś miał pole manewru, naciągasz palcami linkę i dokręcasz. Musi zadziałać. Ważne jest też ustawienie L/H. Regulowałem tak jak napisałeś od początku i cały czas to samo. Możliwe, że jak pożyczyłem rower bratu to coś poprzekręcał w przerzutce, ale do tego się raczej nie przyzna Jest to w sumie bardzo możliwe, bo byłem zdziwiony, że w tamtym roku działało ok, a jak ostatnio ruszyłem pedałami to łańcuch wpadł między kasetę a szprychy - ale z tym już sobie poradziłem. Zauważyłem jeszcze kolejny problem, na największej tarczy z tyłu i najmniejszej z przodu wygląda jak by przerzutka była za blisko kasety - hak podskakuje i cyka. Jak dotknę przerzutki to hak podskakuje jeszcze bardziej.
cervandes Napisano 8 Kwietnia 2017 Napisano 8 Kwietnia 2017 Tak to jest jak się kompletny laik bierze za rozbieranie i składanie maszyny. Podskakuje hak. Weź zaproś kogoś kto już potrafi serwisować rower i tę reanimację po swoich kręceniach pozwól wykonać osobie obeznanej. Obserwuj, w przyszłości będzie łatwiej. Hak to element przykręcany na sztywno do ramy, wymienny element do którego przykręca się przerzutkę. Gdzie więc on niby "skacze"? Anegdotka mi się przypomniała, jak mój wujek zapytał się mojego ojca w latach '80: "pokaż mi który to jest ten gaźnik a ja już go sobie wyreguluję".
Gruchol Napisano 8 Kwietnia 2017 Autor Napisano 8 Kwietnia 2017 Weź zaproś kogoś kto już potrafi serwisować rower i tę reanimację po swoich kręceniach pozwól wykonać osobie obeznanej. Obserwuj, w przyszłości będzie łatwiej. Jest mnóstwo filmów instruktażowych na internecie. Z tym "podskakiwaniem" już sobie poradziłem. Odkręciłem jeszcze bardziej śrubkę regulującą kąt opasania łańcucha. Został jeszcze ten problem z przeskakującymi biegami.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.