Skocz do zawartości


Strona korzysta z plików cookie. Zobacz jak.   Rozumiem i akceptuję pliki cookies
Zdjęcie

[Serwis] Sr Suntour Axon 26 - przerobienie z pracy progresywnej na liniowa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 czem

czem

    Świeżak

  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2016 - 21:49

czy jest możliwość przerobienia działania Axona z progresywnego na liniowy ?
aktualne działanie niezbyt mi się podoba, moze to też kwestia tego ze jest nowy. ustawiłem to tak jak każe producent - 2 cm sagu i nie wiem jaka bym potrzebował siłę żeby go dobić na 6 cm skoku, a ma 8. nie korzysta w ogóle z pełnego zakresu działania.
jakieś pomysły. może użytkownik Activia sie wypowie na ten temat.
  • 0

Reklama

Reklama

#2 ACTIVIA

ACTIVIA

    Master

  • Sklep rowerowy
  • 1911 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Imię:Piotr

Napisano 19 grudzień 2016 - 22:04

Na dzień co ci polecam to spuścić powietrze, odkrec ten czarny korek zaworu powietrza nasadką 27mm i przy korku będziesz miał taki żółty elastomer. Weź go wyciągnij i z powrotem wkręc ten korek a potem napompuj
  • 0

Autoryzowany Dealer i Serwis amortyzatorów Sr Suntour oraz olejów i smarów marki Fuchs

Pełny asortyment części zamiennych, Producent rur sterowych, Usługi tokarsko - frezarskie

 

http://activia.sgl.pl

 

 


#3 czem

czem

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2016 - 22:13

nie spowoduje to utraty gwarancji ? co to da ? będzie pracowal bardziej liniowo i czy nie bedzie jakiś negatywnych działań w amorze ?
  • 0

#4 sebass52

sebass52

    Pro

  • Użytkownik
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Imię:Sebastian
Garaż Rower

Napisano 19 grudzień 2016 - 22:43

To jest taki ogranicznik żeby amor nie dobijał.


  • 0

#5 czem

czem

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 19 grudzień 2016 - 23:28

kiedy spuszcze powietrze, wolnych goleni między uszczelkami a korona, zostaje 0.5 cm. z tego co widzę na rysunku ten elastomer jest większy więc chyba do końca nie odpowiada za dobicie.
w moim starym rst first z komory powietrznej wyciągnąłem taki plastikowy odbojnik przez co zwiekszylem objętość komory powietrznej i amor stal się liniowy a nie progresywny.
może w axonie wyjecie tego elastomeru także powiększy komorę powietrzną i zrobi się bardziej liniowy.
  • 0

#6 ACTIVIA

ACTIVIA

    Master

  • Sklep rowerowy
  • 1911 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Imię:Piotr

Napisano 20 grudzień 2016 - 06:16

No i widzę że kumasz temat. Często właśnie wyjmują te elastomery żeby zwiększyć komorę powietrzną
  • 0

Autoryzowany Dealer i Serwis amortyzatorów Sr Suntour oraz olejów i smarów marki Fuchs

Pełny asortyment części zamiennych, Producent rur sterowych, Usługi tokarsko - frezarskie

 

http://activia.sgl.pl

 

 


Reklama

Reklama

#7 czem

czem

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 20 grudzień 2016 - 09:25

denerwujące jest tylko to ze każdy producent daje inny rozmiar śruby w korku powietrznym. magura 28, rst 24, w axonie widzę jakiś kosmiczny 27. czas wybrać się do castoramy i kupić nasadke na grzechotke.
kiedyś w firscie odkrecalem francuzem, wymsknal mi się i rozwalilem cala śrubę, ale byłem zły. teraz stosuje tylko nasadowe z grzechotka.
  • 0

#8 ACTIVIA

ACTIVIA

    Master

  • Sklep rowerowy
  • 1911 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Imię:Piotr

Napisano 20 grudzień 2016 - 11:54

Mam specjalne nasadki do tego. Są zjechane na tokarce  po to żeby klucz ci się na korku nie przekręcił Do amortyzator Cena świąteczna dla ciebie to 20zł już wysyłką


  • 0

Autoryzowany Dealer i Serwis amortyzatorów Sr Suntour oraz olejów i smarów marki Fuchs

Pełny asortyment części zamiennych, Producent rur sterowych, Usługi tokarsko - frezarskie

 

http://activia.sgl.pl

 

 


#9 godzinilla

godzinilla

    Pro

  • Użytkownik
  • 181 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rzeszów
  • Imię:Sławek

Napisano 20 grudzień 2016 - 12:09

A ja też dostanę taką cenę? ;)


  • 0

#10 ACTIVIA

ACTIVIA

    Master

  • Sklep rowerowy
  • 1911 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Imię:Piotr

Napisano 20 grudzień 2016 - 15:11

Pewnie. Zamawiaj i napisz w uwagach


  • 0

Autoryzowany Dealer i Serwis amortyzatorów Sr Suntour oraz olejów i smarów marki Fuchs

