Skocz do zawartości

[piasty] Duże opory jazdy, Rayon Vista


porosty

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Koledzy.

 

 

Żona ostatnio zwróciła mi uwagę, że bardzo ciężko jej się jeździ na rowerze. Przejechałem się i racja.. idzie bardzo topornie, ciężko (w porównaniu ro ROmet Orkan, czy GT Outpost Trail)

Przy zjeździe z górki na asfaltowej ścieżce rowerowej, żona musiała kręcić... a nie a i tak ją wyprzedzałem, 

Opony w Viscie są typowo miejskie, bez głębokiego bieżnika, u mnie w Orkanie - krosowe z głębokim bieżnikiem

 

 

Co może być problemem?

Obstawiam słabej jakości piasty, lub za mocne ich skręcenie, ale czy to by dawało takie opory?

Nie hałasują, nie chrupoczą...

 

 

 

Wymienić wkład piasty?

Czekam na rady

 

link do bardzo podobnego roweru (żony jest na napędzie shimano)

http://archiwum.allegro.pl/oferta/rower-rayon-vista-28-damski-przerzutki-18-biegow-i4464357885.html

Rower to:

Rayon Vista 2014

Przebieg~100-200km

Napęd: Shimano, 

Przerzutka tył: SIS  :whistling:

Piasty, suport i reszta - Chińczyk

Opony miejskie

 

Napisano

Piasty też, ale różnica jest przede wszystkim w pozycji. Na rowerze twojej żony jedzie się wyprostowanym - w przypadku rometa i gt jest się pochylonym, co za tym idzie jadąc na rowerze twojej żony masz o wiele większy opór powietrza. Do tego waga - mieszczuch jest cięższy od innych rowerów. 

Napisano

Masz rację... ale różnica jest wyraźnie wyczuwalna także w trakcie spokojnej jazdy

naprawdę jedzie się ciężko nawet wolno.

(dla porównania w podobnej damce mojej mamy [chyba jakiś jaguar] jedzie się dużo lżej

 

zajrzę chyba do piast... może są za ciężko dokręcone, albo zmielone łożyska.

 

Napisano

przed chwilą przyjrzałem się kołom:

-koła na luzie pracują lekko i długo się kręcą bez żadnych niepokojących odgłosów.

-hamulce są prawidłowo ustawione - nie obcierają.

 

To czemu te opory?  :sick:

Napisano

no z łańcuchem to racja... dzisiaj stwierdziłem że należy się mu smarowanko...

Nasmaruję w tygodniu jak kupię jakiś lepszy smar

Korbę sprawdzę jutro

 

Ośka raczej nie, bo bym wyczuł opory na jałowym kręceniu.

 

 

Napisano

O piastach piszą, o pękniętych ośkach...

 

Winne są szajsowate opony. Nie dość, że ciężkie jak cegły to jeszcze z beznadziejnej chińskiej myśli technologicznej są zrobione. Do tego ciężkie obręcze i efekt jest jaki jest, nie sposób to rozpędzić, jakbyś ciągnął za sobą kotwicę.

Napisano

 

 

nie sposób to rozpędzić, jakbyś ciągnął za sobą kotwicę.

I trafiłeś w samo sedno!

W sumie to nie wyglądają jakoś bardzo topornie... ale jest to punkt zaczepienia. Przyjrzę się im.

 

 

Napisano

Co do osiek, weź jeszcze sprawdź na przykręconych kołach czy nie mają one luzu na boki. Złap za ramę/widelec i obręcz i poszarp na boki.  A jak będziesz już smarował łańcuch to o ile jest możliwość zdejmij go , ewentualnie sciągnij z przedniej korby i zakręć samą nią to będzie widać czy suport nie umarł.

Napisano

Suport mi umarł dwa razy... ale w moim Romet Orkan 3.0.

U żony w Rayon Vista jest ok... nie chrzęści i działa prawidłowo.

Wiesz... Ten rayon jak pisałem "ma wysokie opory toczenia" ;)... sam wyhamowuje z górki. dla tego myślałem o piastach itp. 

 

Poszarpię nimi jak radzisz... może rozbiorę, i wyczyszczę.

Generalnie koła nie stawiają oporów na luzie i długo się kręcą same z siebie, pracują cicho i stabilnie, nie obcierają hamulce

 

Napisano

Doraźna pomoc to wysokie ciśnienie. Dobry test zrobisz zakładając lepsze koła. Różnica 100g na obręczy i oponie robi piorunującą różnicę, dobre a złe koło może mieć różnicy JEDNO 200-300 a nawet i więcej gram.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...