Dziubek Napisano 11 Stycznia 2017 Napisano 11 Stycznia 2017 Jak wiecie, lub nie, allegro wprowadza nowy "lepszy" system komentarzy. O ile dla kupujących jest on lepszy, tak przy sprzedających myślę że nie bardzo. Komentarz może wystawić tylko kupujący. Na otrzymany negatyw sprzedający może być tylko "odpowiedzieć". Niby jest tam jakaś ochrona przed niesprawiedliwym negatywem ale zapewne wiemy jak wyjdzie to w praktyce A co Wy sądzicie na ten temat ? O komentarzach możecie poczytać tutaj.
montell81 Napisano 11 Stycznia 2017 Napisano 11 Stycznia 2017 Bardzo dobre rozwiązanie. Skończy się cwaniactwo i wystawianie komentarzy zwrotnych. Brawo Allegro!
HarveyDent Napisano 11 Stycznia 2017 Napisano 11 Stycznia 2017 Bardzo dobry ruch. Jeśli kupujący zapłacił za towar to całkowicie wywiązał się z transakcji.
montell81 Napisano 11 Stycznia 2017 Napisano 11 Stycznia 2017 Choć uczciwie trzeba przyznać, że jest też druga strona medalu. Kilka razy wystawiałem różne rzeczy na Allegro i bardzo irytujące jest to, jak ktoś wylicytuje przedmiot i nie płaci za niego kilka dni lub wcale. Powinien być wprowadzony maksymalny okres na wpłatę (np. dwa dni robocze), a po tym okresie przy braku wpłaty ostrzeżenie dla kupującegl lub blokada konta.
Mod Team sznib Napisano 11 Stycznia 2017 Mod Team Napisano 11 Stycznia 2017 Powinien być wprowadzony maksymalny okres na wpłatę (np. dwa dni robocze), Oj, regulamin się kłania; " 7.6. Kupujący, w związku z zawartą umową,powinien dokonać zapłaty za Towar w ciągu 7 dni, chyba że strony umowy ustaliły inaczej" Zmiany w systemie komentarzy oczywiście na plus. Sam dostałem 2 negatywy w odwecie za... neutrale. Obecny system to nieporozumienie. Nieraz ludzie oszukani przez cwaniaczka boją się negatywa wystawić żeby odwetowego nie dostać.
lewocz Napisano 11 Stycznia 2017 Napisano 11 Stycznia 2017 Brak możliwości komentowania przez sprzedającego nie jest fajny z ich perspektywy, jednak trzeba powiedzieć jasno, że to tylko usankcjonowanie systemu jaki panuje od bardzo dawna. Prawda jest taka, że RZETELNY sprzedawca dbający o swoją oponię nie komentował wszelkiej maścii żartownisiów, oszołomów, naciągaczy itp. Bo tacy występują również wśród kupujących i jak nie było na nich sposobu to nadal nie będzie. Ja osobiście spotkałem się kilka razy z takimi osobami i w zasadzie nie ma jak do nich podejść. Do tej pory mogłem ich skomentować, lecz wówczas narażałem się na komentarz zwrotny. O ile mnie taki negatyw bardzo "zabolał" to drugiej stronie to lata. Jeśli ktoś jest tylko kupującym to opinia mało się liczy. Wystarczy, że kupi, zapłaci i tyle. To czy ma 10 negatywów, czy 20 nie robi mu różnicy. Tak więc w tym przypadku nic się nie zmiania, zobaczymy na czym ma polegać ta ochrona sprzedających. Z szybkiej lektury wnoszę, że jak dla mnie niewiele się zmiani. Staram się bardzo dbać o swoją opinię, zakładam, że na 100 transakcji trafi się jakaś felerna, jakiś upierdliwy klient, wówczas trzeba włączyć tryb przetrwania, wycisnąć wazeliny ile wlezie, zagryźć język ( palce), być może dołożyć solidnie do interesu...i zapomnieć
Dziubek Napisano 11 Stycznia 2017 Autor Napisano 11 Stycznia 2017 Bardzo dobry ruch. Jeśli kupujący zapłacił za towar to całkowicie wywiązał się z transakcji. Tutaj nie do końca się zgodzę. Powinna być opcja wymuszenia podania koloru czy wzoru jeśli dostępny, bądź "pozwolenie" na wysyłkę losowego jeśli brak takiej informacji w formularzu. Jak ktoś ma kilka aukcji to jeszcze odnajdzie się w mailach ale jak ktoś ma ich setki to robi się problem, wiem z praktyki. Tyle że nie o tym tutaj mowa, i to na marginesie.
