Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam rower Kross Level R2 z 2016r., specyfikacja napędu:

Korby SR Suntour XCE 42/32/22T Łańcuch Shimano CN-HG40 Kaseta / Wolnobieg Shimano Altus CS-HG41-8 11-34T

 

Ostatnio moja korba (niestety na kwadrat) lata sobie na boki (około 2-mm) kiedy chwytam za ramiona i nimi ruszam. Pedałując nie czuję luzów ale za to czuję chrobotanie na butach zwłaszcza w terenie i przy mocniejszym pedałowaniu jak i wyższych biegach.

Moje pierwsze pytanie jako laika brzmi: czy przyczyną może być suport, który był wymieniany niedawno, czy może pozostałe elementy, lub może suport siada z powodu wady tych elementów.

Rower był zakupiony parę miesięcy temu (w tym roku), więc może warto pokusić się na wymianę korby i suportu na następujące elementy:

Korba: http://allegro.pl/korba-deore-fc-m521-shimano-44t-octalink-r-175-mm-i6246735167.html

suport: http://allegro.pl/suport-shimano-bb-es25-118-mm-73-bsa-octalink-i6061403748.html

 

Czy powyższe zaproponowane przejście z kwadratu na octalink to dobre rozwiązanie i czy będzie to współpracowało z kasetą Shimano Altus CS-HG41-8 11-34T ?

 

Napisano

Za skakanie na pedałach może też odpowiadać syf w napędzie , łańcuch podskakuje na piasku na koronkach i to czuć. 

 

Wkłady na kwadrat są bardzo trwałe , trwalsze niż octalink 

 

Kaseta nie ma nic do suportu , więc będzie ale jak już byś wymieniał korbę to dobrze też łańcuch i kasetę bo inaczej szybciej zje korbę. Tym bardziej , że hg 40 to średni łańcuch.

Napisano

w napędzie nie ma syfu, wszystko odtłuszczone i nasmarowane, wygląda jak nówka. Chrobotanie odczuwam jak mocno przyspieszam na płaskiej i gładkiej jak... nawierzchni. Warto oddawać rower do serwisu jeżeli przykładowo przyczyną może niedokręcenie z odpowiednią siłą korby, lub wymiana suportu? czy lepiej zainwestować w klucze?

Napisano

Zasadniczo to wystarczy korbę mocno przykręcić i tyle. Tam jest chyba 40 nm więc nie trzeba specjalnie uważać. Jeśli ogólnie chcesz sam serwisować rowery to według mnie warto , tym bardziej że w serwisie to i czas i dodatkowe koszty za wymianę a tak zainwestujesz raz i masz spokój. Nie musisz kupować wszystkiego na raz , tylko to co aktualnie potrzebujesz a "kolekcja" sama się zrobi :D

 

Luz na suporcie raczej znaczy , że czas na wymianę , chociaż dziwne żeby na kwadrat tak szybko padł. U mnie po ponad roku nie ma żadnego luzu , więc posprawdzaj śruby korby.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...