Skocz do zawartości
Lukasz28

[rower górski] rama 19 cali - renowacja

Rekomendowane odpowiedzi

Lukasz28

Witam,

 

chciałbym odnowić stary rower do, którego mam ogromny sentyment.

Jest to rower, który mam przez całe życie i bardzo dużo z nim przeżyłem. Nie chce kupować nowego, chciałbym zainwestować właśnie w ten stary rower. Niestety kompletnie nie znam się na tym ale mam ogromne chęci.

Drodzy forumowicze bardzo proszę o porady od czego zacząć oraz sugestię ile to wszystko może kosztować.

 

http://i67.tinypic.com/2u6nqr9.jpg

http://i67.tinypic.com/33vj147.jpg

http://i63.tinypic.com/imijv7.jpg

http://i66.tinypic.com/2ibkpw4.jpg

 

Wrzucam też kilka zdjęć aby lepiej zobrazować sytuację.

 

Chciałbym wymienić:

 

- przerzutki

- kierownicę

- koła

- polakierować ramę na ciemno granatowy kolor metaliczny

- hamulce

 

Praktycznie wszystko co trzeba aby rower wyglądał na nowy i przede wszystkim dobrze się prowadził.

Rama jest górska o wymiarze CT 48 cm czyli pewnie 19 cali...Rower jest typowo górski ale chciałbym ukierunkować go na szosę. Czyli pewnie zupełnie inne koła itd...

 

Proszę o konkretne porady w jaki osprzęt zainwestować oraz jak go założyć.

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Zacząć trzeba od tego jaki masz budżet ?Potem sprawdziłbym w okolicznych warsztatach lakierniczych ile będzie kosztowało lakierowanie ramy i widelca.Reszta będzie kosztowała w zależności od klasy osprzętu od 500 w górę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lukasz28

Zacząć trzeba od tego jaki masz budżet ?Potem sprawdziłbym w okolicznych warsztatach lakierniczych ile będzie kosztowało lakierowanie ramy i widelca.Reszta będzie kosztowała w zależności od klasy osprzętu od 500 w górę

Tak do 500 zł chciałbym się zamknąć z tematem. Szczerze mówiąc to nie wiem co w ogóle należałoby wymienić aby polepszyć jakość jazdy tym rowerem. Jedyne co nie funkcjonuje to przerzutki (zacinają się i niektóre przełożenia w ogóle nie wskakują).

 

Pytanie jakie konkretne przerzutki pasują do tego roweru?

 

Czy jest konieczna wymiana piasty? Jakie koła będą najlepsze do tej ramy...Mam pełno pytań i wątpliwości od czego zacząć i jak sobie później poradzić z wymianą....

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Połowę z budżetu może pochłonąć lakierowanie.Na problemy z działaniem przerzutek może pomóc wyczyszczenie ich oraz wymiana pancerzy i linek.Koła z wolnobiegiem,do tego nowy łańcuch,opony i dętki,to najtaniej licząc 250 zł

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lukasz28

Rozumiem, tylko najgorsze jest to, że nie wiem o jakich konkretnie parametrach zakupić te linki, pancerze itd itp...

Patrząc na zdjęcia tego roweru jakie kroki najlepiej jest poczynić?

 

Zaciski hamulcowe chyba też bym musiał wymienić bo od 20 lat nie były wymieniane a jest to rower, który dostałem na komunię i mam wyjątkowy sentyment do niego...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Naprawdę chcesz jeździć rowerem który dostałeś na komunię?Rower chyba nie urósł razem z Tobą?Jeśli masz do niego sentyment,to go wyczyść i powieś na ścianie,ale jazdę sobie odpuść

Edit.

Wymiar ramy jest podany.Faktycznie chyba z Tobą urósł :laugh:

Edytowane przez Tatanka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lukasz28

Naprawdę chcesz jeździć rowerem który dostałeś na komunię?Rower chyba nie urósł razem z Tobą?Jeśli masz do niego sentyment,to go wyczyść i powieś na ścianie,ale jazdę sobie odpuść

Edit.

