kivoPL Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Witam. Zacznę od tego, że mój znajomy pracuje ze granicą i co jakiś czas przywozi ze sobą różne używane rowery raczej z wyższej półki (gazelle itp.) Dzisiaj przywiózł mi rower typu góral marki TUTAJ. Po przykręceniu koła, siedzenia itp. Przyszedł czas na pedały.. No i.. Jeden wkręcił się bez najmniejszej problemu, a drugi był tak jakby.. Luźny ?. Po oględzinach które nie były zbyt długie stwierdziłem, że winowajcą jest gwint.. Wygląda on tak: https://zapodaj.net/6b53ee7e5308b.jpg.html https://zapodaj.net/1b0dfe7ebfc63.jpg.html https://zapodaj.net/2542b2bd28698.jpg.html https://zapodaj.net/2cd34a5ed807a.jpg.html Z góry przepraszam za jakosc zdj. Co mam z tym zrobić ? Tzn. Da się coś z tym zrobić bez wymiany całej korby ? Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek226 Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 tuleja naprawcza - rozwiercasz otwór gwintujesz , wkręcasz nową tuleje , naprawa ok 4 dyszek w serwisie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kivoPL Napisano 23 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Ok dzięki, tylko nwm jak będzie z tymi tulejami, bo to lewy gwint, no ale jakoś sobie poradzę a te 4 dyszki w serwisie to chyba nie zbyt opłacalny interes bo na allegro za dyszek całą korbę mam ;d Jeszcze takie pytanie, w razie czego można wymienić same te korby ? czy trzeba wymieniać razem z tą zębatką ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Kup samo ramię i wymień ( jeśli to lewe ) , jeśli prawe i nie masz wymiennych zębatek to będzie gorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Korba HT2 więc rozbieralna w całości ... Sama tuleja to jakieś 9 ziko ... Kwestia posiadania narzędzi aby naciąć gwint (zwyczajowo M16x1) w korbie pod tuleję. Potem wkręcasz tuleję na kleju do gwintów i po sprawie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kivoPL Napisano 23 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Problem wstępnie zlikwidowany, tzn. mój ojciec wyczyścił to wszystko zmywaczem (tzn. benzyną w szpreju) i wkręcił to na porządnej ilości kleju do śrub, do końca kluczem. Bo wcześniej to nawet bałem się wkręcać, ponieważ szło lekko, a później baardzo ciężko, w przeciwieństwie do tego drugiego pedału z którym nie miałem problemu.. po "jeździe próbnej" wszystko było ok ! jutro jak już klej wyschnie zrobię może jakąś małą trasę (ok 5 km xd) do testów ! Ale skoro już założyłem temat to małe pytanko mam jeszcze ! W tym rowerze niestety większość wszelkich śrubek jest skorodowanych , tzn. mają na sobie jakąś tam nie wielką warstwę rdzy, co dziwne nic oprócz śrubek nie jest zerdzewiałe, zębatki, łańcuch, amortyzatory są w świetnym stanie.. tylko i wyłącznie śrubki.. i tu pytanie.. czy lepiej zaopatrzyć się w jakiś papier ścierny, ew jakąś małą szlifierkę modelarską i jakąś farbę w szpreju oraz jedno wolne popołudnie, czy lepiej pojechać gdzieś i kupić te wszystkie śrubki ? tzn. nie chcę na tym oszczędzać czy coś, tylko.. nie wiem jak będzie z dostępnością tych śrubek.. tzn. nie z dostępnością tylko po prostu gdzie je kupić ? bardziej kierować się do rowerowego, czy bardziej to castoramy ? Może te śrubki do coca coli wrzucić na noc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grande1970 Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 jak przeszkadza ci ruda to możesz nowe kupić poprzez allegro, jak dobrze poszukasz to wszystkie kupisz u jednego za jedną przesyłkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 wyczyścił to wszystko zmywaczem (tzn. benzyną w szpreju) i wkręcił to na porządnej ilości kleju do śrub, do końca kluczem. To się nazywa "druciarstwo" dobre na jakiś czas , ale problem nie został zlikwidowany i powróci (przy najbliższej potrzebie odkręcenia lub samoistnie w czasie jazdy), o ile ten rower zostawiasz sobie to ok (za jakiś czas wrócisz do tego) ale jeśli jest to na handel to wpakujesz