Pełny asortyment części zamiennych, Producent rur sterowych, Usługi tokarsko - frezarskie

 

http://activia.sgl.pl

 

 


#11 czem

czem

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 20 grudzień 2016 - 22:17

za późno przeczytałem i kupiłem w castoramie ale okazalo się ze ścianki nasadki są za grube i nie mieszcza się między śrubę a korone. jak jutro nie uda mi się zmniejszyć średnicy na szlifierce to kupię u Ciebie klucz

Użytkownik czem edytował ten post 20 grudzień 2016 - 22:17

  • 0

#12 ACTIVIA

ACTIVIA

    Master

  • Sklep rowerowy
  • 1911 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Imię:Piotr

Napisano 20 grudzień 2016 - 22:53

Także nasadka musi być wyrównana na tokarce ze względu tego że fabryczne mają od środka na dole taki spilnikowany kąt co powoduje niszczenie korka przy odkrecaniu
  • 0

Autoryzowany Dealer i Serwis amortyzatorów Sr Suntour oraz olejów i smarów marki Fuchs

Pełny asortyment części zamiennych, Producent rur sterowych, Usługi tokarsko - frezarskie

 

http://activia.sgl.pl

 

 


Reklama

Reklama

#13 czem

czem

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 21 grudzień 2016 - 09:12

Nie będę się bawił w pilnikowanie tego klucza i kupie od Ciebie.


  • 0

#14 czem

czem

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 02 styczeń 2017 - 14:50

jestem już po wyjęciu tego elastomera i przejechaniu kilkunastu km. muszę stwierdzić ze jest znaczna różnica i amor działa wybornie. dużo lepiej niż moje stare rst First oraz magura durin race 80.
  • 0

#15 SantaaCruz

SantaaCruz

    Amator

  • Użytkownik
  • 88 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Imię:Piotr

Napisano 11 styczeń 2017 - 17:00

Na dzień co ci polecam to spuścić powietrze, odkrec ten czarny korek zaworu powietrza nasadką 27mm i przy korku będziesz miał taki żółty elastomer. Weź go wyciągnij i z powrotem wkręc ten korek a potem napompuj

 

A czy taki patent można zrobić w Epixonie 2015 z osią 15 mm w celu zwiększenia czułości pod lekkim rowerzystą ?


  • 0

#16 ACTIVIA

ACTIVIA

    Master

  • Sklep rowerowy
  • 1911 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Imię:Piotr

Napisano 11 styczeń 2017 - 17:41

Można


  • 0

Autoryzowany Dealer i Serwis amortyzatorów Sr Suntour oraz olejów i smarów marki Fuchs

Pełny asortyment części zamiennych, Producent rur sterowych, Usługi tokarsko - frezarskie

 

http://activia.sgl.pl

 

 


#17 czem

czem

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 09 kwiecień 2017 - 20:28

Napiszę tutaj bo to mój temat i dotyczy tego samego Axona którego opisałem na początku. Amor ma przejechane może z 1200 km i jakiś czas temu zaczął zachowywać się dziwnie. Dostał lekkiego luzu i przy pracy słychać stukanie, tylko nie potrafię odpowiedzieć z której komory dochodzi. ACTIVIA, co to może być ?


  • 0

#18 ACTIVIA

ACTIVIA

    Master

  • Sklep rowerowy
  • 1911 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Imię:Piotr

Napisano 09 kwiecień 2017 - 21:26

Nacisnij z przodu hanulec, wsadz palec między podkową a rurą goleniowa i ruszaj do przodu i do tyłu. Wtedy wyczujesz czy sa luzy na slizgach. Jesli nie będzie to mozliwe ze kartridż ci sie rozkręcił w środku
  • 0

Autoryzowany Dealer i Serwis amortyzatorów Sr Suntour oraz olejów i smarów marki Fuchs

Pełny asortyment części zamiennych, Producent rur sterowych, Usługi tokarsko - frezarskie

 

http://activia.sgl.pl

 

 


#19 czem

czem

    Świeżak

  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 10 kwiecień 2017 - 21:05

To może być ten kartridż. Opisz jak mam się do niego dostać. Rysunek, może jakiś film instruktażowy


  • 0

Reklama

Reklama

#20 ACTIVIA

ACTIVIA

    Master

  • Sklep rowerowy
  • 1911 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Imię:Piotr

Napisano 11 kwiecień 2017 - 08:39

Ściągnij dolną czerwoną pokrywę od regulacji tłumienia, potem od góry odkręć mechanizm blokady. Od dołu ściągnij z nakrętki oring i odkręć ją kluczem nasadowym 10mm. Potem od góry odkręć kluczem nasadowym 27mm czarny korek. Wtedy wyciągniesz cały kartridż bez ściągania amorka z roweru. 


  • 0

Autoryzowany Dealer i Serwis amortyzatorów Sr Suntour oraz olejów i smarów marki Fuchs

Pełny asortyment części zamiennych, Producent rur sterowych, Usługi tokarsko - frezarskie

 

http://activia.sgl.pl