Wymiar ramy jest podany.Faktycznie chyba z Tobą urósł :laugh:

 

Już wtedy byłem wysoki i taki zostałem :D serio wymiar ramy jest 19 cali.

Tak postanowiłem i chce coś z tym rowerem zrobić...chce żeby się wyróżniał i dobrze jeździł bo ma swoją historię.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

http://allegro.pl/unex-zestaw-linek-i-pancerzy-do-hamulcow-mtb-i6647286685.html

http://allegro.pl/unex-zestaw-linek-i-pancerzy-przerzutki-mtb-szosa-i6568119698.html

Docinasz na wymiar starych i zakładasz.

Jest szansa że wymiana linek i pancerzy,oraz wyczyszczenie przerzutek oraz ich regulacja pomoże.Ale zorientuj się w kosztach lakierowania,bo całość może przekroczyć budżet.

Edytowane przez Tatanka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lukasz28

Dzięki doceniam pomoc.

 

Co jeszcze może poprawić jakość jazdy?

 

Zastanawiam się również jakie koła będą najlepsze do tego roweru?

Możesz coś konkretnego zasugerować?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Zapewne z tyłu masz wolnobieg? Jakie jest stopniowanie korby? Chodzi o ilość zębów na blatach.Czy osiągane prędkości na tym rowerze są wystarczające?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lukasz28

Tak wolnobieg czyli jak rozumiem tylne koło się samo kręci...

Przerzutki mam 3x6 a ilość zębów sprawdzę jutro.

 

http://allegro.pl/klamko-manteki-shimano-st-ef51-3-x-7-rzed-linki-i6077865226.html

Rozważam też takie coś żeby odświeżyć kierownicę...najchętniej kupiłbym nową ale nie wiem czy to jest sens...


poprawka przerzutki mam 3x7

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Pytałem czy prędkości są wystarczające.Przy wolnobiegu nie mamy już pola manewru gdyby okazało się że potrzebujesz większych prędkośći,a korbę z większą ilością zębów też nie zawsze się da założyć,bo może ocierać blatem o tylne widełki.Wtedy rozwiązaniem jest kaseta,której najmniejsza koronka jest "szybsza" od koronki wolnobiegu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kiciok

Nie idź tą drogą. Ja poszedłem... taki rower fajny jest na krótkie trasy powiedzmy ~40km na dłuższych już jest ciężko. Małe koła, wąskie opony, pozycja mtb... serio, nie warto. Jeśli masz do niego sentyment to po prostu go zostaw, wymień części eksploatacyjne. Zakup taniej szosy starszego typu będzie lepszym pomysłem, tym bardziej, że jak pisano wyżej, samo lakierowanie sporo wyniesie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lukasz28

Panowie, a jakie koła byście wybrali do tego roweru? Proszę o konkretne linki z propozycją. Chciałbym koła w komplecie z oponą...Opona najlepiej żeby była uniwersalna ze wskazaniem na szosę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Kiciok

@@Lukasz28, widzę, że wołami nie da się Ciebie odciągnąć

 @@Tatanka, Takie koła to tragedia... i pchanie się z wolnobiegu w wolnobieg? Kiepski pomysł. 

A i opony podałeś jedne 26 a drugie 28. Swoją drogą khany to ciężkie i zdzierające się od patrzenia opony, także ten.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Przy budżecie 500 na nic lepszego nie ma co liczyć.Poza tym obręcze są wbrew pozorom mocne.Miałem takie więc wiem.Khany w tej cenie są ok

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lukasz28

Tatanka, te kola za 95 zl co zaproponowales przekonuja mnie...tylko na aukcji jest napisane ze sa przeznaczone do hamulcow v-brake czy w moim rowerze to przejdzie? Czy musze wymieniac hamulce?

