Mateusz93 Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Witam, Rozważam zakup roweru crossowego. Wole omijać tarczówki hydrauliczne. Chce uniknąć problemów z odpowietrzaniem, ewentualną awarią, która mnie całkowicie uziemi w terenie... Jeśli już to tarczówki zwykłe - mechaniczne. Jak w temacie. W większości jeżdżę na szosie. Oczywiście drogi nie są jakieś rewelacyjne. Czasami zdarza się, że wpadnę w jakąś większą dziurkę. Czasami rozważam wyskoczyć do lasu czy szuter. Wzrost: 167 cm Waga: 70 kg 1) Unibike Viper GTS http://www.unibike.pl/vipergts.html 2) Lazaro Integral (martwi mnie to, że nie mogę usiąść na rowerze i go sprawdzić z racji tego, że firma nie ma sklepu na Śląsku o ile w ogóle ma gdziekolwiek). http://allegro.pl/2016-king-of-the-road-lazaro-integral-v3-alivio-i6560763111.html 3) Author Reflex http://pl.author.eu/crossowe/rowery/author-reflex-2016-ua42866802 4) Romety serii Orkan (fajne tylko, że mają tarczówki, a może jest jakaś możliwość, żeby wstawić V-ki?) 5) Inne Generalnie chciałbym przymierzyć się na Śląsku wstępnie do roweru. Rozmyślam też czy sztywny widelec by wystarczył... Oczywiście jak najlepszy osprzęt. Byłoby fajnie jakby linki nie przechodziły nad górną rurą. Czasami na zjazdach siadam na ramie. Przymierzam się też do SPD, więc platformy byłyby zbędne. Sprzedawcy w dwóch sklepach stwierdzili, że Altusy 9 - rzędowe chodzą tak samo jak Alivio 8 -rzędów. Wytrzymałość niby jest na takim samym poziome... Niby Alivio teraz to nie to samo co wcześniej... Noi Altusy niby chodzą lżej. Nie wiem ile w tym jest prawdy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klark Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Za taką kasę kupisz już coś z deorey/XT. Orkan 5.0 jest fajny, ale ma tarcze. Zastanów się czy gra jest warta świeczki, bo mocno ograniczasz dobie wybór fajnych rowerów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Chce uniknąć problemów z odpowietrzaniem, ewentualną awarią, która mnie całkowicie uziemi w terenie... Ale o co chodzi? Nie całkowicie, bo zawsze zostaje drugi hamulec. Inna kwestia - przy Twojej jeździe to faktycznie niepotrzebny wydatek. Rozmyślam też czy sztywny widelec by wystarczył... Wg mnie to fitness byłby dla Ciebie lepszym rowerem. Byłoby fajnie jakby linki nie przechodziły nad górną rurą. Czasami na zjazdach siadam na ramie O co w tym chodzi?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz93 Napisano 13 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2016 O co w tym chodzi?? Czasami eksperymentuje przy zjazdach. Podpatrzyłem trochę jak jeżdżą zawodowcy . Tutaj sobie obejrzyjcie: https://youtu.be/_pmHu4PNvvc?t=397 Nie wiem jak koledzy i koleżanki widzą te hydrauliki bo mnie to wnerwia... Dawajcie też inne propozycje z hydraulikami też - zastanowię się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Teraz jestem pewien - kup sobie przynajmniej fitnessa. Nie mam pojęcia o co chodzi z tym siadaniem i chętnie przeczytam jak ktoś się wypowie w tym temacie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Może przełaj - Accent CX-One - będzie lepszym wyborem? Powinieneś dorwać na wyprzedaży. W razie czego wstawiasz szosowe oponki i robisz tak jak Kwiatkowski na zjeździe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz93 Napisano 13 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2016 Może przełaj - Accent CX-One - będzie lepszym wyborem? Powinieneś dorwać na wyprzedaży. W razie czego wstawiasz szosowe oponki i robisz tak jak Kwiatkowski na zjeździe Ciekawa propozycja . Pierwsze słyszę o takim rodzaju rowerów . Tylko pytanie, gdzie jest granica przyzwoitości dla przełajowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 