Skocz do zawartości

[stery]A-head czy niskoprofilowe


spiritus

Rekomendowane odpowiedzi

Mój dylemat polega na tym, że posiadam ramę Kona Kula deluxe 2005 z główką pod stery typu A-head 1-1/8' ale wyczytałem, że są stery nowsze typu Low profile lub Zero stack, które podobno są nieco lepsze więc pytanie moje brzmi czy stery niskoprofilowe będą pasować do główki pod stery A-head

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdziwe stery zintegrowane to takie gdzie łozyska są umieszczone bezpośrednio w główce ramy (bez żadnych misek) :

http://www.canecreek.com/is-6.html

, jeśli mają miski schowane w ramie są tzw. stery wewnętrzne lub "semiintegrated" :

http://www.canecreek.com/zs-6.html

, a jesli miski wystają poza ramę są to stery A-head :

http://www.canecreek.com/s-8.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czyli tzn tez pol-zintegrowane ale bardzo malo takich ram jest w sumie. Wiec ogolnie przyjelo sie mowic na stery zintegrowane na jedne i na drugie :]

Najwięcej ram jest właśnie ze sterami wewnętrznymi (semiintegrated) , następnie A-head (głównie do cięzszych zastosowań) a najmniej ze sterami zintegrowanymi !

A "przyjęło" to się mówić u tych , co pojęcia nie mają w temacie :)

A wracając do tematu :

więc pytanie moje brzmi czy stery niskoprofilowe będą pasować do główki pod stery A-head

Nie ma takiej możliwości !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwięcej ram jest właśnie ze sterami wewnętrznymi (semiintegrated) , następnie A-head (głównie do cięzszych zastosowań) a najmniej ze sterami zintegrowanymi !

A "przyjęło" to się mówić u tych , co pojęcia nie mają w temacie :)

A wracając do tematu :

 

Nie ma takiej możliwości !

 

 

Fakt pokrecilem najwiecej jest tych pol-zintegrowanych :]

 

A to ze przyjelo sie tak mowic to chyba nie tragedia ;] , jest masa innych rzeczy ktore ludziska myla i nazywaja jedna nazwa wszystko :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy macie braki wiedzy ;) Wielokrotnie wielu forumowiczów zwracało na to uwagę. A-Head to sposób mocowania mostka do widelca który nie ma rury sterowe gwintowanej a gładką !!!. Do tego rozwiązania owszem stosuje się specjalne stery właśnie typu A-Head ale nie można powiedzieć, że stery z miskami sterczącymi poza ramą to A-Head a te zintegrowane i półzintegrowane to jakieś inne. Otóże wszystkie stery poł i zintegrowane są właśnie typu A-Head bo chyba nikt tego typu sterów nie robi pod gwintowane rury widelców. Poza DF/FR wg mnie najlepsze są stery półzintegrowane, a do DH/FR 1,5calowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprowadzasz niepotrzebny zamęt, oto cytat z artykułu polecanego przez Wookie :

Stery typu A-head (bez gwintu)

 

Stery tego typu mają zbliżoną budowę do sterów konwencjonalnych z pewnymi, istotnymi jednak różnicami. Dolne bieżnie łożysk sterowych są wciskane identycznie do główki ramy, jednak pierwsza różnica polega na tym, że rura widelca pozbawiona jest gwintu. Na górny odcinek pozbawionej gwintu rury widelca nasuwany jest specjalny wspornik kierownicy (mostek) typu A-head. Ten typ łożyska sterowego przyjął się powszechnie ze względu na istotne zalety w porównaniu ze sterami konwencjonalnymi:

A sterów z miskami schowanymi w główce -nie nazywa się już A-head tylko :

Stery "Zero Stack" lub "Low Profile" (niskoprofilowe)

 

Jest to stosunkowo nowy system. Charakteryzuje się on tym, że do główki ramy wciskane są specjalne tuleje (miski) będące mocowaniem dla właściwych łożysk sterowych. Średnica główki ramy oraz tych tulei jest tak dobrana, że łożyska sterowe mieszczą się całkowicie wewnątrz główki ramy.

Tak jest powszechnie przyjęte - a ty poprostu niepotrzebnie zaciemniasz !!!

 

 

Stery z wystającymi miskami można co najwyżej

(jeśli nie A-head) nazwać konwencjonalne :

http://www.fullspeedahead.com/fly.aspx?lay...roduct&taxid=65

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwięcej ram jest właśnie ze sterami wewnętrznymi (semiintegrated) , następnie A-head (głównie do cięzszych zastosowań) a najmniej ze sterami zintegrowanymi !

