Skocz do zawartości

[Szybkość] Jak szybciej jeździć ? Zwiększenie średniej.


Umpero

Rekomendowane odpowiedzi

Więc jeżeli się obawiasz plastikowej tulei w m520, to może pomyśl o m540:

 

Chyba nie czytales od poczatku... ;-)

od poczatku tej strony nawet coby za daleko nie siegac/szukac ;-)

 

Cena M540 vs M520 to sa jakies jajca, wolałbym 2 komplety M520.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem  :no:

 

Aaa, teraz po Twojej edycie rozumiem. Czy ja wiem, czy jajca? To kwestia osobistego wyboru i zasobności portfela, każdy z nas postępuje wg. własnego uznania, jeżeli ktoś chce mieć m540, m8000 czy XTR to mu wolno. A co do m520 to przecież dwukrotnie pisałem że to dobre pedały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już tłumacze ;-)

1. Wiem dobrze na czym polega roznica miedzy m520 vs 540 vs m8020 bo pisalem o tym wczesniej (zanim pojawila sie Twoja rada o kupnie M540) ;-)

2. M540 roznia sie od M520 tylko ta tulejka z różnic znaczących.... Ich cena jest DZIWNA. żeby ten 540  sam w sobie oferiowal cos wiecej do jazdy, np jakas roznica w podparcu dla buta, ale nic takiego nie ma. Wiec na moje kupowanie M540 jest bez sensu. Lepiej kupic 2 pary M520 na pewno sie na tych 2 parach pojezdzi dluzej, a i komplety blokow będą dwa.

 

Cena M80x0 sklepowa, też jest dziwnie wysoka porownujac różnice...ale ok tam, widac (i czuć w moim przypadku) ze pedłą jest lepszy do jazdy, I te moje M8020 moglem kupic nawet u jakiegos Jasinskiego bo cos kolo 200pln placilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no to tak, temat znacznie się rozwija, ale juz jest pomysł na kręcenie (po 1 stronie wątku), sprzęt też juz zebrany, teraz autor  powinien tu opisywać swój progres i wrażenia ;-))  juz przechodzę w stan śledzenia.  ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

2. M540 roznia sie od M520 tylko ta tulejka z różnic znaczących.... Ich cena jest DZIWNA. żeby ten 540  sam w sobie oferiowal cos wiecej do jazdy, np jakas roznica w podparcu dla buta, ale nic takiego nie ma. Wiec na moje kupowanie M540 jest bez sensu. Lepiej kupic 2 pary M520 na pewno sie na tych 2 parach pojezdzi dluzej, a i komplety blokow będą dwa.

Dla tego ja zaproponowałem pedały XLC, bo zapominasz o jednej istotnej wadzie pedałów Shimano, one mają zwykłe kulki i mikro konusy, które szlag trafia pod dość szybkim czasie. Kiedyś rozkręcałem idealnie jeszcze chodzące i okazało się, że konusy mają już wżery, a weź teraz dostań nowy. XLC poza niższą wagą można kupić w wersji z łożyskami maszynowymi (S04). Inną opcją moim zdaniem to już Cranki (ok. 200zł) lub Xpedo (Force 3/4) a niekoniecznie XT, które nie wiem czy mają łożyska maszynowe czy też mikro konusy, a z pewnością są droższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pedałów XLC to czytałem sporo negatywnych opinii o nich.

Szczególnie o kasowaniu luzów --> LINK

 

Zdjąłem jeden pedał platformowy i waży on 470 gram. M520 ważą 380 gram.

Także na parze mam -180 gram więc generalnie pozytywnie.

 

Mam natomiast problem z odkręceniem prawego pedała. Siedzi skubany i nie chce drgnąć. Poczekam na żonkę. Jak przyjdzie to przytrzyma mi z jednej strony to będę mógł się lepiej zaprzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam natomiast problem z odkręceniem prawego pedała. Siedzi skubany i nie chce drgnąć.

Tam jest odwrotny gwint ;)

 

 

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

 

 

Tam jest odwrotny gwint ;)Krec w odwrotna strone co odkrecales prawy.

 

 

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

 

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co do pedałów XLC to czytałem sporo negatywnych opinii o nich. Szczególnie o kasowaniu luzów --> LINK

Tak, tak, dla tego pisze o modelach na łożyskach maszynowych a nie konusach i właśnie tym upierdliwym kasowaniem luzów, które występuje także w SPD Shimano.

