Lukas28 Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Na początek witam wszystkich i proszę was o zrozumienie to mój pierwszy post Proszę bardzo o radę jak budżetowym kosztem zmienić obecny wolnobieg SHIMANO MF-TZ21, 7 rz. Zakres: 14-16-18-20-22-24-28T tak aby mieć na najmniejszym 11 lub 12 zębów? Dodatkowe informacje: Typ roweru: Miejski Przednie Tarcze: 28-38-48T Przerzutka przednia: SHIMANO Tourney SIS Index TZ31 (Kompatybilna max: 48T) Przerzutka tylna: SRAM 3.0 Łańcuch: SRAM Koła: 28 x 1,75 W serwisie powiedzieli mi ze zębatki korby do tej ramy na większą niż obecne 48 już nie zamienię i jedynie to z tyłem mogę coś zrobić dlatego pytam was o wolnobieg. Inaczej pisząc brakuje mi czasami przełożenia.. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Wolnobieg MF-HG37 13-28T 7rz. albo piasta pod kasetę ( w praktyce najtaniej nowe koło) i kaseta CS-HG20 12-28 7rz. Innych opcji bez zmiany przerzutki i manetki chyba nie ma, ale nich jeszcze ktoś potwierdzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Są kasety 7 rz 11-28 http://allegro.pl/kaseta-shimano-hg41-7-rzedow-11-28-i6019876716.html Kup koło z piastą pod kasetę.Możesz kupić kasetę 8rz,wtedy manetka nie będzie obsługiwała jednego biegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Typ roweru: MiejskiInaczej pisząc brakuje mi czasami przełożenia Rozumiem, że regularnie osiągasz prędkości rzędu 40km/h i masz siłę i ochotę przyśpieszyć do 50km/h? Jeżeli nie, to poćwicz kondycję i kadencję. Wolnobieg z 11z istniał ale nawet 10 lat temu jak sam szukałem takiego rozwiązania był jedynie legendą krążącą po sieci i nie szło go dostać: mf-hg50 Po taniości wolnobieg 13-28, drożej przesiadka na kasetę. Typ roweru: MiejskiInaczej pisząc brakuje mi czasami przełożenia Rozumiem, że regularnie osiągasz prędkości rzędu 40km/h i masz siłę i ochotę przyśpieszyć do 50km/h? Jeżeli nie, to poćwicz kondycję i kadencję. Wolnobieg z 11z istniał ale nawet 10 lat temu jak sam szukałem takiego rozwiązania był jedynie legendą krążącą po sieci i nie szło go dostać: mf-hg50 Po taniości wolnobieg 13-28, drożej przesiadka na kasetę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidzej Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Jeśli jeździsz tym miejskim rowerem po tym Holenderskim mieście które masz w podpisie to cięższe przełożenia nie są Ci potrzebne Natomiast prawdopodobnie robisz krzywdę swoim kolanom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emremigiusz Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 W wolnobiegu na najmniejszej zębatce łożysko o strony trybów dostaje w tyłek ,a po czasie lubi wygiąć się ośka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas28 Napisano 6 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Witam i dziękuje serdecznie za tak liczne rady Prędkości jakie osiągam na przełożeniu 38/ 16,14 to max ok; 25-30km/h po mieście gdyż mieszkam w samym centrum a tu się ludzi kręci rowerami a zarazem wszędzie dojedzie rowerem nie samochodem i nie da się też zbytnio w tłoku jechać szybciej. Sprawa ma się jednak gorzej przy przełożeniu na największej zębatce 48/ 16,14 gdy chce dojechać do znajomych którzy mieszkają na obrzeżach miasta to obojętnie czy jadę miastem czy autostradą max prędkość to ok; 45km/h z górki i nie mogę już depnąć więcej podobnie pod górkę muszę wracać na środkową zębatkę 38 bo na zębatce 48 brakuje mi rozpiętości przełożeń w zakresie mini i max na tylnej przerzutce... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 podobnie pod górkę muszę wracać na środkową zębatkę 38 bo na zębatce 48 brakuje mi rozpiętości przełożeń w zakresie mini i max na tylnej przerzutce... To normalne że zmienia się zębatki.Nie chcesz chyba powiedzieć że jadąc na dużym blacie z przodu używasz wszystkich koronek z tyłu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Miałem kiedyś taki wolnobieg MF-HG50 11-28 7s kupiony ze 4 lata temu leżak magazynowy ale sprzedałem, bo przeszedłem na kasetę. Marne szanse dostać dziś coś takiego, łatwiej przejść na kasetę. W każdym razie potwierdzam,że istniał taki wolnobieg i nie był tylko legendą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas28 Napisano 6 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Przeważnie po mieście jeżdżę na środkowej 38 zębatce i tam mam idealny cały zakres wszystkich przełożeń z tyłu jednak to zbyt wolno na dalekie trasy dlatego kombinuje już z podobną max rozpiętością z tyłu na największej zębatce 48 ale własnie tu brakuje mi przełożeń z tyłu i szybko się męczę. Może ten wolnobieg MF-HG37 13-28T widzę ma o jeden ząb mniej na najmniejszych koronkach byłby lepszym doborem przełożenia na dalekie trasy? Znaczy miałbym o jeden ząb mniej na środkowej 38. Rozumiem ze mniejszych wolnobiegów już nie znajdę jedynie przesiadka na kasete co jest dla mnie nie opłacalne bo za 50 euro (200zł) to ja kupie jakiś inny rower na chodzie i w dobrym stanie. Zresztą ja ten rower chce zabrać do Polski i obawiam się jeszcze o jedną rzecz jak on zda egzamin na nasze dziurawe drogi bo o pełnych trasach rowerowych w Polsce mozemy pomarzyć. Pewnie bedzie mnie w Polsce na dziurawych drogach na nim ostro bujało i podbijało co? Szkoda mi tego roweru bo jest naprawdę bardzo wygodnym mieszczuchem. Dziękuję wam serdecznie za wszystkie rady pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Nie jeździ się używając całego zakresu kasety na 1 blacie.Taka jazda powoduje szybsze zużywanie się napędu.Środkowy blat to 3-4 środkowe koronki kasety,duży blat to 3 najmniejsze koronki.Tak mniej więcej. Tu możesz sprawdzić ile zyskasz na prędkości https://rowerplus.pl/pliki/kalkprzelozen.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas28 Napisano 6 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Jak to na środkowej przedniej przerzutce mogę chyba cały zakres używać? bo łańcuch się tak nie wygina jak na pierwszej i ostatniej przedniej przerzutce gdzie faktycznie łańcucha się nie powinno skrajnie krzyżować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Środkowy ma trochę większy zakres,ale cała kaseta to za dużo.Poczytaj i obejrzyj to https://roweroweporady.pl/jak-poprawnie-zmieniac-przelozenia/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 z tyłu na największej zębatce 48 ale własnie tu brakuje mi przełożeń z tyłu i szybko się męczę Nie kumam ... Chcesz jeszcze "utwardzić" z nadzieją że będziesz się mniej męczył ? Obecnie na 48x14 z kadencją 90 lecisz ponad 40km/h. To według Ciebie wolno jak na rower i dasz radę takim tempem długo kręcić ? Sorry, ale herezje prawisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Z kalkulatora do którego podałem link wynika że prędkość jest mniejsza niż 40 km/h.Poza tym,jest napisane że ''czasami'' brakuje przełożeńJest chyba taka opcja ,że jednak wie czego potrzebuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas28 Napisano 6 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Na 48/16,14 a nawet większych przełożeniach to chyba każdy będzie się męczył i daleko nie pociągnie równym tempem taka jazda się nadaje na proste i krótkie odcinki autostrady. Dlatego bardziej praktycznie wole jeździć na 38 i całym zakresie tylnych przełożeń. A więc powracając do tematu moze jednak zmiana wolnobiegu na MF-HG37 13-28T o ten jeden ząb da odpowiednie przyspieszenie tak aby na długich trasach