Skocz do zawartości

[przerzutka] Przednia przerzutka nie reaguje na regulacje.


Kamgro

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Dziś postanowiłem pierwszy raz wymienić pancerze i linki w przedniej i tylnej przerzutce.

Problem polega na tym, że przerzutka nie reaguje na kręcenie śrubkami od wychylenia wózka. 

Mogę je wkręcić na maxa czy też wykręcić i nic się nie dzieje. 

Nie ważne czy robię to na największej tarczy czy najmniejszej. Na odpiętej lince jest to samo.

Jak już podepnę linkę to przerzutka chodzi straasznie ciężko. Linkę napręża na maxa, lecz po zrzuceniu po prostu wisi. 

Posiadam klamkomanetki ST-M530 (Dual Controle) a przerzutka to FD-M531.

Napisano

Przejrzałem i obejrzałem większość tego typu artykułów na internecie.

Jednak nigdzie nie ma rozwiązania dlaczego przerzutka nie reaguje na wkręcanie i odkręcanie śrubek. 

Napisano

Reaguje tylko wtedy gdy jest w skrajnej pozycji. Bez przypiętej linki będzie reagować tylko na śrubkę L. W przypadku śruby h różnicę będziesz widział gdy wrzucisz 3 bieg i będziesz chciał tak jakby wrzucić następny, wtedy zobaczysz czy przerzutka przesuwa się jeszcze dalej.

Napisano

Pochyl się, albo najlepiej zdejmij przerzutkę i po prostu przypatrz się jak to działa. Po prostu śrubka podpiera się w innym miejscu pałąkowatej prowadnicy. W pewnym zakresie kręcenie śrubką coś daje ale potem już nic bo po prostu śrubka wisi nad prowadnicą. Jak już poprzednik zauważył każda śrubka działa tylko w jednym położeniu dlatego jak jesteś na tarczy L to wydaje się, że nie działa śrubka H i odwrotnie.

 

Gdyby coś było nie tak (np. zerwany gwint) to by śrubka się nie wkręcała i nie wykręcała.

Napisano

 

 

  W dniu 3.04.2017 o 17:23, Kamgro napisał:
Problem polega na tym, że przerzutka nie reaguje na kręcenie śrubkami od wychylenia wózka.

 

Bo one nie służą do regulacji przerzutki...  

W sumie nie potrzebnie je ruszałeś jeśli miałeś przed wymianą dobrze ustawioną przerzutkę. Te śruby mówiąc kolokwialnie tylko regulują zakres ruchu.

"przerzutkę" regulujesz napięciem linki. Wstępnie robisz to oczywiście przykręcając linkę z odpowiednim napięciem potem śruba przy manetce.

 

Może pooglądaj filmiki nie tyle o regulacji co o wymianie linek.

 

Napisano

Od zawsze miałem problem z tą przerzutką. A dobrałem się do tych śrubek bo na każdym biegu łańcuch ocierał. 

Idę kombinować dalej bo odpuściłem na chwilę przednią przerzutkę i zająłem się tylną. 

Tragedia.. na dużej zębatce kółeczko podskakuje tak jak by było za blisko kasety i pomiędzy środkowymi biegami czasami zrzucają albo wrzucają się 2 biegi na raz. 

W dodatku przy zrzucaniu z dużych zębatek na małe jest taki dziwny metaliczny dźwięk (jakby lekkie puknięcie w dzwonek rowerowy). 

 

Co do filmów to obejrzałem tego pełno, tylko albo ja jestem jakiś inny i nie potrafię tego wyregulować albo coś mam z tymi przerzutkami nie tak. 

Na filmach są zazwyczaj rowery nowe, wstępnie już wyregulowane. 

 

Napisano

@@Kamgro, Dla tego proponowałem filmy o wymianie.

Sa tez niezłe książki o naprawie roweru. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie jak to działa i co do czego służy.

 

To Co mogę Ci na szybko polecić to odpięcie linki przerzutki i ustawienie śrub tak żeby nie dawały oporu.

Potem założyć linkę i ustawić ją tak żeby biegi się prawidłowo zmieniały.  Potem ustawienie śrub tak żeby łańcucha Ci ne zrzucało i nic nie ocierało.

Wstępne napięcie linek jest istotne.

 

 

 

  W dniu 4.04.2017 o 11:40, Kamgro napisał:
Od zawsze miałem problem z tą przerzutką.

A może ona jest nie prawidło założona? 

 

Mam jeszcze jedną radę...

Wiem niepopularną i nie lubianą ale zaryzykuję.

Podjedź do jakiegoś serwisu daj im zarobić.  Oni też muszą wykarmić rodziny

Jak trafisz na fajny serwis to może nawet pokażą Ci jak to sie robi. A przy okazji zweryfikują czy aby nie masz jakiegoś większego problemu który wyklucza regulację.

 

 

 

 

Napisano

Gdyby u mnie w mieście było by to takie łatwe :/ 

No nic, na dzisiaj sobie odpuszczam, jak nic nie wymyślę to tak jak piszesz - zamówię jakąś książkę. 

W mojej okolicy są 3 serwisy. W jednym w pod koniec lutego chcieli mnie zapisać na 31 marca, drugi zamknięty bo właściciel chory a w trzecim jak mi wyregulował manetki to prędzej bym sobie palce połamał niż bieg wrzucił. 