13 Października 2016 Udostępnij Napisano 13 Października 2016 http://velo.pl/rowery/przelajowe/accent/cx-one-2016 - Podpowiem że Sora to takie szosowe Alivio, ale weź pod uwagę że masz praktycznie rower "do wszystkiego" zależnie od zamontowanych opon. Ciężko w tej cenie znaleźć coś lepszego, chyba że używany. Co prawda geometria nie jest idealnie taka sama jak w szosie, ale jako amator raczej nie poczujesz. Swoją drogą to to takiej jazdy jak Twojej to na tym crossie sie będziesz męczyć. Na każdym rowerze tego typu siedzi się wyprostowanym, chociażbyś dał mostek na minus i zdjął podkładki to i tak nie będzie to tak samo jak przełaj - którym spokojnie wjedziesz w te same trasy co crossem, a może i nawet w trudniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 14 Października 2016 Udostępnij Napisano 14 Października 2016 Na każdym rowerze tego typu siedzi się wyprostowanym, chociażbyś dał mostek na minus i zdjął podkładki Na pewno wyprostowana pozycja? Nie jeździłem, ale jakoś trudno mi sobie to wyobrazić . to i tak nie będzie to tak samo jak przełaj - którym spokojnie wjedziesz w te same trasy co crossem, a może i nawet w trudniejsze. Raczej wniesiesz, bo przełożenia nie te . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 14 Października 2016 Udostępnij Napisano 14 Października 2016 Cx one ma linki na górze więc będą uwierać w tyłek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 14 Października 2016 Udostępnij Napisano 14 Października 2016 Na pewno wyprostowana pozycja? Nie jeździłem, ale jakoś trudno mi sobie to wyobrazić . Raczej wniesiesz, bo przełożenia nie te . Pozycja jest o wiele bardziej prosta porównaniu do MTB czy szosy, to na pewno. Mam crossa i wiem czym to się je. Jak kupisz sobie dobrą kasetę np takie 11-34 to wjedziesz wszędzie, zależy od nogi. Są i tacy co na maratonach startują na przełajach, czyli się da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz93 Napisano 14 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2016 Pytanie tylko czy jazda na przełaju będzie komfortowa przy powiedzmy 6 h jazdy. Cross pewnie wypadnie lepiej. Jezdzi się na nim bardziej wyprostowanym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Zależy jak kto rozumie komfort, bo spotkałem się już z opiniami, że rower sportowy nie może być wygodny, a siodło na 100% Cie uwiera i jak możesz na tym jeździć? A jeśli ktoś lepiej jednak czuję się w pochylonej pozycji i i ciężar rozkłada na rękach i nogach, a nie na tyłku to co? Nie wyobrażam sobie zrobić 100 km na raz na niewygodnym rowerze Jak jest rower dobrze dobrany to pozycja nie będzie problemem nawet na długich trasach, ale trzeba być świadomym swojego stylu jazdy, bo jeśli na rowerze nastawionym na rekreację będziesz chciał cisnąć to się zamordujesz oporami i mało kadencyjną pozycją, a jak na rowerze sportowym będziesz chciał się przez 70 km bujać spacerkiem to Cię wszystko rozboli od barków po tyłek i już. Ja bym brał przełaj, bo wolę baranki, ale jak nie jesteś przekonany do takich kierownic to bierz fitnessa. W crossie moim zdaniem będziesz woził amortyzator jako balast. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bocion Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Baranek jest wygodniejszy od prostej kropka. Przełaj bierz, będziesz pan zadowolony. Wysłane z mojego Mi-4c przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Jak dla mnie kupno fitnessa poza dojazdami do pracy to nietrafiony pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Prawda, bo fitness to ani szosa, ani cross. Takie nie wiadomo co... Przełaj to przynajmniej taki bardziej sportowy cross Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 15 Października 2016 Udostępnij Napisano 15 Października 2016 Fitness to jest taki cross tylko bez amortyzatora. "Ale jak bez amortyzatora?!" - zapyta typowy Janusz. No to wsadzili wąskie opony co by mu bliżej do szosy było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 16 Października 2016 Udostępnij Napisano 16 Października 2016 Jak kupisz sobie dobrą kasetę np takie 11-34 to wjedziesz wszędzie, zależy od nogi. Są i tacy co na maratonach startują na przełajach, czyli się da Korba też nie bardzo do wspinania się dla przeciętnego rowerzysty . Startują startują tylko czy aby na pewno podjeżdżają? Przełaj to przynajmniej taki bardziej sportowy cross Dla mnie to jednak troszkę agresywniejsza odmiana szosy . Dla mnie właśnie fitness jest bardziej sportową odmianą crossa. No ale cóż - ile ludzi tyle opinii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz93 Napisano 17 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2016 a jak na rowerze sportowym będziesz chciał się przez 70 km bujać spacerkiem to Cię wszystko rozboli od barków po tyłek i już. Czyli na rowerze przełajowym nie będę mógł się z kimś słabszym przejechać, znaczy spacerkiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 17 Października 2016 Udostępnij Napisano 17 Października 2016 Oczywiście, że tak, ale nie będzie to zbyt wygodne jeśli wybierzecie się gdzieś dalej. Rower typowo sportowy przy niskich prędkościach jest jak dla mnie irytująco nerwowy, a twarde siodło morduje tyłek jeśli więcej siedzimy niż jedziemy. Z tego powodu do krajoznawczych wypadów z moją dziewczyną pożyczałem trekkinga od ojca jak tylko mogłem Z podobnych powodów nie jeżdżę szosą w nocy, bo jest zbyt szybka i przy niskiej widoczności robi się niepewnie - wole siedzieć bardziej na tylnym kole. Nie wiem czy inni mają podobne odczucia, ale ja jeżdżę tak, aby czerpać zawsze jak największą przyjemność z jazdy. Uniwersalny rower jak dla mnie to marzenie nie do spełnienia póki co Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz93 Napisano 21 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 Kupiłem Accenta Cx One w rozmiarze S. To jest to czego szukałem. Dzięki i kilometrów! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2016 Fitness to jest taki cross tylko bez amortyzatora. "Ale jak bez amortyzatora?!" - zapyta typowy Janusz. No to wsadzili wąskie opony co by mu bliżej do szosy było Chyba pojecie fitnessa jest bardzo szerokie i co fitness to inny rower ;-) Moze ja napisze czemu moj ftiness nie jest crossem: 1. Bo ma kola szosowe (lekkie eastony na oponkach 28C)- a cross ma crossowe(na te chwile sa to kola jak w mtb, opony w tej chwili to COnti, ale byly Maratony 35C.. ale sie przebily) 2. Bo ma osprzet szosowy typowo szosowy a corss ma osprzet mtb, ale ma korbe Trekingowa z 48T 3. Bo wazy 9,5kg (cross ok 13kg) 4. Ma inne geo .. zupelnie 5. Nie ma amortyzatora ...ale sa i crossy bez amora w wersjach lite...wiec to jak raz najmniej wnosi. I czemu nie jest przełajem 1. Bo ma kola szosowe (znacznie delikatniejsze niz Przełajowe), przelajowe mam pancerniaki jak z mtb tylko waska fela 17C 2. Bo ma korbe szosowa 50/39/30 - a przelaj ma przelajowa 46/36 3. Jest podobny w geometrii, ale nie ma barana i jest ciutke ciupinke lagodniejszy to geo, 4. Bo nie zmiesci takich laczkow jak przelaj (do przlaja 40C Smart Sam wlazi bez napinki) 5. Bo ma mocowanie błotnikow, a rasowy przełaj nie ma ;-) I czemu nie jest szosa 1. Bo ma prosta kierownice, 2. Bo nie ma Hamulców szosowych 3. Bo do kierownicy mozna przyczepic dzwonek i nie wyglada to glupio (jak w szosie) ;-)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.