 

Weź nie ściemniaj bo napisałeś jasno co napisałeś powyżej (z czego jasno wynika jak podzieliłeś rodzaje sterów) ja to sprostowałem zgodnie z rzeczywistością a teraz się tłumaczysz, że gdzieś tam, ktoś tam podpiął linka czy jakiś text z którego wynika dokładnie to co ja napisałem - pokrętne to trochę. Ja się pomylę to piszę sorry faktycznie się pomyliłem i tyle, przecie nic w tym niesamowitego, też wszystkiego nie wiem, to ludzka rzecz, no nie ?.

 

P.S. Stery konwencjonalne jak już tak to widzisz są typu A-Head oraz gwintowane + oczywiście rozmiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza DF/FR wg mnie najlepsze są stery półzintegrowane

 

W żadnym wypadku! Poczytaj ten artykuł. Przedstawia on zdanie jakie na ten temat mają ludzie z firmy Chris King, a możemy chyba się zgodzić, że na sterach się znają. Ew. artykuł o zintegrowanych, wewnętrznych i "zwykłych" sterach był w BikeBoard #9/2005.

Ogólne wnioski (w BB i na stronie ChrisKing) są takie, że stery zintegrowane i wewnętrzne gorzej przenosza obciążenia itp prowadząc w niektórych przypadkach do uszkodzenia główki i konieczności wymiany ramy. Ogólnie nie nadają się do "cięższych zastosowań", a stosowanie ich w tak wielu ramach jest wynikiem mody i względów estetycznych, a nie służy zwiększeniu żywotnosci ramy.

Temat podobny (nawet z obrazkami) był tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę "Mentos" to mało mnie obchodzi twoje zdanie...

Rulez pewnie, że każdy może mieć swoje zdanie, jakiś autor także. Ale po pierwsze jak Twoim jedynym argumentem ma być konkluzja że „mało obchodzi Cię zdanie innych” to po jaką cholerę uczestniczysz w forach których podstawową ideą jest wymiana poglądów ???. Co do tematu to widać nie pamiętasz jak stery A-Head powstawały, ja pamiętam wyraźnie, IDEĄ STERÓW A-HEAD JEST BEZGWINTOWA RURA STEROWA – bez względu na sposób montażu samych łożysk w ramie i ich rozmiarów, dlatego też nowy patent stery 1 1/2 to też stery typu A-Head !!! Co ciekawe było mnóstwo krytyki pod kątem tego rozwiązania podobnie jak teraz wobec Półzintegrowanych w związku właśnie z brakiem zrozumienia różnych patentów, ale to także do Bendusa. Znam doskonale artykuł Krzysia Króla, ale trzeba go też przeczytać a nie powielać półprawdy rozpowszechniane potem przez innych. Krytykuje on owszem ale tylko system Zintegrowany (InteGRAL)!!! Nie znalazłem krytyki pod względem systemu Półzintegrowanego jak on to nazywa InteRNAL (inni ZeroStack, Low Profil) a raczej pisze, że ma ogromną zaletę względem tego Zintegrowanego bo wykorzystuje miski pośredniczące jak w Klasycnych sterach co zabezpiecza ramę przed uszkodzeniem. Ludzie jak widzę niedokładnie czytają i multiplikują ten błąd paplając co im ślina na język przyniesie bo coś kolega powie, który po angielsku ani me ani be ani kukuryku, że Klasyczne stery są lepsze od sterów Zintegrowanych (to prawda) mając tak naprawdę na myśli stery PółZintegrowane (to nieprawda), które w ogromnej większości teraz producenci stosują. Poza tym trzeba mieć też na uwadze, że skoro ChrisKing produkuje tylko Klasyczne A-Heady to i takie chwali co chyba jest zrozumiałe. Podobnie chłopaki z BB którzy akurat się tak składa mają rowery z Klasycznymi sterami a nie Półzintegrowanymi. Poczekajcie trochę, b.wyraźnie rynek nawet drogich bajków idzie w kierunku sterów Półzintegrowanych i z czasem takie też zacznie robić i Krzysiek. Zapominasz też, że owszem dużo lepiej ramy z sterami Półzintegrowanymi wyglądają, ale absolutnie nie tylko. Oto najważniejsze zalety:

1. Sztywniejsza okolica główki ramy poprzez szerszą mufę i nie "spłaszczanie" w tym miejscu OverSize'owych aluminiowych rur (jakże często teraz stosowanych),

2. Obniżenie wysokości sterów co umożliwia pakowanie amorów z większym skokiem bez „choperowania” bajka.

3. Waga nie jest wg mnie argumentem co czasami pada bo lżejsze stery a cięższa niewiele (z tymi 100g ktoś ładnie dowalił) główka ramy – wychodzi na zero.

