Skocz do zawartości

[Kaseta/Zebatka] Shimano CS-HG31, chrupanie i problem z jazda bez pedalowania


stempek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemka, wczoraj byl moj pierwszy wypad na rower w tym roku. Po kilkuset metrach napotkal mnie problem. Mianowicie, cos zaczelo chrupac w tylnej piascie. Po zejscu z roweru zauwazylem luz na tylnej kasecie, a przy zakreceniu pedalami w tyl konik sie dzwignal w kierunku przedniej zebatki. Co moze byc powodem i czy jest opcja zniwelowania tego problemu? Zamieszczam link do filmiku z pedałowania w tył : 

Napisano

Oczy nam wyrosły poziomo, tak też należy nagrywać filmy.

 

Masz zapyziały bębenek. Serwis albo wymiana. Polecam serwis bez rozbierania, tj odkręcić od piasty, zdjąć uszczelkę, popłukać, zalać i jest szansa, że ożyje.

Napisano

Dzięki za odpowiedź! Czy zapyziały bębenek powstaje z winy użytkownika, jeśli tak to czego powinienem się przestrzegać?

  • Mod Team
Napisano

Przy niskiej klasy bębenkach należy unikać ich posiadania, użytkowania i wszelkich z tym czynności związanych bo tak właśnie skończą. Przy dobrych piastach to generalnie unikać jazdy pod woda.

 

Takiemu stanu rzeczy sprzyjać może zostawiania za zewnątrz, na balkonie na zimę jazdy w deszcz, w zimie etc .... można temu zapobiegać, stosując profilaktyczne smarowania i czyszczenia.

Napisano

rower ma 4 miesiace, wiekszosc czasu przestal w chlodnej piwnicy, w co najlepiej zainwestowac? Dodam iż nie posiadam jakiegos mega budżetu, sam rower tez nie jest z wysokiej półki

Napisano

Jak nie masz dwóch lewych rąk to zacznij od wyjęcia koła i sprawdź czy bez łańcucha kaseta na 100% kręcąc do tyłu stawia opory, zacina się. Jeśli tak, to najtańszą próbą ranimacji będzie wlanie trochę oleju przekładniowego do bębenka ale to nie do końca takie proste no i wymaga klucza do kaset i ewentualnie wybebeszenia piasty jeśli masz jakąś klasyczną na konusach - kulkach.

 

Skoro rower nowy (4 miesiące) to bardzo dziwne, że bębenek już się poddał - o ile nie był topiony i lany z wiadra wodą. Albo co gorsze - myjką ciśnieniową. Woda to największy wróg roweru a tanie części są najzwyczajniej w świecie najgorzej uszczelnione.

 

 

Dopóki nie znamy Twoich umiejętności serwisowych i dostępu do narzędzi ciężko coś pomóc. Ja to bym odkręcił kasetę, zdjął uszczelkę i wlał troszkę oleju. A najlepiej to rozebrać bębenek, wyczyścić i poskładać na nowo. Jeśli masz dwie lewe ręce to kupujesz taką samą piastę jak masz, w serwisie zlecasz zamianę bębenka na ten nowo kupiony.

 

 

 

A jeśli chodzi o jakość części to i tak bywa: mój bębenek przejechał kilka lat i masę kilometrów, był serwisowany. Ale stało się, bieżnia się skończyła, zrobiły się wżery. Kupiłem nowy bębenek, poskładałem i przejechałem na nim ze 2000km w dwa miesiące z hakiem. I ten nowy wyglądał i działał już o wiele gorzej niż ten stary, zmieniony. Taki szajs teraz czasem robią:

 

93303131208542174821.jpg

 

 

Tak, ten po prawej to jest ten nowy, z symbolicznym przebiegiem.

Napisano

kaseta sprawia opory kręcąc w obu kierunkach, co do sprzetu.. no jedyne co mam to plaskie klucze, imbusy i klucz francuski. Rozebrac dam radę, tylko musze się zaopatrzyc w pozostałe narzędzia

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...