Dlatego chciałbym się sam nauczyć chociażby tej regulacji. 

 

Dzięki za starania. 

 

 

Napisano

Zrobiłem to tak jak na zdjęciu: 

 

http://screenshot.sh/m3mm8j0g6507k

 

Mała zębatka nie trze o nic, średnia już tak zaczyna lekko trzeć a na ostatniej łańcuch się klinuje (można ruszać pedałami ale dosyć topornie) 

 

Zastanawiam się czy nie podnieść jeszcze wyżej bo moja korba ma 42 ząbki na największej a przerzutka 44.

Co o tym myślicie?


Z tego co widziałem też na filmikach to jak się kręciło śrubką L albo H to przerzutka płynnie się przesuwała - u mnie na odkręconej śrubce nic się nie przesuwa, ale za to robi się duży luz a na przykręconej już tego luzu nie ma. Oznacza to, że coś mam zepsute?

Napisano

Kamgro nie umiesz wyregulować przerzutki, jak przeczytałeś tyle poradników i nadal nie potrafisz idź do serwisu zanim coś popsujesz naprawdę, zapłać parę groszy i masz po problemie

Napisano

Przeczytaj kilka postów wyżej gdzie napisałem o sytuacji z serwisami w moim mieście. 

Jedyny któremu ufam jest od tygodnia zamknięty z powodu choroby.

 

Jak coś zepsuje na poważnie to kupię nowe. Nie jestem skąpcem co nie da zarobić serwisowi, tylko w tych co byłem żaden nie zrobił mi nic porządnie.

Napisano

W takim razie obejrzyj sobie i poczytaj np. to https://roweroweporady.pl/jak-wyregulowac-przednia-przerzutke/ i robisz wszystko krok po kroku jak kolega radzi. Prościej wytłumaczyć nie idzie. I zwróć uwagę do czego służą śrubki H i L bo widzę, że nie masz o tym pojęcia. Bez pośpiech, bez parcia na spokojnie krok po kroku.

 

Różne elementy czasami zatrudniają w serwisach ale bez przesady, z regulacją przerzutek powinni sobie poradzić chyba, że to warzywny a nie serwis rowerowy :thumbsup:

Napisano

Ten film z którego dałeś link to jakiś dziwny gosc pokazuje jedno mówi o drógim a robi trzecie...

 

Tu  https://www.youtube.com/watch?v=GLAFCV_eFow masz film na którym gość na spokojnie pokazuje krok po kroku co jak i co się dzieje jak się czymś rusza.

Jak po obejrzeniu tego nie uda Ci się to albo masz tam jakiegoś poważnego trupa albo nie masz ręki do tej roboty ;)

Powodzenia.

Napisano

 

W momencie gdy dokręca tą śrubkę to przerzutka się przesuwa tak?

U mnie podczas kręcenia tymi śrubami przerzutka ani drgnie. Jak ją odkręcam to luzuje się a jak dokręcam to już ani drgnie. 

Nic się u mnie nie przemieszcza tak jak na filmie. 

Napisano

Nadal nie rozumiesz po co one są. Jak już zauważyłeś przerzutka pracuje na boki, lewo-prawo tak? I te śruby są tylko po to, żeby ustawić do jakiego punktu maksymalnie ma dojeżdżać w lewo i prawo, takie krańcówki, ograniczniki, żeby łańcuch jednocześnie nie spadał z korby z lewej i prawej strony ale jednocześnie nie mogą być za bardzo "wkręcone", żeby przerzutka mógła bez problemu dojechać na skrajnie lewy i skrajnie prawy tryb. Z lewej strony ustawia się L a z prawej H. Rozumiesz? 

 

Żeby zobaczyć jak to działa zdejmij linkę i pokręć śrubką L pantograf powinien się delikatnie poruszać przy wkręcaniu w prawo a wykręcaniu w lewo

Napisano

Ok, już wszystko rozumiem.

Tak jak myślałem problem nie jest ze mną tylko z przerzutką i korbą. 

Korba jest 42-32-24T a przerzutka 44/48T czyli nie zgadza się pojemność.

Czyli muszę zamówić nową przerzutkę?

Napisano

Tak, przerzutka powinna być inna, bo liczy się nie tylko poemność całkowita ale także różnica zębów między średnim a największym blatem. 

 

Twoja ma 12T a przy tej korbie potrzebna jest 10T (Min. difference between top and intermediate).

 

Twoja przerzutka ma współpracować z:

 

44-32-22T, 48-36-26T czyli jak widzisz zawsze 12T

Napisano

Szkoda :/

W takim razie lepiej kupić używanego SLX lub XT czy nową Deorkę?

Z tego co wyczytałem to przednie przerzutki nie łapią szybko luzów. 


Mam na oku taką przerzutkę: Deore XT FD-M780

Nada się ona pod Dual Controle i będzie kompatybilna z FC-M552?

 

Największa zębatka się zgadza, pojemność też - niestety nie wiem czy będzie kompatybilna z 9 rzędową kasetą. 

Jest szansa, że ten XT będzie chodził lżej od mojej aktualnej Deore?

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.