Tak więc stery Półzintegrowane najlepiej łączą zalety sterów Zintegrowanych i Klasycznych eliminując ich wady. Poza tym odnośnie częstego teoretyzowania na ten temat – szczerze mówiąc nie widziałem ani nawet nie słyszałem o zniszczeniu główki ramy przez stery – nieważne jakie. Nawet jak połączenie rama/stery klasyczne w jakikolwiek sposób są wytrzymalsze to i tak potrzebne jest to tylko i wyłącznie w rowerach FR/DH/Dual ale i tu te stery wymrą na rzecz 1 1/2 calowych. Gdy popatrzycie na rowery XC/AM/ENDURO to coraz więcej zarówno potentatów jak i małych firm powoli zaczyna przechodzić na stery Półzintegrowane. Przykłady – proszę bardzo: Giant, Scott, Mongoose, Cube, Ghost, Merida, Autor, Decathlon, Schwinn. Kelles czy nawet Banschee i IronHorse

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoim jedynym argumentem ma być konkluzja że „mało obchodzi Cię zdanie innych” to po jaką cholerę uczestniczysz w forach których podstawową ideą jest wymiana poglądów ???.

Obchodzi mnie zdanie poważnego autora tekstu o którym wspominałem powyżej .

Ponadto już na początku napisałem , że najwięcej jest ram ze sterami wewnętrznymi - "semiintegrated" - prostszym słowem jest - wewnętrzne - a nie półzintegrowane - a więc nie wiem po co usilnie używać tej nazwy - chcesz czymś błysnąć ? .

Więc po co po powtarzasz :

to coraz więcej zarówno potentatów jak i małych firm powoli zaczyna przechodzić na stery Półzintegrowane.

Chyba nie rozumiesz tekstu który czytasz ....

Nie coraz więcej przechodzi - tylko znaczna większość już przeszła !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mentos - ok. Przyznaję, że pozwoliłem sobie na pewne uproszczenie (rozszerzając wnioski o systemie "wewnętrznym" o wady systemu Columbus opisanego w tej samej sekcji), ale to niekoniecznie znaczy, że po naprawdę wielu latach nauki "ani be, ani me" w jezyku zza kanału nie czaję. Nadal Twierdzę, że stery "klasyczne" (choć kiedyś tak nazywano gwintowane) mają przewagę z racji większej powierzchni styku miski z ramą, bardziej solidnego osadzenia itp.

Mimo wszystko z wymienionymi przez Ciebie argumentami nie sposób się ne zgodzić. Powiedzmy, że dla mnie temat skończony, zwłaszcza, że cała dyskusja i tak znacznie odeszłą od pierwotnego pytania. (swoją drogą, to się strasznie emocjonalnie zrobiło). Dywagowanie o wyższości tego, czy innego standardu nie jest znowu aż tak istotne, bo ilu z nas dobiera ramę kierując się typem sterów? Na ogół bywa odwrotnie - wyór sterów jest jedynie następstwem wyboru ramy.

Pozdrówko rozjemcze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dywagowanie o wyższości tego, czy innego standardu nie jest znowu aż tak istotne, bo ilu z nas dobiera ramę kierując się typem sterów? Na ogół bywa odwrotnie - wyór sterów jest jedynie następstwem wyboru ramy.

Pozdrówko rozjemcze :D

Bendus oczywiście PIS panie PIS :033: , ale ja nie zamierzałem żadnej wojny prowadzić a wymieniać poglądy i przedstawiać swe racje i właśnie skierować się ku Twej słusznej konkluzji powyżej.

 

 

Obchodzi mnie zdanie poważnego autora tekstu o którym wspominałem powyżej .

Ponadto już na początku napisałem , że najwięcej jest ram ze sterami wewnętrznymi - "semiintegrated" - prostszym słowem jest - wewnętrzne - a nie półzintegrowane - a więc nie wiem po co usilnie używać tej nazwy - chcesz czymś błysnąć ? .

Więc po co po powtarzasz :

 

Chyba nie rozumiesz tekstu który czytasz ....

Nie coraz więcej przechodzi - tylko znaczna większość już przeszła !

 

Rulez na początku PIS, PIS, 99% nas łączy (rowerki) a nie dzieli. Co do autora artykułu to on nie bierze udziału w forum więc jaka to polemika, pozatym nie do końca przeczy ten artykułu temu co powiedziałem bo pod każdymi sterami do niegwintowanych rur napisał, że regulacja i montaż jak A-Head. Co do nazewnictwa to racja - nie ma ujednoliconego i nie chcem błyskać a jedynie użyłem nazwy takiej a nie innej bo w polskiej prasie najczęściej występuje. Co do ilości firm to sie nie zgadzam - stery klasyczne (te niegwintowane oczywiście - czyli A-Head) jednak nadal stosuje większość firm, ale zgodzę sie tendencja jest w kierunku Wewnętrznych.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...