sylwu Napisano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2016 witam, pewnie temat wiele razy powielany, ale muszę napisać bo wykorzystałem już wszelkie pomysły. zawiozłem rower do serwisu ale tam też nie dali rady. lewą stronę przy użyciu żabek udało się odkręcić. prawa nie do ruszenia, nie mam pojęcia czy może jest na jakimś kleju czy coś. doradzie mi co robić bo jak w serwisie nie dali to już nie wiem gdzie się zgłosić. tnąć to czy rozwiercić? nie chciałbym uszkodzić gwintów a tym bardziej ramy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eloo Napisano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2016 nie wiem czy ktoś w tym serwisie próbował ale można wkręcić ten suport w imadło i kręcić ramą, większość zapieczonych suportów w ten sposób odkręciłem, jeden miałem tylko taki który musiałem palnikiem podgrzewać, ale przy węglowej ramie odpada, najwyżej opalarka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2016 możesz spróbować klucza do rur (sam się zaciska kiedy kręcisz) ale nawet jak pójdzie to nie wiadomo jak rama będzie wyglądać w środku... skoro tak mocno siedzi to albo ktoś "mondry" zakleił to czerwonym loctite albo zaszła jakaś reakcja. Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 17 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2016 Jak nie chciało iść to trzeba było zaprzestać kombinowania z żabkami, które obrobiły miski i teraz nie ma za co złapać. Jak miski nieruszone to dobry klucz nasadowy do misek (łapiący na całej powierzchni wielowpustu) + długa rura - zawsze się odkręci chociaż czasami z gwintem . Jeśli to sklejone albo skręcone na sucho to marne szanse nawet na wygrzebanie kawałek po kawałku po uprzednim ponacinaniu. Ja po kilku akcjach, gdzie gwint w ramie wymagał reanimacji przeprosił się z pressfitem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kinder85 Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 W ostateczności sprawdza się tak jak kolega pisał wcześniej nacinanie i wydłubywanie kawałek po kawałku. Ja tak dla pewności jeszcze spytam, wykręcasz tą miskę oczywiście w prawą stronę ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 18 Sierpnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 Jeżeli jest wkręcona na klej to pomoże podgrzanie. Zacznij od suszarki do włosów, jak za niska temperatura to opalarką do farb. No i pamiętaj o kierunku odkręcania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 tylko że to jest rama karbon, więc może puścić nie tylko klej na gwincie, ale też żywica epoksydowa trzymająca ramę w całości, jeśli dobrze pamiętam to wytrzymuje do 120° Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 18 Sierpnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 tylko że to jest rama karbon fakt, zły pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 A może kawałek płaskownika ściśnięty pożądnym imadłem, włożyć w te nacinki które zrobiłeś w misce i kręcić całą ramą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 Wypiłować- najpierw zrobić 2 nacięcia na całej długości w rozstawie 1 cm...i wybić, wydłubać ten pasek. Potem zgnieść suport i sam wypadnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwu Napisano 18 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 dzięki chłopaki za propozycje. czy powinienem to odkręcać w prawo (z ruchem wskazówek zegara)? co prawda próbowałem w obydwie strony ale wydaje mi się że odkręca się przecież w lewo. tym bardziej że mam nowy suport, sprawdziłem sobie zwoje gwintu i wynika że trzeba odkręcać w lewo. to jest od strony napędu (drive), non-drive z drugiej strony też odkręciłem w lewo. mam opalarkę i próbowałem to delikatnie podgrzewać, oczywiście bez przesady bo boje się o rame, ale bez skutku. spróbuje jeszcze patent z tym imadłem i obracanie całą ramą. ostatecznie będę to powolutku rozcinał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 18 Sierpnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 Jeżeli jedną odkręciłeś w lewo to ta druga odkręca się w prawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Sierpnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2016 Jak bym to zrobił tak jak ze zaklinowanymi sztycami w karbonie ... przeciąć. Wybić łożysko i przeciąć miskę, sama wypadnie. U nas na warsztacie wycinano już kilka sztyc i nigdy sie rama nie uszkodziła. Zwłaszcza ze skoro jest gwint to i alu insert, któremu kilka rys nie zaszkodzi. A może to ITA ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 Żabek... Szkoda, że rzekotki drzewnej nie użyli. Kiedyś było takie powiedzenie: daj chamu zegarek... Trzeba to zrobić etapami teraz: 1. Wyciągnąć łożysko z miski. 