porosty Napisano 25 Sierpnia 2016 Napisano 25 Sierpnia 2016 Koledzy. Żona ostatnio zwróciła mi uwagę, że bardzo ciężko jej się jeździ na rowerze. Przejechałem się i racja.. idzie bardzo topornie, ciężko (w porównaniu ro ROmet Orkan, czy GT Outpost Trail) Przy zjeździe z górki na asfaltowej ścieżce rowerowej, żona musiała kręcić... a nie a i tak ją wyprzedzałem, Opony w Viscie są typowo miejskie, bez głębokiego bieżnika, u mnie w Orkanie - krosowe z głębokim bieżnikiem Co może być problemem? Obstawiam słabej jakości piasty, lub za mocne ich skręcenie, ale czy to by dawało takie opory? Nie hałasują, nie chrupoczą... Wymienić wkład piasty? Czekam na rady link do bardzo podobnego roweru (żony jest na napędzie shimano) http://archiwum.allegro.pl/oferta/rower-rayon-vista-28-damski-przerzutki-18-biegow-i4464357885.html Rower to: Rayon Vista 2014 Przebieg~100-200km Napęd: Shimano, Przerzutka tył: SIS Piasty, suport i reszta - Chińczyk Opony miejskie
Piter233 Napisano 25 Sierpnia 2016 Napisano 25 Sierpnia 2016 Piasty też, ale różnica jest przede wszystkim w pozycji. Na rowerze twojej żony jedzie się wyprostowanym - w przypadku rometa i gt jest się pochylonym, co za tym idzie jadąc na rowerze twojej żony masz o wiele większy opór powietrza. Do tego waga - mieszczuch jest cięższy od innych rowerów.
porosty Napisano 25 Sierpnia 2016 Autor Napisano 25 Sierpnia 2016 Masz rację... ale różnica jest wyraźnie wyczuwalna także w trakcie spokojnej jazdy naprawdę jedzie się ciężko nawet wolno. (dla porównania w podobnej damce mojej mamy [chyba jakiś jaguar] jedzie się dużo lżej zajrzę chyba do piast... może są za ciężko dokręcone, albo zmielone łożyska.
phoe Napisano 25 Sierpnia 2016 Napisano 25 Sierpnia 2016 Jak z górki trzeba pedałować to to nie są opony, serwis piast zrobić w 1-szej kolejności i sprawdzić czy hamulec nie ociera o obręcz.
porosty Napisano 25 Sierpnia 2016 Autor Napisano 25 Sierpnia 2016 przed chwilą przyjrzałem się kołom: -koła na luzie pracują lekko i długo się kręcą bez żadnych niepokojących odgłosów. -hamulce są prawidłowo ustawione - nie obcierają. To czemu te opory?
phoe Napisano 25 Sierpnia 2016 Napisano 25 Sierpnia 2016 A korba swobodnie się obraca? Łańcuch nasmarowany?
porosty Napisano 25 Sierpnia 2016 Autor Napisano 25 Sierpnia 2016 no z łańcuchem to racja... dzisiaj stwierdziłem że należy się mu smarowanko... Nasmaruję w tygodniu jak kupię jakiś lepszy smar Korbę sprawdzę jutro Ośka raczej nie, bo bym wyczuł opory na jałowym kręceniu.
phoe Napisano 25 Sierpnia 2016 Napisano 25 Sierpnia 2016 Tylko kup to łańcucha w sklepie rowerowym, Shimano, Finish Line itp.
cervandes Napisano 25 Sierpnia 2016 Napisano 25 Sierpnia 2016 O piastach piszą, o pękniętych ośkach... Winne są szajsowate opony. Nie dość, że ciężkie jak cegły to jeszcze z beznadziejnej chińskiej myśli technologicznej są zrobione. Do tego ciężkie obręcze i efekt jest jaki jest, nie sposób to rozpędzić, jakbyś ciągnął za sobą kotwicę.
porosty Napisano 26 Sierpnia 2016 Autor Napisano 26 Sierpnia 2016 nie sposób to rozpędzić, jakbyś ciągnął za sobą kotwicę. I trafiłeś w samo sedno! W sumie to nie wyglądają jakoś bardzo topornie... ale jest to punkt zaczepienia. Przyjrzę się im.
AkadaemiaStolarstwa Napisano 26 Sierpnia 2016 Napisano 26 Sierpnia 2016 Co do osiek, weź jeszcze sprawdź na przykręconych kołach czy nie mają one luzu na boki. Złap za ramę/widelec i obręcz i poszarp na boki. A jak będziesz już smarował łańcuch to o ile jest możliwość zdejmij go , ewentualnie sciągnij z przedniej korby i zakręć samą nią to będzie widać czy suport nie umarł.
porosty Napisano 26 Sierpnia 2016 Autor Napisano 26 Sierpnia 2016 Suport mi umarł dwa razy... ale w moim Romet Orkan 3.0. U żony w Rayon Vista jest ok... nie chrzęści i działa prawidłowo. Wiesz... Ten rayon jak pisałem "ma wysokie opory toczenia" ... sam wyhamowuje z górki. dla tego myślałem o piastach itp. Poszarpię nimi jak radzisz... może rozbiorę, i wyczyszczę. Generalnie koła nie stawiają oporów na luzie i długo się kręcą same z siebie, pracują cicho i stabilnie, nie obcierają hamulce
AkadaemiaStolarstwa Napisano 26 Sierpnia 2016 Napisano 26 Sierpnia 2016 Dlatego napisałem żeby sprawdzić czy nie mają luzów. Możliwe że bez obciążenia jest git, a pod obciązeniem ośki się wyginają i wtedy coś zaczyna ocierać. A tak w ogóle to ciśnienie w kołach jakie ?
porosty Napisano 26 Sierpnia 2016 Autor Napisano 26 Sierpnia 2016 Muszę sprawdzić ciśnienie. Ośki sprawdzę. Dzięki za rady
cervandes Napisano 26 Sierpnia 2016 Napisano 26 Sierpnia 2016 Im gorsze koła i podlejsze opony tym dłużej się będzie koło kręciło bo ma większą bezwładność. Moim zdaniem marnujesz czas na rozbieranie, czyszczenie.
cervandes Napisano 26 Sierpnia 2016 Napisano 26 Sierpnia 2016 Doraźna pomoc to wysokie ciśnienie. Dobry test zrobisz zakładając lepsze koła. Różnica 100g na obręczy i oponie robi piorunującą różnicę, dobre a złe koło może mieć różnicy JEDNO 200-300 a nawet i więcej gram.
porosty Napisano 29 Sierpnia 2016 Autor Napisano 29 Sierpnia 2016 Dzięki koledzy za rady. Poradzę żonie aby się pozbyła tego roweru i kupię jej nowy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.