Skocz do zawartości

[przerzutka tył] Czy jest różnica RD-M615 i RD-M675? Oraz krótki czy długi wózek?


shusty

Rekomendowane odpowiedzi

1. Czy różnią się czymś przerzutki tylne Deore RD-M615 i SLX RD-M675? Na pewno ceną ok. 25zł jest SLX droższa, ale to też starszy model od Deorki. Manetki kupię raczej standardowe deore do 2x10. Bo nie wiem czy jest sens dopłacać do przerzutki SLX? Obie 10rz. 

 

2. Zależy mi bardzo by łańcuch nie skakał, nie spadał z zębatek na korbie i przesadnie nie obijał ramy (lekka osłonka za dużo chyba nie wyłapie, a ciężkiej np. dętki przyczepiać nie chcę). Dobrze rozumiem, że te z systemem Shadow+ czyli sprzęgłem zniwelują problem w 90%? Jazda to maratonowanie po górach (sudety) ale też trochę trailowania i AM na hardtailu 140mm, czasem smrek czy rychleby. (Hardtail, który będzie dużo podjeżdżał, ale też czasem będzie miał ostro szybko w dół) 1x11 napęd może i dałby radę przy blacie 36 i kasecie 11-46 (ustawić %display na %ratio), pomimo rzadkiego stopniowania, ale koszty zł by mnie chyba zabiły (XT M8000 + sunrace)?

 

3. Ze względu na koszty zdecydowałem się na 2x10 na deorce. I teraz, krótki czy długi wózek?  Przy długim wózku zdecydowałbym się na 38/24 11-36, a przy krótkim wózku żeby pojemność wyniosła dokładnie 35 czyli dokładnie max ile krótki wózek obsłuży 36/24 11-34

Więc konfiguracja przy krótkim wózku i tak powinna być wystarczająca, ale zawsze to ciut mniej. Dlatego się zastanawiam czy jednak krótki wózek ma takie zalety, że warto się minimalnie przełożeniami ograniczyć?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam naklejaną niby guma a trochę plastik i super. Łańcucha nie słychać, rama po odklejeniu niezniszczona. Koszt w sklepie rowerowym 15zł.

ja polecam jednak dętkę, ale nie całą, tylko uciąć pasek odpowiedniej szerokości i długości a następnie przykleić go na górze/ dole rury taśmą, ja użyłem ductape ponieważ izolacyjna szybko mi się rwała ;)

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@radziuGD, GS ma niby pojemność tylko 35 wg shimano.

Dla napędów:

24/36 11-34  = poj. 35 

24-38 11-34 =  poj. 37

24-38 11-36 =  poj. 39

 

 

Co do manetek to zostanę przy deore, brak funduszy na coś więcej. A skoro nie ma różnicy to wezmę przerzutkę  Deore RD-M615

 

Miałem 11-36 z 24/38 z wózkiem GS i ogarnia, przecież nie będziesz jeździł na przełożeniach 24x11/13/15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasetę 10x(11-42) Sunrace kupisz poniżej 200zł, do tego przerzutka Zee na tył i masz super napęd 1x10, o ile własnie tobie taki napęd wystarczy.

SRAM X5 też ogarnia kasetę 11-42.

Taka konfiguracja to dla mnie za mało. Jedynie w grę wchodziłoby 11-46 11rz. i na blacie 38. A i tak nie byłoby to idealne, ale już jak najbardziej do przyjęcie.

 

 

 

 

Miałem 11-36 z 24/38 z wózkiem GS i ogarnia, przecież nie będziesz jeździł na przełożeniach 24x11/13/15

 

Dzięki, dobrze wiedzieć. Skoro kultura pracy się nie zmieni, to GS będzie dobre na takich przełożeniach a skrajnych przekosów i tak nie będę robił przecież.

 

 

 

Wedle dokładnej specyfikacji Shimano przerzutka tylna Deore RD-M615 różni się od SLX RD-M675 tym, że jest cięższa o około 20 g i zewnętrzne ogniwo pantografu ma ze stali, a nie z alu.

Dzięki, właśnie na si.shimano nie była M675 rozpisana całościowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale 15 przecież się mieści w pojemności wózka według shimano ;)

36-15+38-24= 35 ;) więc nawet jakby brakowało pojemności na Maks przekosie to nic się nie stanie, zresztą założę się że przerzutka ma trochę zapasu- chodzi tylko o to że na 24x11 łańcuch byłby słabo napięty i by skakał mocno na najmniejszym wyboju.

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z powyższym, dlatego zdrowiej dla napędu jest mieć większy blat niż 34, dzięki temu będzie on zmuszał do częstszego redukowania biegu z przodu co przełoży się na mniejsze przekosy a więc teoretycznie dłuższe życie napędu. zresztą jak się jedzie na blacie+ największej koronce to jeśli ktoś lubi jak wszystko działa perfekt to zredukuje bo przy takim przekosie napęd bardzo nieprzyjemnie pracuje ;)

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1x11 ma swoje zalety i wady. Każdy sobie coś wybierze, dla mnie zdecydowanie za mało na dole i górze. Ostatecznie pasowałoby mi 1x11 11-46 (a najlepiej 10-46) kaseta i blat 38. Ale 1x11 nie wiem czemu, ale max w specyfikacjach pokazują, że blat 36 może być. Co innego taki Sram Eagle XD ale to już 1x12 i jak będzie tańsza wersja i ceny mocno siądą będzie to standard. bo 10-50 + blat 38 i można jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak i zacznie się tworzenie tematów "dlaczego mi nie napisaliście że na 1x11 nie da się jechać szybciej niż 35km/h" ;)

 

Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty.

 

To akurat wynika z tego, że większość ludzi na trasy pod przełaja kupuje rower mtb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...