jeździć szybciej a zrazem mniej się męczyć w końcu to tylko jeden ząb a zarazem max na wolnobiegu? Mam nadzieje ze w miarę czytelnie i prosto wam to opisałem. Pozdrawiam PS. Kusi mnie jeszcze inna opcja wymiana tej 38 na coś większego albo ewentualnie zrobienie coś "ala" takiego 32/40/48 ale nie wiem dokładnie jak w korbie się dobiera przeskoki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 aby na długich trasach jeździć szybciej a zrazem mniej się męczyć Takie rzeczy tylko w erze. To tak nie działa. Obecnie nie brakuje Ci niczego żeby szybciej przemieścić się z punktu A (domu) do punktu B (znajomych) oprócz siły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 gdy chce dojechać do znajomych którzy mieszkają na obrzeżach miasta to obojętnie czy jadę miastem czy autostradą max prędkość to ok; 45km/h Naprawdę u Was można jeździć autostradami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Jeśli potrzebujesz mniejszej zębatki na wolnobiegu po to żeby na środkowym blacie jeździć szybciej,to nie ma sensu.Po prostu zmieniasz na duży blat i jedziesz szybciej.Przełożenie 38/14 daje prawie taką samą prędkość jak 48/18.Więc zostaje Ci jeszcze 2 koronki w wolnobiegu zrobienie coś "ala" takiego 32/40/48 ale nie wiem dokładnie jak w korbie się dobiera przeskoki? Musi być różnica co najmniej 10 zębów między blatami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas28 Napisano 6 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 HarveyDent szybciej niż 45km nie dam rady jechać a co dopiero przy długim dystansie chudzinki nie ma z tym problemu na pasie serwisowym jechałem nie raz i policja się nie czepia chyba ze jedynie o to czy mam kask bo bez kasku nie wyjadę na autobane Tatanka po prostu wole jechać na środkowym bo macham w równym tempie i jakoś się mniej męcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Może się mylę,ale skoro na 38/14 i 48/18 są niemal identyczne prędkości to chyba''machanie''jest takie samo i męczenie się również? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Jest chyba taka opcja ,że jednak wie czego potrzebuje? Nie wie. Ja się poddaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas28 Napisano 6 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Może się mylę,ale skoro na 38/14 i 48/18 są niemal identyczne prędkości to chyba''machanie''jest takie samo i męczenie się również? Może mi się tak wydaje i być moze to tylko moja psychika tak odczuwa ale na 38 lekko mi się kreci tzn. czuje mniejszy opór. HarveyDent - Dziękuję Ci bardzo za pomoc w doborze i wyszukaniu odpowiedniego wolnobiegu z pierwszego posta w tym temacie, dziękuje również za propozycje dodatkowej pracy nad moją kondycją w stosunku do mojego meczenia się na 48 i nie równego tępa oraz na koniec życzę troszkę więcej cierpliwości i uśmiechu w nowym roku. Wyciągając wnioski z tematu rozumiem to tak: Mogę zmienic wolnobieg na MF-HG37 13-28T 7rz. bo to tylko jeden ząb więc na moje siły to tylko ciut szybciej będzie ale czytając przekaz między wierszami najwięcej powinienem bardziej katować własną wytrzymałość na największej zębatce 48 to i siła większa z czasem przyjdzie. A wiec podsumowując jeśli dobrze zrozumiałem to temat do zamknięcia. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 powinienem bardziej katować własną wytrzymałość na największej zębatce 48 to i siła większa z czasem przyjdzie. Może trenować a nie katować,ale tak.Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas28 Napisano 6 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2017 Grubasy po ponad 2 metry wysokosci jak ja to muszą się katować hehehehe Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.