Kamgro Napisano 3 Kwietnia 2017 Napisano 3 Kwietnia 2017 Witam, Dziś postanowiłem pierwszy raz wymienić pancerze i linki w przedniej i tylnej przerzutce. Problem polega na tym, że przerzutka nie reaguje na kręcenie śrubkami od wychylenia wózka. Mogę je wkręcić na maxa czy też wykręcić i nic się nie dzieje. Nie ważne czy robię to na największej tarczy czy najmniejszej. Na odpiętej lince jest to samo. Jak już podepnę linkę to przerzutka chodzi straasznie ciężko. Linkę napręża na maxa, lecz po zrzuceniu po prostu wisi. Posiadam klamkomanetki ST-M530 (Dual Controle) a przerzutka to FD-M531.
LukaszNN Napisano 3 Kwietnia 2017 Napisano 3 Kwietnia 2017 https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=regulacja+przedniej+przerzutki&*
Kamgro Napisano 3 Kwietnia 2017 Autor Napisano 3 Kwietnia 2017 Przejrzałem i obejrzałem większość tego typu artykułów na internecie. Jednak nigdzie nie ma rozwiązania dlaczego przerzutka nie reaguje na wkręcanie i odkręcanie śrubek.
Piter233 Napisano 3 Kwietnia 2017 Napisano 3 Kwietnia 2017 Reaguje tylko wtedy gdy jest w skrajnej pozycji. Bez przypiętej linki będzie reagować tylko na śrubkę L. W przypadku śruby h różnicę będziesz widział gdy wrzucisz 3 bieg i będziesz chciał tak jakby wrzucić następny, wtedy zobaczysz czy przerzutka przesuwa się jeszcze dalej.
Witboj Napisano 3 Kwietnia 2017 Napisano 3 Kwietnia 2017 Pochyl się, albo najlepiej zdejmij przerzutkę i po prostu przypatrz się jak to działa. Po prostu śrubka podpiera się w innym miejscu pałąkowatej prowadnicy. W pewnym zakresie kręcenie śrubką coś daje ale potem już nic bo po prostu śrubka wisi nad prowadnicą. Jak już poprzednik zauważył każda śrubka działa tylko w jednym położeniu dlatego jak jesteś na tarczy L to wydaje się, że nie działa śrubka H i odwrotnie. Gdyby coś było nie tak (np. zerwany gwint) to by śrubka się nie wkręcała i nie wykręcała.
render Napisano 4 Kwietnia 2017 Napisano 4 Kwietnia 2017 Odepnij linkę zluzuj śrubki regulacyjne i zobacz ręką jak pracuje wózek przerzutki
KrisK Napisano 4 Kwietnia 2017 Napisano 4 Kwietnia 2017 Problem polega na tym, że przerzutka nie reaguje na kręcenie śrubkami od wychylenia wózka. Bo one nie służą do regulacji przerzutki... W sumie nie potrzebnie je ruszałeś jeśli miałeś przed wymianą dobrze ustawioną przerzutkę. Te śruby mówiąc kolokwialnie tylko regulują zakres ruchu. "przerzutkę" regulujesz napięciem linki. Wstępnie robisz to oczywiście przykręcając linkę z odpowiednim napięciem potem śruba przy manetce. Może pooglądaj filmiki nie tyle o regulacji co o wymianie linek.
Kamgro Napisano 4 Kwietnia 2017 Autor Napisano 4 Kwietnia 2017 Od zawsze miałem problem z tą przerzutką. A dobrałem się do tych śrubek bo na każdym biegu łańcuch ocierał. Idę kombinować dalej bo odpuściłem na chwilę przednią przerzutkę i zająłem się tylną. Tragedia.. na dużej zębatce kółeczko podskakuje tak jak by było za blisko kasety i pomiędzy środkowymi biegami czasami zrzucają albo wrzucają się 2 biegi na raz. W dodatku przy zrzucaniu z dużych zębatek na małe jest taki dziwny metaliczny dźwięk (jakby lekkie puknięcie w dzwonek rowerowy). Co do filmów to obejrzałem tego pełno, tylko albo ja jestem jakiś inny i nie potrafię tego wyregulować albo coś mam z tymi przerzutkami nie tak. Na filmach są zazwyczaj rowery nowe, wstępnie już wyregulowane.