nowego właściciela na przysłowiową minę. czy lepiej zaopatrzyć się w jakiś papier ścierny, ew jakąś małą szlifierkę modelarską i jakąś farbę w szpreju oraz jedno wolne popołudnie, czy lepiej pojechać gdzieś i kupić te wszystkie śrubki ? Moczenie , szlifowanie , polerowanie to jak walka z wiatrakami , przy pierwszym kontakcie z wilgocią "ruda" powróci. Pomierz wszystkie śruby i wymień na nierdzewne A2 , koszt za wszystkie powinien się zamknąć w kwocie 20-30zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kivoPL Napisano 23 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 To się nazywa "druciarstwo" dobre na jakiś czas , ale problem nie został zlikwidowany i powróci (przy najbliższej potrzebie odkręcenia lub samoistnie w czasie jazdy), o ile ten rower zostawiasz sobie to ok (za jakiś czas wrócisz do tego) ale jeśli jest to na handel to wpakujesz nowego właściciela na przysłowiową minę. Moczenie , szlifowanie , polerowanie to jak walka z wiatrakami , przy pierwszym kontakcie z wilgocią "ruda" powróci. Pomierz wszystkie śruby i wymień na nierdzewne A2 , koszt za wszystkie powinien się zamknąć w kwocie 20-30zł. co do pedałów- rower zostawiam dla siebie, tato powiedział że gwint tylko na poczatku byl zjechany, 3/4 gwintu było dobre, no ale jak cos sie będzie działo to będę pamiętać o tym temacie na forum. Co do śrubek, powiedz mi tylko gdzie mogę je kupic ? Bardziej w allegro czy w sklepy budowlane lub rowerowe ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2016 Dobrze zaopatrzone sklepy metalowe , allegro ( http://allegro.pl/listing/listing.php?startingTime=6&order=p&string=%C5%9Bruba+a2&bmatch=s0-spo-1-4-1020 ) , sklepy internetowe ( https://www.google.pl/search?q=%C5%9Bruba+a2&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=FmhdWPnkEbDi8AeYz5XwBA#q=sklep+%C5%9Bruby+a2 ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raffik Napisano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2016 Tato zmaścił temat z tym klejem. Powinien to na zwykły smar robić. Być może po bardziej siłowej jeździe ten pedał będzie do zdejmowania szlifierką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek226 Napisano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2016 zwykły smar tutaj nic nie da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kivoPL Napisano 24 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2016 Dokładnie to samo powiedzial mój tato Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2016 a te 4 dyszki w serwisie to chyba nie zbyt opłacalny interes bo na allegro za dyszek całą korbę mam ;d Daj linka do korby ht2 za 10zł..Chętnie kupię parę sztuk na zapas.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kivoPL Napisano 24 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2016 Oj tu sie cyfra nie napisala, miało być 8 dyszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2016 Tak wyglądają te tuleje naprawcze do zerwanych gwintów w korbie. Gwint zewnętrzny to 16x1. Tuleje te wystepują w 2 rodzajach Gwint lewy i prawy czyli tak jak są w pedałach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raffik Napisano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2016 Klejenie pedałów do korby w tym przypadku to zwykłe druciarstwo, a nie naprawa. Gdyby natomiast korba była dobra to poważny błąd w sztuce. Kleju na te gwinty nigdy się nie daje. Tuleje naprawcze wymagają ogarnięcia gwintowania aluminium i posiadania gwintownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2016 W dobrym serwisie nie dużo za to biorą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Root Admin Mieciu Napisano 25 Grudnia 2016 Root Admin Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2016 Temat usunięty. Powód: - pkt. 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu. Zobacz tutaj, jak założyć poprawnie temat: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/ . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.