Skocz do zawartości

[Napęd] Strzały w okolicach korby - ustalenie źródła


rainmaker1410

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Od czterech tygodni jestem posiadaczem Rometa Wagant 2.0. Po dwóch tygodniach uzytkowania i przejechanych nie całych 100 km w okolicach korby rozpoczęło się irytujące stukanie.Sprawdziłem - były luzy na korbie.

Pojechałem do serwisu Rometa. Serwisant dokręcił suport i było ok. Stukanie ustało. Po kilku dniach znowu się zaczęło. Jednoczęśnie zauważyłem, że pękają mi pedały (plastikowy badziew), więc od razu zamówiłem i zamontowałem nowe (aluminiowe). Rzecz w tym, że po montażu stukanie stało się jeszcze intensywniejsze.

Dzisiaj na próbę, usiadłem na rower w nieruchomej pozycji i na przemian mocniej dociskałem to prawy.  to lewy pedał.

Trzask za każdym razem. 

Moja diagnoza: trzaski pochodzą albo z pedałów (nowych jeszcze nie smarowałem), albo z mechanizmu korbowego.

 

Moim zdaniem to jednak mechanizm korbowy (Shimano Suntour XR178 48/38/28 170mm). Może brak smarowania, może jakiś piasek się dostał.

 

Wcześniej obstawiałem trzeszczące plastiki - poszła wymiana, ale po montażu nowych jest jeszcze gorzej. Każde mocniejsze dociśnięcie lewego lub prawego podała powoduje trzask, tak w czasie jazdy, jak i gdy rower stoi w miejscu.

Co to może być? Czy rzeczywiście mechanizm korbowy (np suport do przesmarowania albo przeczyszczenia, może łożysko się posypało?

Proszę o jakieś wskazówki.

Pozdrawiam wszystkich.

Napisano

Najprawdopodobniej suport.

Przerabiałem już parę takich problemów. Raz wystarczyło wykręcić, wyczyścić i nasmarować gwint w mufie. Innym razem padły łożyska - wymiana suportu.

 

Wysłane z mojego Moto E przy użyciu Tapatalka

Napisano

Dziękuję za odpowiedź. Mogę z tym jechać do serwisu Rometa i prosić o sprawdzenie tego w ramach gwarancji?

 

Swoją drogą jak to możliwe, że zupełnie nowy, przesmarowany (ponoć) suport może sprawiać takie problemy?

 

A może Shimano jest takie trefne?

Napisano

Suport to : SR Suntour XR 48 / 38 / 28 175 mm


Przepraszam. SR Suntour XR 48 / 38 / 28 175 mm to cały mechanizm korbowy. Niestety nie zmam się za bardzo, dlatego pytam.

Tutaj jest cała specyfikacja.

 

koła     28 rama     alu 6061 rozmiar     21" widelec     SR Suntour M3010 Coil 700c napęd     21 manetki tył, przód     Shimano STEF-51 7 speed / Shimano STEF-51 3 speed przerzutka tył, przód     Shimano Acera M360 / Shimano Tourney TX-51 mechanizm korbowy     SR Suntour XR 48 / 38 / 28 175 mm hamulec tył, przód     Promax TX-123D / Promax TX-123D opony     40-622 D802 obręcze     aluminiowe dwukomorowe piasta tył, przód     JoyTech aluminiowa / Shimano Dynamo 3N31 kaseta / wolnobieg     Shimano TZ-21 14-28 7 speed kierownica     stalowa sztyca     amortyzowana 27,2 mm 300 mm mostek kierownicy     Romet regulowany 90 mm 25,4 mm siodło     Selle Royal Freeway pedały     Feimin FP-804 lampa przód     Basta Echo 15 lampa tył     Axa Slim steady waga     17

 

Napisano

Strzelanie w pedałach/sztycy/suporcie. Co ja się nie nawalczyłem. Rozebrana cała kierownica i mostek, nasmarowane i wymienione śruby. Zlikwidowane luzy w tylnej piaście. Wymiana pedałów na APD427 bo stare i tak już miały zużyte bieżnie, sztyca wyczyszczona i przerobiony zacisk na śrubę. Potem jeszcze dzięki temu forum kawałek materiału między sztycę a rurę podsiodłową. I już mniej ale ciągle coś pykało.

Na koniec rozkręciłem cały suport , mimo że po sprawdzeniu nie było żadnych luzów ani na kwadracie ani na łożyskach. Wyczyściłem wszystko i przesmarowałem przed montażem. Potem dokładne skręcenie i jazda próbna. Wsiadam na rower, ruszam i.... jeeeeest, błoga cisza.

Trochę to trwało ale warto było  :)

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...