KrisK Napisano 4 Kwietnia 2017 Napisano 4 Kwietnia 2017 @@Kamgro, Dla tego proponowałem filmy o wymianie. Sa tez niezłe książki o naprawie roweru. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie jak to działa i co do czego służy. To Co mogę Ci na szybko polecić to odpięcie linki przerzutki i ustawienie śrub tak żeby nie dawały oporu. Potem założyć linkę i ustawić ją tak żeby biegi się prawidłowo zmieniały. Potem ustawienie śrub tak żeby łańcucha Ci ne zrzucało i nic nie ocierało. Wstępne napięcie linek jest istotne. Od zawsze miałem problem z tą przerzutką. A może ona jest nie prawidło założona? Mam jeszcze jedną radę... Wiem niepopularną i nie lubianą ale zaryzykuję. Podjedź do jakiegoś serwisu daj im zarobić. Oni też muszą wykarmić rodziny Jak trafisz na fajny serwis to może nawet pokażą Ci jak to sie robi. A przy okazji zweryfikują czy aby nie masz jakiegoś większego problemu który wyklucza regulację.
Kamgro Napisano 4 Kwietnia 2017 Autor Napisano 4 Kwietnia 2017 Gdyby u mnie w mieście było by to takie łatwe :/ No nic, na dzisiaj sobie odpuszczam, jak nic nie wymyślę to tak jak piszesz - zamówię jakąś książkę. W mojej okolicy są 3 serwisy. W jednym w pod koniec lutego chcieli mnie zapisać na 31 marca, drugi zamknięty bo właściciel chory a w trzecim jak mi wyregulował manetki to prędzej bym sobie palce połamał niż bieg wrzucił. Dlatego chciałbym się sam nauczyć chociażby tej regulacji. Dzięki za starania.
steve69 Napisano 4 Kwietnia 2017 Napisano 4 Kwietnia 2017 Może to coś pomoże: http://rowery.zbooy.pl/przerzup.htmlhttp://rowery.zbooy.pl/sprzet.html -- Pozdrawiam.
KrisK Napisano 4 Kwietnia 2017 Napisano 4 Kwietnia 2017 i to prędzej bym sobie palce połamał niż bieg wrzucił. To jest dziwne zjawisko. Zrób to według tego co podał steve69 i zobacz czy jest ok. A z książek to https://www.forumrowerowe.org/topic/17493-ksiazkazinn-i-sztuka-serwisowania-roweru-gorskiego/ ta chyba będzie dobra
Kamgro Napisano 4 Kwietnia 2017 Autor Napisano 4 Kwietnia 2017 Zrobiłem to tak jak na zdjęciu: http://screenshot.sh/m3mm8j0g6507k Mała zębatka nie trze o nic, średnia już tak zaczyna lekko trzeć a na ostatniej łańcuch się klinuje (można ruszać pedałami ale dosyć topornie) Zastanawiam się czy nie podnieść jeszcze wyżej bo moja korba ma 42 ząbki na największej a przerzutka 44. Co o tym myślicie? Z tego co widziałem też na filmikach to jak się kręciło śrubką L albo H to przerzutka płynnie się przesuwała - u mnie na odkręconej śrubce nic się nie przesuwa, ale za to robi się duży luz a na przykręconej już tego luzu nie ma. Oznacza to, że coś mam zepsute?
LukaszNN Napisano 4 Kwietnia 2017 Napisano 4 Kwietnia 2017 Kamgro nie umiesz wyregulować przerzutki, jak przeczytałeś tyle poradników i nadal nie potrafisz idź do serwisu zanim coś popsujesz naprawdę, zapłać parę groszy i masz po problemie
Kamgro Napisano 4 Kwietnia 2017 Autor Napisano 4 Kwietnia 2017 Przeczytaj kilka postów wyżej gdzie napisałem o sytuacji z serwisami w moim mieście. Jedyny któremu ufam jest od tygodnia zamknięty z powodu choroby. Jak coś zepsuje na poważnie to kupię nowe. Nie jestem skąpcem co nie da zarobić serwisowi, tylko w tych co byłem żaden nie zrobił mi nic porządnie.