2. Naciąć w jednym punkcie miskę wzdłuż (żeby się ładnie zwijało), nie dochodząc do gwintu (bo nie ma sensu). 3. Wsadzić wystającą część miski w imadło i zmiażdżyć , tak żeby się zwijała w spiralę i odklejała od mufy. 4. Wydłubać to co zostało, jeśli coś pójdzie nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwu Napisano 19 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 Panowie mam przed sobą ten nowy suport, jest to oryginał srama, taki jak ten który próbuje wykręcić. na oby dwóch miskach jest oznaczony kierunek wkrecania w prawo, więc wygląda na to że obie odkręca się w lewo. A co do żabek to co z nimi nie tak? Jak się złapie porządnie żabkami to trzymają dobrze, dzięki nimi odkręciłem lewą stronę. Na początku oczywiście próbowałem specjalnym kluczem ale szybko miska sie obrobiła, bo materiał twardością nie grzeszy. Jak znajdę czas to dzisiaj postaram się powalczyć dalej, dam znać co z tego wyszło. pozdro i dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 po stronie napędowej odkręcasz w prawo... Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwu Napisano 19 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 jesteś tego pewny na 100%? nie chce się sprzeczać ale mam przed sobą obie miski i obie mają ten sam gwint, zwoje idą tak samo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 a jaka jest szerokość mufy? Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Według grafiki na stronie srama jest to suport na zwykłe bsa więc odkręca się w tym samym kierunku w którym kręcisz korbami a więc w prawo po stronie napędowej, chyba że istnieje wersja tego suportu na gwint włoski a ta rama jest jakaś wyjątkowa i nie jest na bsa. (lub po prostu nie potrafisz się przyznać że w końcu spróbowałeś odkręcić w prawo i się udało ) Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 19 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2016 a jaki dokładnie model masz tych nowych misek (suportu)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 20 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2016 A co do żabek to co z nimi nie tak? Jak się złapie porządnie żabkami to trzymają dobrze, dzięki nimi odkręciłem lewą stronę. Na początku oczywiście próbowałem specjalnym kluczem ale szybko miska sie obrobiła, bo materiał twardością nie grzeszy. To, że tuleja jest cienkościenna i odkształca się przy zaciskaniu. Klucz wielowypustowy jest z jakiegoś powodu. I z jakiegoś są momenty dokręcające podane przez producenta. Cóż, życie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 21 Sierpnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2016 więc wygląda na to że obie odkręca się w lewo. Dlatego pytałem czy to nie ITA. Przy BSA, zakładamy klucz dźwignią skierowaną do przedniego koła i naciskamy w dół, nie zależnie z której strony roweru jesteśmy. W ITA czyli włoskim gwincie, który łatwo rozpoznać, bo ma średnice gwintu 36 a nie 34mm ( jedną miskę wyjąłeś, sprawdź) oba gwinty sa prawe. Stąd wynika że prawą odkręca sie w lewo a nie prawo. Jeżeli prawą, od korby zdjąłeś w prawo to musisz mieć BSA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2016 A ja nadal jestem ciekawy czym jest to spowodowane. Masz już jedną miskę wykręconą, widać na niej jakiś klej albo oznaki że zaszła jakaś reakcja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwu Napisano 21 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2016 Ok chłopaki sprawa rozwiązana. Tak jak poprzednicy pisali trzeba było odkręcać w prawo, a nie w lewo jak uważałem. Zmylił mnie ten nowy suport który mi sprzedali w sklepie, bo był to ITALIAN czyli te same gwinty w obu miskach. Miska rozcięta, bo i tak nie dało rady tego odkręcić. Tak jak ktoś wcześniej pisał, naciąłem szlifierką możliwie najbliżej ramy rowek a następnie małym brzeszczotem ostrożnie naciąłem wewnętrzną część nie dochodząc do gwintu, potem ścisnąłem miskę i można już było to odkręcić. Gwint w ramie cały, bez uszkodzeń. Miska nie była na kleju itp, nie wiem czy brak podkładki mógł być przyczyną że tak mocno trzymało? Dzięki jeszcze raz wszystkim za pomoc! pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2016 A przypadkiem sam nie dociągnąłeś go tak mocno kręcąc w złą stronę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwu Napisano 22 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2016 Jest to możliwe. Robiłem to pierwszy raz i dałem troche dupy ze nie upewniłem się przed wymianą jak faktycznie lecą te gwinty i w dodatku zmylił mnie ten nowy suport, ale ważne już wszystko zrobione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.