Skocz do zawartości

[hamulce] Pierwsze tarczówki


montell81

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W najbliższym czasie zamierzam przesiąść się z 26 cali na 29era w związku z czym muszę z żalem pożegnać się z moimi V-brake'ami.

Z hamulcami tarczowymi dotychczas niewiele miałem do czynienia zatem chciałby się poradzić czy poniższy zestaw jest odpowiedni na pierwsze tarczówki. Ważę ok 75 - 80kg, jeżdżę w lekkim terenie, głównie płaskie lub lekko pofałdowane tereny, sporadycznie kilkukilometrowe zjazdy ok. 8 - 12% nachylenia. Jeżdżę w różnych warunkach pogodowych, jednak staram się unikać błota.

Chciałbym by kultura pracy i siła hamowania nie były gorsze niż w w V-kach XTR oraz w miarę możliwości by były proste w obsłudze i konserwacji.

Czy poniższy zestaw byłby odpowiedni:

klamki + zaciski SLX M-675, klocki slx żywiczne, tarcze A2Z 160mm ATD na aluminiowym pająku.

Wszelkie sugestie mile widziane.

Napisano

klocki zawsze można wymienić, też właśnie przesiadam się na tarczę i wziąłem SLX'y z klockami żywicznymi. Akurat takie się trafiły w dobrej cenie, a dopłacić w moim przypadku 150zł do metalików ni jak się nie kalkulowało. Jak będzie kicha to zawsze klocki można zmienić.

Napisano

Ślawus

Nie wprowadzaj autora postu w błąd bo różnica ceny między żywicznymi a metalikami to 60zł. Pierwszy z brzegu sklep w wyszukiwarce google. ''centrum rowerowe''. Jak nie wiesz i nie chce ci się wysilić i sprawdzić to nie mieszaj.

 

Do autora.

Ziomek kup SLX-M675 z metalicznymi klockami w sklepie centrum rowerowe lub poszperaj może wyrwiesz taniej

Tarcze kup przód 180mm a tył 160mm AVID HS1. W zupełności ci wystarczą na nasze Szczecińskie tereny.

Na pw mogę wysłać linka do gościa z allegro gdzie kupowałem tarcze.

 

 

Napisano

Zatem zgodnie z sugestiami idę w stronę slx z metalicznymi klockami. Na sbike ostatnio była promocja na slx'y, które kosztowały 406zł. Żałuję, że nie zdążyłem. Co prawda z klockami żywicznymi, ale cena atrakcyjna.

Ogólnie różnica w cenie między zestawem z klockami żywicznymi a metalicznymi to około 60-70zł.

 

Ostry poproszę linka do tych Avidów. Myślałem też o xt r86 ice tech. Ceny wszystkich są bardzo porównywalne.I zasadnicza kwestia to czym różnią się te Avid'y, A2Z'y i XT'ki ?

 

Co do wielkości tarcz to czy faktycznie potrzebne mi są 180mm na przód? Zjazdów w naszej Puszczy nie jest zbyt wiele, a w góry się nie wybieram. Dotychczasowych V-braków nigdy mi nie zabrakło nawet w mokrych warunkach. 

 

Napisano

Ślawus

Nie wprowadzaj autora postu w błąd bo różnica ceny między żywicznymi a metalikami to 60zł. Pierwszy z brzegu sklep w wyszukiwarce google. ''centrum rowerowe''. Jak nie wiesz i nie chce ci się wysilić i sprawdzić to nie mieszaj.

 

Jak nie umiesz czytać ze zrozumieniem to czytaj dwa razy. Słowa klucz to: "w moim przypadku..."

 

Kupiłem SLX'y we wspomnianej promocji w sbike.pl także sobie policz.

Napisano

Tarcze lepiej kup XT SM-RT81/86. Mają naprawdę dużą skuteczność no i wygląd super. Radiatory przydają się choć widzę że ważysz nie dużo. Przy mojej wadze 95 kg aż parzą. 180 mm na przód jak najbardziej potrzebne. Na tył już niekoniecznie. 

 

Napisano

 

 

Jedynie zły wybór z klockami żywicznymi. Jeśli nie śmigasz w górach z długimi zjazdami bierz metaliki bez radiatorów. Żywiczne klocki są dużo słabsze i piszczą na mokrym

 

Coś ci się wszystko pomieszało.

 

Żeby metaliczne klocki nabrały 100% skuteczności i siły hamowania potrzebna im ich optymalna temperatura, która jest dużo wyższa niż przy klockach żywicznych, dlatego jeżdżąc po płaskim terenie będą one hamowały słabiej, bo nie będzie można ich odpowiednio rozgrzać. Dopiero w górach przy długich, ostrych zjazdach pokażą na co je stać i do czego są stworzone.

 

Po drugie, klocki metaliczne o wiele szybciej zjedzą tarczę niż klocki żywiczne.

 

Po trzecie, tak jak napisałeś klocki żywiczne piszczą na mokrym, a metaliczne WYYYYYYYYJĄ. Gdy nie są mokre żywicznych praktycznie w ogóle nie słychać, a metaliki piszczą, gdy nie są odpowiednio rozgrzane.

 

Radiatorki to pic na wodę fotomontaż, tak naprawdę nic to nie daje, poza + 10 do wyglądu i szpanu na dzielni :)

 

 

@@montell81, co do tarczy, to przesiadłem się z SLX RT-66 na XT RT-86 i różnica jest taka, że XT są sztywniejsze dzięki alu. pająkowi i dzięki temu nie wpadają w wibrację i nie dzwonią na zakrętach. Siła hamowania bardzo podobna.

Bierz XT, tylko zwróć uwagę na mocowanie, center lock lub 6 śrub. 180 czy 160 to już Twój wybór, wg. mnie 180 lepiej wygląda, ale na płaski na nie wiele się przyda.

 

Klocki też bym ci radził wziąć żywiczne, będziesz bardziej zadowolony, przerabiałem oba rodzaje w górach i na płaskim.

 

 

Napisano

No to mam teraz dylemat, ale też gdzieś kiedyś czytałem o różnicach w klockach i opinie były podobne do opini @SovyLTD, stąd był to mój pierwszy typ.

O tarczach xt też czytałem dobre opinie ale szczerze przyznam, że A2Z kuszą mnie niższą wagą. Niestety niewiele można wyczytać o nich w necie. Też są na alu pająku i ciekaw jestem czy można je porównywać do xt-ków.

Ktoś mógłby mi wytłumaczyć co mówią oznaczenia tarcz a2z: SPV, ATD, ATS, SPV AT, SPV TS

Na czy polegają różnice?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...