montell81 Napisano 11 Stycznia 2017 Napisano 11 Stycznia 2017 Oj, regulamin się kłania; " 7.6. Kupujący, w związku z zawartą umową,powinien dokonać zapłaty za Towar w ciągu 7 dni, chyba że strony umowy ustaliły inaczej" Zmiany w systemie komentarzy oczywiście na plus. Sam dostałem 2 negatywy w odwecie za... neutrale. Obecny system to nieporozumienie. Nieraz ludzie oszukani przez cwaniaczka boją się negatywa wystawić żeby odwetowego nie dostać. Tylko w praktyce ten zapis nic nie daje, bo kupującemu za brak wpłaty nic nie grozi.
Mod Team sznib Napisano 11 Stycznia 2017 Mod Team Napisano 11 Stycznia 2017 No i? Nie wpłaci w ciągu 7 dni, wystawiasz od nowa, zwracasz się do allegro o zwrot prowizji za wystawienie, wsio.
lewocz Napisano 11 Stycznia 2017 Napisano 11 Stycznia 2017 Buhahaha....w zeszłym roku miałem bodajże 7 transakcji bez wpłaty. Wniosek i zwrot prowizji odrzucony przez allegro bo kupujący albo nie potwierdził anulowanie zakupów..albo był z nim brak kontaktu. Możesz sobie naskoczyć allegro Gorsze są zakupy za pobraniem. 2 tygodnie temu wysłałem paczkę do gościa, koszt wysyłki 20 zł, odmowa przyjęcia przez kupujacego. 2 dychy w plecy, do tego 15 zł zwrot do mnie. Łącznie 35 zł w plecy...facet tyllko powiedział ..."rozmyśliłem się" Wniosek o zwrot prowizji wisi od tego czasu..pewnie przepadnie. Dobrze, że takie przypadki to jednak naprawdę rzadko się zdarzają...jednak większość osób, z którymi miałem okazję handlować to normalni ludzie i wszystkie idzie normalnie załatwić.
HarveyDent Napisano 11 Stycznia 2017 Napisano 11 Stycznia 2017 Tylko w praktyce ten zapis nic nie daje, bo kupującemu za brak wpłaty nic nie grozi. Nie prawda. Sprzedający dostaje zwrot prowizji, a kupujący ostrzeżenie. 3 ostrzeżenia i permanentny ban. Buhahaha....w zeszłym roku miałem bodajże 7 transakcji bez wpłaty. Wniosek i zwrot prowizji odrzucony przez allegro bo kupujący albo nie potwierdził anulowanie zakupów..albo był z nim brak kontaktu. Możesz sobie naskoczyć allegro Jak kupujący w ciągu 7 dni nie przedstawi dowodu wpłaty, nie odpowie na wniosek albo Ty przedstawisz zwrotkę za nieodebraną paczkę to z automatu masz zwrot prowizji. To że zgadzasz się na wysyłkę za pobraniem to Twój problem i powinieneś mieć świadomość czym to grozi.
lewocz Napisano 11 Stycznia 2017 Napisano 11 Stycznia 2017 Prowadząc działalność gospodarcza ryzykuję na każdym kroku, a możliwość wysyłania za pobraniem to tylko "mały pikuś" przy innych niebezpieczeństwach. Co zdo zwrotu prowizji....masz racje, mam sporo możliwości, mogę się odwoływać itp. Nie zmienia to faktu, że w ubiegłym roku złożyłem około 80 wniosków o zwrot prowizji, z czego wspomnianie 7 nie zostało rozpatrzonych lub też zostały odrzucone bez możliwości odwołania. I dla jasności nikt to nad nikim nie płacze. Wszystkie takie wtopy są wliczone w biznes, każdy kupujacy u mnie płaci za takie przypadki
Nastar Napisano 11 Stycznia 2017 Napisano 11 Stycznia 2017 każdy kupujacy u mnie płaci za takie przypadki Co masz na myśli ?