LukaszNN Napisano 4 Kwietnia 2017 Napisano 4 Kwietnia 2017 W takim razie obejrzyj sobie i poczytaj np. to https://roweroweporady.pl/jak-wyregulowac-przednia-przerzutke/ i robisz wszystko krok po kroku jak kolega radzi. Prościej wytłumaczyć nie idzie. I zwróć uwagę do czego służą śrubki H i L bo widzę, że nie masz o tym pojęcia. Bez pośpiech, bez parcia na spokojnie krok po kroku. Różne elementy czasami zatrudniają w serwisach ale bez przesady, z regulacją przerzutek powinni sobie poradzić chyba, że to warzywny a nie serwis rowerowy
KrisK Napisano 4 Kwietnia 2017 Napisano 4 Kwietnia 2017 Ten film z którego dałeś link to jakiś dziwny gosc pokazuje jedno mówi o drógim a robi trzecie... Tu https://www.youtube.com/watch?v=GLAFCV_eFow masz film na którym gość na spokojnie pokazuje krok po kroku co jak i co się dzieje jak się czymś rusza. Jak po obejrzeniu tego nie uda Ci się to albo masz tam jakiegoś poważnego trupa albo nie masz ręki do tej roboty Powodzenia.
Kamgro Napisano 4 Kwietnia 2017 Autor Napisano 4 Kwietnia 2017 W momencie gdy dokręca tą śrubkę to przerzutka się przesuwa tak? U mnie podczas kręcenia tymi śrubami przerzutka ani drgnie. Jak ją odkręcam to luzuje się a jak dokręcam to już ani drgnie. Nic się u mnie nie przemieszcza tak jak na filmie.
LukaszNN Napisano 4 Kwietnia 2017 Napisano 4 Kwietnia 2017 Nadal nie rozumiesz po co one są. Jak już zauważyłeś przerzutka pracuje na boki, lewo-prawo tak? I te śruby są tylko po to, żeby ustawić do jakiego punktu maksymalnie ma dojeżdżać w lewo i prawo, takie krańcówki, ograniczniki, żeby łańcuch jednocześnie nie spadał z korby z lewej i prawej strony ale jednocześnie nie mogą być za bardzo "wkręcone", żeby przerzutka mógła bez problemu dojechać na skrajnie lewy i skrajnie prawy tryb. Z lewej strony ustawia się L a z prawej H. Rozumiesz? Żeby zobaczyć jak to działa zdejmij linkę i pokręć śrubką L pantograf powinien się delikatnie poruszać przy wkręcaniu w prawo a wykręcaniu w lewo
Kamgro Napisano 5 Kwietnia 2017 Autor Napisano 5 Kwietnia 2017 Ok, już wszystko rozumiem. Tak jak myślałem problem nie jest ze mną tylko z przerzutką i korbą. Korba jest 42-32-24T a przerzutka 44/48T czyli nie zgadza się pojemność. Czyli muszę zamówić nową przerzutkę?
LukaszNN Napisano 5 Kwietnia 2017 Napisano 5 Kwietnia 2017 Nie. Współpracuje z największymi blatami 44 i 48T to nie pojemność przerzutki. Pojemność całkowita twojej to 22T wszystko jest git
Mod Team Puklus Napisano 5 Kwietnia 2017 Mod Team Napisano 5 Kwietnia 2017 Wg mej wiedzy przerzutka ma 22t a korba ma 18t ... troszkę słabo
Witboj Napisano 5 Kwietnia 2017 Napisano 5 Kwietnia 2017 Tak, przerzutka powinna być inna, bo liczy się nie tylko poemność całkowita ale także różnica zębów między średnim a największym blatem. Twoja ma 12T a przy tej korbie potrzebna jest 10T (Min. difference between top and intermediate). Twoja przerzutka ma współpracować z: 44-32-22T, 48-36-26T czyli jak widzisz zawsze 12T
Kamgro Napisano 5 Kwietnia 2017 Autor Napisano 5 Kwietnia 2017 Szkoda :/ W takim razie lepiej kupić używanego SLX lub XT czy nową Deorkę? Z tego co wyczytałem to przednie przerzutki nie łapią szybko luzów. Mam na oku taką przerzutkę: Deore XT FD-M780 Nada się ona pod Dual Controle i będzie kompatybilna z FC-M552? Największa zębatka się zgadza, pojemność też - niestety nie wiem czy będzie kompatybilna z 9 rzędową kasetą. Jest szansa, że ten XT będzie chodził lżej od mojej aktualnej Deore?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.