Shadow3m Napisano 11 Marca 2017 Napisano 11 Marca 2017 Mam problem z przejściem na system bezdętkowy, od razu zastrzegam, że robię to pierwszy raz więc moje wątpliwości mogą wydać się trywialne Kierując się jakimiś tam poradnikiem, zabrałem się za zabawę. Obkleiłem obręcz taśma, nabiłem oponę kompresorem, zalałem mleczkiem i niby wszytko fajnie tylko powietrze cały czas ucieka między wentylem, a obręczą. Kolejna próba, bo może taśma była niedokładnie założona, odklejam starą zakładam nowa sledząc na tym dobrą godzinę, żeby problem się nie powtórzył, jednak po nabiciu znowu to samo, ucieka podstawy wentyla, pierwsze pytanie zatem, gdzie może leżeć problem? Idąc dalej, czemu w sumie uszczelniacz tego nie uszczelnił? wziąłem wiec starą dętkę, wstrzyknąłem płyn, zrobiłem dziurę, nabiłem dętkę, płyn sobie wesoło wycieka przez maleńka dziurkę? czy nie powinien jej zasklepić? wadliwa płyn, czy ja błędnie rozumuje?
Waza Napisano 11 Marca 2017 Napisano 11 Marca 2017 Nie napisałeś podstawowej informacji, jakie mleczko użyłeś?
Waza Napisano 11 Marca 2017 Napisano 11 Marca 2017 Trezado ma dobre opinie, więc problem raczej nie leży po stronie mleczka. Twój eksperynent z dętką niczego nie dowodzi, dlatego że istotą działania mleczek lateksowych jest szybkość przepływu. Przy wysokim ciśnieniu np. 2 bar przebicie opony powoduje gwałtowną ucieczkę powietrza i cząsteczki lateksu wypływając, sklejają się i tym samym zaklejają przebicie. Samą dętkę mogłeś nabić do max. 0,2-0,3 bar, szybkość przepływu przy takim ciśnieniu jest za mała. Ja widzę dwa potencjalne powody problemu. 1. Używasz wentyli z prostokątną, a nie stożkową stopką, co wg. wielu użytkowników tubeless jest powodem problemów z uszczelnieniem. 2. Zrobiłeś taki sam jak ja za pierwszym razem błąd przy instalacji zaworków. Naciąłem taśmę w miejscu wentyla na krzyż nożem do tapet, niestety nacięcia się rozchodzą i wypływa przez te szczeliny powietrze. Teraz, po naklejeniu taśmy na obręcz robię w miejscu zaworka mały otwór rozgrzanym nad gazem gwoździkiem, przepycham przez niego zawór i zapomniałem o problemie. Może są inne powody które wyjaśnią koledzy z forum.
Shadow3m Napisano 11 Marca 2017 Autor Napisano 11 Marca 2017 dzięki za podpowiedź, pierwszy punkt raczej odpada, bo w zestawie były wentyle ze stożkiem, zatem przy kolejnej próbie raczej skupie się na podpowiedzi z punktu 2, tylko muszę dokupić taśmy...
vpablov Napisano 11 Marca 2017 Napisano 11 Marca 2017 skoro powietrze ucieka między wentylem a obręczą to masz źle założony wentyl. Przy nieszczelności taśmy może uciekać, poprzez otwory w miejscach mocowania szprych.
Shadow3m Napisano 11 Marca 2017 Autor Napisano 11 Marca 2017 no tal, tylko co oznacza źle założony, raczej filozofii tam nie ma wielkiej, wciśnięty jest na maksa, chyba że faktycznie po napompowaniu rozchodzi się rozcięcie wokół, tylko wciąż niezrozumiałe jest dla mnie czemu to się nie uszczelni mleczkiem
Waza Napisano 11 Marca 2017 Napisano 11 Marca 2017 Bo mleczko, zgodnie z prawem ciążenia, leży sobie spokojnie na najniżej położonej części opony.
vpablov Napisano 11 Marca 2017 Napisano 11 Marca 2017 okolice wentyla muszą być szczelne , żadne mleko nie powinno tam wychodzić.
Shadow3m Napisano 11 Marca 2017 Autor Napisano 11 Marca 2017 no rozumiem, tylko dlaczego skoro już tamtędy wycieka to nie uszczelnia ?!
Waza Napisano 11 Marca 2017 Napisano 11 Marca 2017 Bo mleczko nie dociera w miejsce mocowania zaworu. No, po prostu nie ma tam mleczka.
provid Napisano 11 Marca 2017 Napisano 11 Marca 2017 raczej filozofii tam nie ma wielkiej, wciśnięty jest na maksa Moim zdanie, tu jest problem. Wentyl nie może być wciśnięty tylko. Skoro Ci ucieka tędy mleko, to podłóż podkładkę i dokręć nakrętką, która powinna być w zestawie lub zwykłą nakrętką, która jest przy wentylach presta. Dokręcić musisz dość mocno - kluczem lub kombinerkami
Shadow3m Napisano 11 Marca 2017 Autor Napisano 11 Marca 2017 Bo mleczko nie dociera w miejsce mocowania zaworu. No, po prostu nie ma tam mleczka. prowadził ślepy kulawego napisze po raz kolejny, mleczko tamtędy wycieka Moim zdanie, tu jest problem. Wentyl nie może być wciśnięty tylko. Skoro Ci ucieka tędy mleko, to podłóż podkładkę i dokręć nakrętką, która powinna być w zestawie lub zwykłą nakrętką, która jest przy wentylach presta. Dokręcić musisz dość mocno - kluczem lub kombinerkami no właśnie dokręcałem kombinerkami, boję się, że jak jeszcze trochę dokręcę to uszkodzę obręcz no nic pokombinuje.... najwyżej sięgnę po silikon
provid Napisano 11 Marca 2017 Napisano 11 Marca 2017 Nawet bez znajomości angielskiego dasz radę Łopatologicznie i bardzo fajnie wytłumaczone jak to zrobić How to Convert Your Tires to Tubeless - Tubeless Conversion
Waza Napisano 11 Marca 2017 Napisano 11 Marca 2017 OK, na dobranoc. Wyobraź sobie twoje mleczko w twoim kole. Leży sobie a dole opony, ale jesteś zaniepokojony, bo ciśnienie spada i potrząsasz kołem, cząstki mleczka opływają zawór i przechodzą przez szczeliny w taśmie i widzisz pojedyncze krople na zewnątrz, ale nie jest to wystarczająca struga mleczka żeby zakleiła nieszczelność. Inna sytuacja jest na obwodzie opony, mleczko podczas jazdy obmywa oponę nieustająco dostarczając lateksu do zalepienia potencjalnej dziury.