Pidzej Napisano 11 Stycznia 2017 Napisano 11 Stycznia 2017 Pewnie wyższa marża czy jak to się tam nazywa.
Dziubek Napisano 12 Stycznia 2017 Autor Napisano 12 Stycznia 2017 Większy narzut o parę groszy na każdym towarze niż planował i ma jakiś "zapas" gotówki na takich klientów. Swoją drogą jak ktoś odmówi odbioru za pobraniem powinien dostać bana z miejsca bez gadania. Tam nie kupują dzieci że "się rozmyślają" tylko normalni, dorośli ludzie. Przy czym z tym pierwszym mógłbym polemizować. Miałem czasami takie kwiaty w robocie podczas rozmów z klientem że ręce opadały, poziom głupoty był tak wysoki że miałem naprawdę wrażenie że po drugiej stronie jest dziecko. Jednak Einstein miał rację...
Mod Team sznib Napisano 12 Stycznia 2017 Mod Team Napisano 12 Stycznia 2017 Tutaj pełna lista zmian: https://pomoc.allegro.pl/info/zmiany_w_systemie_komentarzy Zastanawia mnie jedno: "Chcemy, aby kupujący przed przyznaniem mniej niż pięciu gwiazdek w ocenie sprzedaży lub przed wystawieniem negatywnej opinii, skorzystał z wszelkich możliwych sposobów wyjaśnienia sprawy ze sprzedającym. Dlatego zanim kupujący ostatecznie zatwierdzi niższą ocenę lub negatywny komentarz, zasugerujemy mu rozpoczęcie dyskusji przez Wsparcie Pozakupowe." Ok, kupiłem towar, dotarł po tygodniu. Po dacie wysłania widać że sprzedającemu się nie spieszyło i wysłał paczkę 3 dni po wpłacie. Chcę wystawić komentarz pozytywny, z tym że z oceną szybkości wysyłki na 3 gwiazdki. Po cholerę mam się kontaktować ze sprzedającym? Co to zmieni?
montell81 Napisano 12 Stycznia 2017 Napisano 12 Stycznia 2017 Ogólnie uważam, że kierunek zmian słuszny, jednak wydaje się, że wyjdzie to na niekorzyść osób, które raz na kilka miesięcy sprzedają jakieś używane rzeczy. Zbierane przez kilka lat pozytywne komentarze z takich transakcji będą anulowane, a widoczne jedynie te z ostatnich dwunastu miesięcy.
Dziubek Napisano 12 Stycznia 2017 Autor Napisano 12 Stycznia 2017 Racja, gdzieś już nawet pisali że dla "okazjonalnych" sprzedających będzie to strzał w stopę. "Chcemy, aby kupujący przed przyznaniem mniej niż pięciu gwiazdek w ocenie sprzedaży lub przed wystawieniem negatywnej opinii, skorzystał z wszelkich możliwych sposobów wyjaśnienia sprawy ze sprzedającym. Dlatego zanim kupujący ostatecznie zatwierdzi niższą ocenę lub negatywny komentarz, zasugerujemy mu rozpoczęcie dyskusji przez Wsparcie Pozakupowe." Ok, kupiłem towar, dotarł po tygodniu. Po dacie wysłania widać że sprzedającemu się nie spieszyło i wysłał paczkę 3 dni po wpłacie. Chcę wystawić komentarz pozytywny, z tym że z oceną szybkości wysyłki na 3 gwiazdki. Po cholerę mam się kontaktować ze sprzedającym? Co to zmieni? Tylko tyle że sprzedający powie że teraz "wyjątkowo" był zarobiony i nie dało rady nadać wcześniej. Jak będzie miły napisze że przeprasza, ale co to ma zmienić jak już po fakcie ? Skoro nie odezwał się wcześniej że nawalił to zapewne to przepraszam też będzie na odczepkę i liczył że przemilczysz ten fakt.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.