 

PS. Do tego kasowania potrzebny jest spec. klucz rurowy, oryginał jest bardzo drogi (+200zł), ale można dorobić samemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś Ci się rachuby pomyliły, waga 2 szt 520 to 380g, więc zysk będzie większy i wyniesie 560 g.

 

Jeszcze lepiej... waga pokazywała mi wagę pedałów w funtach.

Zmieniłem na gramy i różnica to jakieś 40 gram na parze.

 

Pedały już się wygrzewają na szafeczce.

Teraz tylko czekam na  buciory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przejechalem w m520-tkach ponad 20kkm i do tej pory nie wiem co to luzy.

 

Zdarzaja sie, nie ma co zaklinac rzeczywistosci, kasowalem juz 3x na przestrzeni ostatnich 16tys km  z tego co pamietam w 3 roznych modelach, ale tez nie powiem żeby to bylo jakieś upierdliwe jak robi sie to raz na ...2 lata ? ;-))  czesciej centruje/wymieniam koła ;-))

No i tak:

1 M520 po ok 8tys uzywanych calosezonowo  kasowalem luz w obu

2 M8020 kasowalem po 3 tys ;-)) (uzywam ich w uszosowionej przelajce, w czystych warunkach, zaskakujace, bo wygladaja jak nowe, zero gleb slzifów) po nastepnych 3tys nic sie nie pojawiło.

3 A530 kasowalem raz w prawym, pojawił sie po glebie i szlifie tego pedału o asfalt.

 


Jescze jedna rzecz, przypomniało mi się, iż mam w "smieciach" jeden m520 w ktorym pekła metalowa czesc tego uchwytu blokow SPD, ta na ktorej opiera sie czesc ruchoma dociskana przez sprężyny. Ten metalowy jezyk pekł i ... tyle go widziano ;-))  Jak raz ta czesc chyab jest wspolna i identyko dla modeli conajmniej do XT wlacznie. A


jeszcze obserwacje mam takie, ze jesli luzy kasujemy na biezaco mniej wiecej, gdy sa one niewielkie, to pedal potrafi sie cieszyć długim życiem i krecic sie gładko przez wiele kkmów

olewanie luzów, prowadzi do tego że luz mozna skasowac, ale przy obrotach pedałów pojawiaja sie "grudy", obroty nie sa płynne....Pewnie Hameryki nie odkryłem ale... jak juz jedziemy w tym temacie tak szeroko ;-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy nabytek :D

 

68715188752935691974.jpg

Pani żona pewnie w siódmym niebie. Moja się że mnie śmieje, że mam więcej butów rowerowych niż cywilnych...

 

Co do żon, od momentu gdy mnie zobaczyła w sklepie rowerowym podczas przymiarki do szosy, nie ma serca wypominanać mi tych "drobnych przyjemności".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała podpowiedź odnośnie pedałów. Fabrycznie u Shimano sprężyny regulujące naciąg są mocno napięte, czasem na maksa. Na początek, dla zapoznania się z wpinaniem i wypinaniem espedów warto ustawić nieduże napięcie sprężyn, ale nie za małe żeby nie następowało niekontrolowane wypinanie podczas jazdy. Można to zrobić precyzyjnie, ponieważ obracając imbusem sprężyny naciągu słyszymy charakterystyczne kliknięcia. Najlepiej zwolnić wszystkie sprężyny na zero, a następnie każdą napiąć o taką samą ilość kliknięć, np. 5. Po jakimś czasie sam ustawisz sobie twardość wpinania/wypinania która będzie dla Ciebie wygodna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SPD jak podniesie prędkość to bardzo niewiele, przy rozpędzaniu się przydaje trzymanie gdy ciągniemy nogę w górę, podobnie krótkie i dynamiczne podjazdy na stojąco. SPD to przede wszystkim bezpieczeństwo, nie spadamy z pedałów podczas wybojów, jakiegoś nagłego wpadnięcia w dziurę itp, pedały nas trzymają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wzrośnie, a początkujący nie będzie nawet w stanie dłużej niż kilkanaście obrotów korbą pedałować ciągnąc do góry. Na to potrzeba czasu. Podstawa to jak Arni220 napisał: przede wszystkim pewne trzymanie i dynamiczne kręcenie na stojąco.

 

Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...