Jeszcze pytanie, czy ewentualnie moglbym zastosowac w tym konkretnym rowerze kola kasetowe? Od czego to zalezy? Bo gosciu w sklepie mowil ze jak da sie zdemontowac tylna przerzutke to niby mozna...czy hamulce do kol kasetowych sa bez znaczenia? Zastanawiam sie czy jesli bym dolozyl i wybral kola kasetowe to czy cos jeszcze musze wymienic?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Hamulce będą pasowały.Koło z piastą na kasetę będzie pasowało.Dla pewności musisz zmierzyć jaki masz rozstaw tylnych widełek.Standard w mtb to 135 mm.Jeśli masz manetki 7rz,to kupujesz koło z piastą pod kasetę 7rz i taką kasetę,lub koło z piastą pod kasetę 8-10(uniwersalny zakres) i kupujesz kasetę 7rz dodając podkładkę dystansową(zdarza się że sprzedający koła dodaje taką podkładkę) lub kupujesz kasetę 8rz i nie używasz jednego biegu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lukasz28

Dzieki za info. Dlaczego ten sprzedajacy mowil zebym sprawdzil czy da sie zdemontowac tylna przerzutke? I od tego zalezy zalozenie kol kasetowych. Czy moglbys mi wyszukac linka z kolami kasetowymi dla mnie w dobrej cenie? Ostatnia prosba i pytanie...jak sie nazywaja te hamulce w moim rowerze? Bo hamulce chyba tez musze wymienic...te gumy maja 20 lat...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Masz hamulce cantilever.Nie wiem co miał na myśli sprzedający.Potrzebna mi informacja o rozstawie tylnych widełek.Jak przejdziesz na koło z piastą pod kasetę,to musisz kupić też ową kasetę no i najlepiej nowy łańcuch

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lukasz28

W piątek sprawdze ten rozstaw i dam znac. Dzieki za wsparcie!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lukasz28

Rozstaw tylnich widelek mam 135 mm. Mozesz mi wyslac linki do kol kasetowych w dobrej cenie w odniesieniu do jakosci?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Markosyan
      Przez Markosyan
      Witam wszystkich,
      jestem Krystian i potrzebuję porady w sprawie odnowieniu starego fishera w stylu retro na rower mtb.
       
      Chciałbym nie naruszając ramy poprzez wymianę kół wraz z kierownicą i poszczególnymi częściami zrobić z tego klasyka rower przystosowany do szybkiej i ciężkiej jazdy.
      Mam do dyspozycji: 700zł
       
      Historia roweru jest taka, że kupiłem go na miejscowej giełdzie za grosze. (50zł) Rower jest ogólnie przez poprzedniego właściciela lekko przerobiony, tzn. ma maszynowe łożyska w osi mechanizmu korbowego, inna kierownica przerzutki shimano 7 stopniowe(nie wiem dokładnie jaki model), wolnobieg, hamulce chyba jeszcze pociągną. Tyla felga jest krzywa (wykonana ze stali, chromowana). Przednia koło jest centrowane i nie ma jednej szprychy. (opony w obu kołach się nie nadają. Kierownica za przeproszeniem 'z du*y' wzięta, chyba kradziona.
       
      Jedyne co chciałbym zachować w tym rowerze to ramę, pomimo, że jest prawdopodobnie ze stopu stali, jest bardzo ładna i dosyć stylowa.
       
       
      Poniżej mam propozycję zestawu części do przerobienia roweru, poproszę o poradę czy dobrze wybrałem, trochę krytyki również nie zaszkodzi jestem "amatorem" w tych sprawach. 
       
       
      - http://allegro.pl/kpl-26-lozyska-rodiairline-oczko-novatec-2kolory-i4500928917.html
       
      Do tematu dołączam zdjęcia roweru. Jeżeli macie pytania co do obecnego osprzętu roweru piszcie, odpowiem.
      To jest mój pierwszy temat na tej stronie, dlatego jeśli popełniłem jakieś błędy przepraszam.
       
        [/img]
       
       
      Za odpowiedź z góry dziękuję.
       

×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.