Shadow3m Napisano 11 Marca 2017 Autor Napisano 11 Marca 2017 eee no nadal nie jestem przekonany bo nie potrząsałem kołem tylko podłączyłem do kompresora na stacji i podczas pompowania pod dużym ciśnieniem, mleczko sobie tamtędy wesoło wylatywało... więc jak dla mnie, albo kwestia materiału (metal jest mniej chropowaty od gumy, więc mleczko nie może stworzyć odpowiedniej struktury), albo cholera wie co
provid Napisano 11 Marca 2017 Napisano 11 Marca 2017 Dobra, wróćmy do podstaw... jaka obręcz i jaka opona?
Shadow3m Napisano 11 Marca 2017 Autor Napisano 11 Marca 2017 NS Enigma Roll 650B, 32h, tubeless ready i Maxxis Minion DHF Skinwall 27.5x2.30 foldable 60TPI 3C MaxxTerra, EXO, TLR
provid Napisano 11 Marca 2017 Napisano 11 Marca 2017 Obręcz i opona OK, więc kombinuj z wentylem, bo tu jest problem. Sprawdź czy jest wszystko dobrze. Jako uszczelnienie dodatkowe przy wentylu możesz użyć gumowego oringa/uszczelki - dopasuj rozmiar pod zawór. Kiedyś takie małe uszczelki widziałem w Leroy Merlin. Dokręć nakrętke mocniej powinno pasować Otwór w taśmie zrób gwoździem, małym punktakiem - czymkolwiek okrągłym. Nacięcie nożem lub krzyżowe może powodować poszerzenie się nacięcia i problemy z uszczelnieniem - mleczko ucieka przy nyplach i wentylu.
Shadow3m Napisano 12 Marca 2017 Autor Napisano 12 Marca 2017 dzięki za podpowiedź, będę szukał oringa przy okazji kupie gorilla tape, bo ta z zestawu to akurat starczyła na 2 próby
Waza Napisano 12 Marca 2017 Napisano 12 Marca 2017 Wczoraj trochę się zafiksowałem i rozluźniony wieczornym drinkiem nie czytałem twoich wpisów z należytym zrozumieniem Objawy wycieku jakie opisujesz są dokładnie takie same jak u mnie kiedy otwór pod zaworek robiłem na krzyż nożem do tapet. Zrobienie małego otworu (mniejszy niż średnica zaworu) przez wypalenie rozgrzanym gwoździem i przepchnięcie zaworka załatwiło problem nawet bez podłożenia oringu.
vpablov Napisano 12 Marca 2017 Napisano 12 Marca 2017 otwór robię zwykłą igłą , następnie delikatnie wkręcam zaworek. Napisz jaki masz dokładnie wentyl, ja przy próbach z Rubeną miałem problem z uszczelnieniem. Podkładałem o-ring i było lepiej, w końcu kupiłem wentylki Stana i problem minął.
GTZaskar1991 Napisano 12 Marca 2017 Napisano 12 Marca 2017 Podkładałem o-ring i było lepiej, w końcu kupiłem wentylki Stana i problem minął. Odpowiedni o-ring powinien zminimalizować ryzyko rozszczelnienia do zera, samej metodzie (bez o-ring) z "rozgrzanym gwozdziem .. " bym nie ufał. Ja mam Stans, bo dałem 30 za komplet, normalnie 70-80. Tu są podobne taniej: http://allegro.pl/wentyle-do-obreczy-tubeless-ready-sun-ringle-2-szt-i6722541683.html http://allegro.pl/bikestacja-wentyl-tubeless-presta-alu-czerwony-4g-i6649377244.html
phoe Napisano 12 Marca 2017 Napisano 12 Marca 2017 Jak ktoś ma zawory Rubeny(kwadratowa stopka), a obręcz w miejscu otworu na wentyl nie jest płaska, to taki zawór nie ma prawa trzymać prawidłowo ciśnienia, kupować z okrągłą stopka i wtedy nie ma problemów, przy obręczach DT 533D jest identycznie i zaworach rubeny. A Gorilla Tape 10x lepsza od taśm rowerowych, tylko te 5g koło się pewnie traci. I zawór ma się uszczelnić do obręczy, a nie taśmy.
Shadow3m Napisano 12 Marca 2017 Autor Napisano 12 Marca 2017 Dziękuję wszytkim za pomoc, podsumowując zaopatrze się w gorilla tape, wentyle ze stożkiem i oring, a następnie przystąpię do działania zaczynając od rozgrzania gwoździa ja to nie pomoze to się chyba poddam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.